printlogo


کد خبر: 167308تاریخ: 1395/8/19 00:00
اخبار

سوءاستفاده از فیلم حجازی در برنامه 90
تهیه‌کننده فیلم سینمایی «من ناصر حجازی هستم» گفت: برنامه 90 نه قانون کپی‌رایت را رعایت کرد و نه مبانی اخلاقی را. امیر رفیعی در گفت‌وگو با مهر، درباره پخش صحنه‌هایی از فیلم «من ناصر حجازی هستم» در برنامه 90، گفت: تصاویر قدیمی مربوط به زنده‌یاد منصور پورحیدری که از برنامه 90 پخش شد، در واقع مربوط به آرشیو اختصاصی فیلم «من ناصر حجازی هستم» بود. اصل این تصاویر که هنوز در آرشیوهای ما موجود است و کسی هم از آن خبر ندارد، تاییدکننده صحت ادعای ماست. ما این فیلم‌ها را به صورت شخصی تهیه کردیم و هزینه‌های زیادی بابت تهیه این فیلم‌ها متحمل شدیم. متاسفانه برنامه 90 که یکی از بهترین برنامه‌های رسانه ملی است، بدون رعایت قانون کپی‌رایت این تصاویر را پخش کرد. تهیه‌کننده فیلم «من ناصر حجازی هستم» که دومین فیلم سینمایی او با زمینه استقلال با نام «چهار فینال آسیا» در مرحله پیش‌تولید قرار دارد، ادامه داد: وقتی آقای عادل فردوسی‌پور در برنامه 90 کلاس اخلاق می‌گذارد و توصیه می‌کند در مراسم تشییع جنازه سلفی نگیرید، بهتر است خودش هم به یکسری موازین اخلاقی پایبند باشد، از جمله قانون کپی‌رایت. تاکید می‌کنم این تصاویر مربوط به آرشیو صداوسیما نبود و به صورت شخصی تهیه شده بود. وی افزود: ‌ای‌کاش لااقل آقای فردوسی‌پور اشاره‌ای می‌کرد و می‌گفت این تصاویر مربوط به فیلم «ناصر حجازی» است تا بینندگان برنامه‌اش یک صلوات هم برای شادی روح آن مرحوم بفرستند. در آن صورت من کوچک‌ترین گلایه‌ای نداشتم.

پیام رئیس فیفا به مناسبت درگذشت منصور پورحیدری
رئیس فدراسیون جهانی فوتبال در پیامی درگذشت پیشکسوت باشگاه استقلال ایران را تسلیت گفت. «جیانی اینفانتینو» در پیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت منصور پورحیدری خطاب به رئیس فدراسیون فوتبال ایران آورده است: «تسلیت و همدردی خود را به خاطر درگذشت بازیکن بین‌المللی و مربی سابق تیم‌ملی و باشگاه استقلال (منصور پورحیدری) اعلام می‌کنم». در ادامه این نامه آمده است: «از سوابق حرفه‌ای او می‌توان به بازی به مدت ۱۰ سال و مربیگری به مدت طولانی در تیم استقلال اشاره کرد. تیمی که در لیگ برتر ایران قهرمان شده و به لیگ قهرمانان آسیا صعود کرده بود. از سوابق طلایی مربیگری ایشان می‌توان به پیروزی در بازی‌های آسیایی با تیم ملی ایران در سال ۱۹۹۸ و بازیگری و مربیگری در سطح ملی و آسیایی در این تیم اشاره کرد. من به نمایندگی از خانواده بین‌المللی فوتبال تسلیت خود را اعلام کرده و از شما می‌خواهم عمیق‌ترین تسلیت ما را به خانواده و عزیزان ایشان بیان کنید. امیدوارم با بیان این کلمات بتوانم نقشی هر چند کوچک درآرامش و تسکین شما و خانواده ایشان در زمان غم و اندوه‌تان داشته باشم».

آخرین قرارداد پورحیدری با استقلال چقدر بود؟
منصور پورحیدری از 41 سال قبل در کنار استقلال بود و وقتی دار فانی را وداع گفت که هنوز کنار این باشگاه بود. پورحیدری آخرین قرارداد خود را با استقلال در تابستان امسال بست. او به عنوان سرپرست با آبی‌ها قراردادی امضا کرد که طبق اعلام سازمان لیگ رقم مالی‌اش 200 میلیون تومان بود. البته پورحیدری امسال پولی از باشگاه نگرفت، چرا که معتقد بود از تیم دور است و نتوانسته به باشگاه خدمت کند. این قرارداد در واقع قراردادی بود که پورحیدری پولش را نگرفت.

دستیار مظلومی مربی موقت اینگول‌اشتات شد
مدیر تجاری اینگول‌اشتات در مصاحبه‌ای تایید کرد میشائیل هنکه به عنوان سرمربی موقت تیم فوتبال این باشگاه منصوب شده است. هارالد گرتنر در گفت‌وگویی تلویزیونی‌ عنوان کرد تا انتخاب نهایی سرمربی جدید برای جانشینی مارکوس کائوزینسکی، هنکه 59 ساله بر امور تمرینی اینگول‌اشتات نظارت خواهد کرد.  این مقام اظهار داشت:در حال بررسی وضعیت گزینه‌ها هستیم. مسلم است به سرعت نمی‌توانیم انتخابی مطلوب داشته باشیم. هنکه که تا پایان بهار گذشته به عنوان کمک مربی در این باشگاه فعالیت می‌کرد، ‌در ماه‌های اخیر به عنوان مسؤول بخش مناسبات بین‌المللی و مشاور تجاری در اینگول‌اشتات کار کرده است. وی در سال‌های 2011 تا 2012 دستیار پرویز مظلومی در تیم فوتبال استقلال تهران بود.
 


Page Generated in 0/0045 sec