printlogo


کد خبر: 167363تاریخ: 1395/8/20 00:00
اخبار

آمریکایی‌ها مؤدب‌تر از برخی ایرانیان نتیجه انتخابات را پذیرفتند
آیت‌الله محمدعلی موحدی‌ کرمانی در پاسخ به سوالی درباره زمان دعوت از اصولگرایان برای انتخابات گفت: زمان دقیق دعوت سراسری از اصولگرایان برای حضور در انتخابات هنوز مشخص نیست. به گزارش ایسنا، دبیرکل جامعه روحانیت مبارز در جمع خبرنگاران در حاشیه مراسم ترحیم حجت‌الاسلام شجونی که عصر دیروز در مسجد نور تهران برگزار شد درباره نتیجه انتخابات آمریکا و پذیرش شکست از سوی کلینتون گفت: آمریکایی‌ها مودب‌تر از برخی ایرانیان نتیجه انتخابات را پذیرفتند.

چرا با «هفته‌نامه صدا» برخورد قاطع نمی‌شود؟
سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس درباره عدم برخورد هیات نظارت بر مطبوعات و دستگاه قضا با هفته‌نامه صدا گفت: انتظار از دستگاه‎های مسؤول این بود که خیلی سریع با این هفته‌نامه برخورد می‎کردند اما غفلت و تساهل کردند. حجت‌الاسلام حسن نوروزی در گفت‌وگو با بسیج  درباره توهین هفته‌نامه صدا به ولایت فقیه و عدم برخورد قاطعانه با این نشریه، بیان کرد: این توهین‎ها در مطبوعات به این دلیل است که می‎خواهند قداست و ابهت نظام جمهوری اسلامی و ولایت فقیه را بشکنند تا راه را برای اهداف بالاتر خودشان، تخلفات و هتاکی‎های بعدی باز کنند. نماینده رباط‌‌کریم در مجلس تاکید کرد: در چنین مواقعی دادگاه مطبوعات باید وارد شود و به منظور برخورد با چنین هتاکی‎هایی، نشریه را توقیف کند. سخنگوی کمیسیون قضایی مجلس درباره عدم برخورد قاطع هیات نظارت بر مطبوعات با توهین هفته‌نامه صدا با ابراز تاسف از این عدم برخورد عنوان کرد: انتظار همه مردم و نمایندگان مردم از دستگاه‎های مسؤول این بود که خیلی سریع با این هفته‌نامه برخورد می‎کردند اما غفلت و تساهل کردند و برای این دستگاه‌ها متاسفیم و در راستای امر به معروف باید به این دستگاه‎ها تذکر دهیم تا آنها بیشتر احساس وظیفه کنند.

تقدیر اهالی رسانه از آیت‌الله آملی لاریجانی
جمعی از مدیران رسانه‌های کشور در نامه‌ای به رئیس قوه قضائیه از مواضع و سخنان اخیر وی در جلسه مسؤولان عالی قضایی تقدیر کردند. در بخشی از این نامه خطاب به ریاست قوه قضائیه آمده است: سخنان اخیر شما در جلسه مسؤولان عالی قضایی و دفاع جنابعالی از نقش آگاهی‌بخش رسانه‌ها و مطبوعات که چشم بینای جامعه و مانع بسیاری از تخلفات هستند، سبب شد اهالی رسانه و روزنامه‌نگاران بیش از پیش متوجه حساسیت قوه قضائیه نسبت به عملکرد رسانه‌ها شوند.این نامه می‌افزاید: تاکید جنابعالی به عنوان بالاترین مقام قضایی در کشور بر اینکه رسانه‌ها می‌توانند همه قوا در کشور را نقد کنند، قطعا بهترین سند و نشانه برای آزادی مطبوعات در کشورمان است و زین پس در صورت ادعای واهی بیگانگان در خصوص آزادی مطبوعات در ایران می‌توان همه را به سخنان مهم شما ارجاع داد. مدیران رسانه‌ای با اشاره به تناقض در گفتار و عمل قوه مجریه در موضوع آزادی بیان، تصریح کردند: این جریان دولتی که کمر همت به برخورد با منتقدان بسته و در این 3 سال جز توهین، افترا و توقیف رسانه‌ها و شکستن قلم خبرنگاران انقلابی از آن دیده نشده است، حمایت سازمانی از رسانه‌های حامی خود دارد، چرا که دوست دارند رسانه‌ها هیچ‌گاه سخن یا مطلبی را در نقد آنها بیان نکنند. امضاکنندگان این نامه با تاکید بر حمایت قوه قضائیه از آزادی مطبوعات در چارچوب قانون اساسی، بر برخورد با انتشار مطالب مبتنی بر افترا، توهین و شایعات از سوی برخی که سعی دارند نام رسانه و خبرنگار را خراب کنند، تاکید کردند.
حسین شریعتمداری مدیر مسؤول کیهان، پرویز سروری مدیر مسؤول جهان‌نیوز، سیدنظام‌الدین موسوی مدیر عامل خبرگزاری فارس، علی عسگری مدیر عامل خبرگزاری مهر، مجید قلی‌زاده مدیر عامل خبرگزاری تسنیم، محمد آخوندی مدیر مسؤول روزنامه وطن‌امروز، عبدالله گنجی مدیر مسؤول روزنامه جوان، محمدابراهیم رسولی مدیر مسؤول هفته‌نامه نماینده، محمد شجاعیان مدیرعامل خبرگزاری نسیم، محمدصالح مفتاح مدیر مسؤول پایگاه خبری فردا، مقداد ذکی‌زاده مدیر مسؤول پایگاه خبری دانا، هادی قاسمی مدیرعامل خبرگزاری دانشجو و علی غفاریان مدیر مسؤول پایگاه خبری صراط امضاکنندگان این نامه بودند.


Page Generated in 0/0058 sec