printlogo


کد خبر: 167309تاریخ: 1395/8/19 00:00
رونالدو تا 2021 در مادرید نمی‌ماند

گیوم بلگه: گرت بیل به مهم‌ترین بازیکن رئال‌مادرید تبدیل شده است. در 5 بازی‌ای که بیل گل زده، همه‌ گل‌ها گل اول بوده‌ است اما رئال حتی در پیروزی 3 بر صفر مقابل لگانس هم با مشکلاتی در بازیسازی از خط دفاعی مواجه بود و نداشتن فشردگی لازم که چند هفته است همه از آن حرف می‌زنند هم بخوبی در این بازی دیده می‌شد، نکته‌ای که زین‌الدین زیدان جوری از آن حرف می‌زند که انگار هیچ ارتباطی به خودش ندارد. رئال مقابل لگانس موفق نشد ریتم و فشردگی لازم را بویژه بدون توپ پیدا کند و در مقاطع زیادی از بازی رئالی‌ها انگار فقط منتظر بودند تا یک نفر نجات‌شان دهد. این یک نفر در هفته‌های گذشته معمولا بیل بوده. کریستیانو رونالدو با اینکه مدام در حال تغییر جایش بود اما فقط منتظر بود تا توپی برایش ارسال شود و اگر این اتفاق نمی‌افتاد دست‌هایش را به نشانه‌ نارضایتی بالا می‌برد. رونالدو از ماه سپتامبر تا امروز در سانتیاگو برنابئو گل نزده و این حقیقت آزارش می‌دهد. حالا خیلی جالب است که داستان تمدید قرارداد هر دو بازیکن در همین چند روز اخیر پیش آمد. من نزدیک یک سال و نیم است می‌گویم رونالدو از نظر بدنی در سرازیری قرار گرفته. برای این اظهارنظرم خیلی‌ها به من ایراد گرفتند اما فکر می‌کنم در حال حاضر اکثرا با من هم‌رای شده باشند. در این شرایط رونالدو 2 گزینه داشت؛ یا اینکه مثل لیونل مسی نوع بازیش را تغییر دهد یا محدوده‌ فعالیتش در زمین را کم کند و تبدیل به یک گلزن صرف شود. رونالدو گزینه‌ دوم را انتخاب کرد. با اینکه او در هفته‌های اخیر مثل سابق پشت سر هم گل نزده، همین پست هم برای رئال بسیار مفید است، چون دیر یا زود گل‌های رونالدو باز خواهند گشت اما این گل‌ها تا کی ادامه پیدا خواهند کرد؟ تا 2021؟ به نظر من با وجود قرارداد جدید، رونالدو تا 2021 در مادرید باقی نخواهند ماند. به نظرم اصلا امکانش وجود ندارد. با اینکه تاثیر او در جریان بازی رئال کم شده اما رونالدو حاضر نیست تاثیرش را از این هم کمتر کند تا به بیل که در حال رشد است اجازه دهد جایگاه سوپراستار اول تیم را از آن خود کند. آینده‌ای که من برای رونالدو می‌بینم باقی ماندنش تا 3 یا 4 سال دیگر در رئال است تا گزینه‌ای دیگر پیدا کند یا به لیگی ضعیف‌تر نقل مکان کند یا کلا از سطح اول فوتبال دور شود. با این حال اگر قرار باشد یک نفر خلاف روند طبیعی این پروسه حرکت کند و مقابلش بایستد خود رونالدو است. به هیچ‌وجه نمی‌توان این حقیقت را نادیده گرفت. من رونالدو را بسیار تحسین می‌کنم چون به رویایش و چیزی فراتر از آن رسیده و این موفقیت را از راه سخت کار کردن به دست آورده است. برای همین نباید امکان جنگیدنش برای بقا در برنابئو تا 2021 را به کل کنار بگذاریم ولی به هر حال پیش‌بینی من چیز دیگری است.
اخطار عمدی سوارز غیراخلاقی بود؟
خیلی‌ها این سوال را مطرح کرده‌اند که آیا کاری که لوئیس سوارز کرد و به عمد باعث شد داور به او کارت زرد بدهد تا محروم شود و یک بازی استراحت کند و در ضمن پرونده‌ انضباطی‌اش برای بازی‌های حساس‌تر نوامبر و دسامبر سفید شود درست بود یا نه. هیچ‌جا نوشته نشده این کار غیرقانونی است اما مردم در برخی فرهنگ‌ها از آن به عنوان عملی غیراخلاقی نام می‌برند. فقط امیدوارم انگلیسی‌ها چنین حرفی نزنند، چون خیلی از بازیکنان خودشان همیشه در مقطع سنگین کریسمس به عمد کارت قرمز می‌گیرند تا مجبور نباشند با این فشار بازی کنند. این اتفاق همه جا رخ می‌دهد، از آن اتفاقاتی که همه از آن خبر دارند ولی هیچکس حاضر نیست معترف شود. در مورد سوارز هم باید گفت زمانبندی محرومیتش هوشمندانه بود، چون بعد از بازی‌های ملی فرصت استراحت پیدا می‌کند.
بازگشت ولا و شکست اتلتی
تیم، تیم اتلتی بود، سیستم، سیستم اتلتی بود، بازیکنان، بازیکنان اتلتی بودند اما نمایشی که از آنها مقابل رئال سوسیداد دیدیم اتلتی نبود، انگار فیلم بازی‌شان را کند کرده بودند. در نقطه‌ مقابل سوسیداد در پیروزی 2 بر صفر مقابل اتلتی نمایشی عالی داشت، بویژه تاثیر بازیکنان جوانش و بازگشت کارلوس ولا به اوج. ولا از نظر احساسی و عاطفی بازیکن حساسی است و بالا و پایین زیاد دارد. اگر از او خوب مراقبت شود فرمی که در این بازی دیدیم را پیدا می‌کند. اگر نه، بشدت افت می‌کند. سوسیداد در حال حاضر بخوبی مراقب ولاست.
 


Page Generated in 0/0051 sec