printlogo


کد خبر: 167367تاریخ: 1395/8/20 00:00
اخبار

منتظر موضع آمریکا در برابر توافق هسته‌ای هستیم
وزیر خارجه فرانسه در واکنش به پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست‌جمهوری ایالات متحده، گفت: منتظر هستیم آمریکا موضع خود را در برابر توافق هسته‌ای ایران روشن کند. به گزارش ایسنا به نقل از رادیو بین‌المللی فرانسه، ژان مارک آیرو، در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی فرانس2 درباره پیروزی دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوری‌خواهان آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری این کشور گفت: ما نیاز داریم با یکدیگر برای یک دنیای متعادل کار کنیم، برای یک دنیای صلح آمیز. این اولین اظهارنظر رسمی دولت فرانسه به این پیروزی است. آیرو تصریح کرد منتظر است آمریکا موضع خود را در برابر توافق هسته‌ای ایران، پرونده سوریه و توافق پاریس درباره تغییرات آب و هوایی روشن کند. وی گفت: بر سر توافق تغییر آب و هوای پاریس و توافق هسته‌ای ایران چه خواهد آمد؟ اینها پرسش‌های مهمی است که ما اکنون از خود می‌پرسیم. وزیر خارجه فرانسه گفت: این انتخابات ما را به چالش کشید.  

با قدرت به حمایت خود از سوریه ادامه می‌دهیم
دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین‌الملل با بیان اینکه ما با قدرت به حمایت خود از سوریه ادامه می‌دهیم، گفت: آمریکایی‌ها درصدد اعمال فشار بیشتر به سوریه در دوره جدید ریاست‌جمهوری خود هستند و واقعیات صحنه را درک نمی‌کنند. به گزارش خانه ملت، حسین امیرعبداللهیان در دیدار  فیصل مقداد، قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه و هیات همراه، ضمن تقدیر از مقاومت و ایستادگی ملت بزرگ سوریه در مقابل  تهاجم گروه‌های تروریستی، گفت: سیاست جمهوری اسلامی ایران در حمایت از سوریه به‌درستی اتخاذ شد و مقام معظم رهبری از ابتدای بحران سوریه بخوبی اهداف مداخله‌گران خارجی و بحران‌آفرینان منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای را گوشزد کردند. دستیار ویژه رئیس مجلس  در  امور بین‌الملل تصریح کرد: ما با قدرت  به حمایت  خود از سوریه  در  مقابله با تروریسم و کمک به تحقق راه‌حل سیاسی ادامه خواهیم داد. وی افزود:  آمریکایی‌ها درصدد  اعمال فشار بیشتر به سوریه در دوره جدید ریاست‌جمهوری خود هستند و واقعیات  صحنه را درک نمی‌کنند. در ادامه این دیدار فیصل مقداد، قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه با اشاره  به روابط  خوب  فی‌مابین 2 کشور، گفت: موضع خوب ایران  بیانگر نگاه مثبت شماست که ده‌ها سال پیش امام خمینی(ره) و حافظ اسد آن را بنیانگذاری کردند و ما باید این راه را ادامه  دهیم. قائم‌مقام وزیر خارجه سوریه با اشاره  به مبارزات دولت سوریه علیه تروریست‌های تکفیری، گفت: دولت سوریه  با تروریست‌هایی می‌جنگد که بسیاری از کشورهای  غربی، آمریکا و همپیمانان  منطقه‌ای‌اش از آن حمایت می‌کنند.


رد مجدد مصوبه تحدید اختیارات شورای نگهبان
شورای نگهبان قانون اساسی، طرح استفساریه ماده ۵۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی را مجدداً مغایر قانون اساسی تشخیص داد.به گزارش مهر، عباسعلی کدخدایی در نشست خبری که در محل نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری‌ها برگزار شد، با اشاره به ایراد گذشته شورای نگهبان به طرح استفساریه ماده ۵۳ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: پس از آنکه شورا این مصوبه را برای رفع ایراد به مجلس بازگرداند، مجلس شورای اسلامی با اصرار بر نظر قبلی خود این مصوبه را به شورا ارسال کرد که شورای نگهبان نیز با توجه به محدود کردن اظهارنظر شورای نگهبان با وجود وصول مدارک جدید، این استفساریه را مغایر اصل ۹۹ قانون اساسی تشخیص داد و آن را به مجلس بازگرداند.وی افزود: با توجه به ابهام قانونی موجود در این مصوبه، فکر می‌کنم امکان طرح آن در مجمع تشخیص مصلحت نظام نباشد، اما در صورتی که مجلس اصرار کند و مجمع تشخیص در این رابطه تصمیم‌گیری کند، ما تابع تصمیم قانونی مجمع هستیم. سخنگوی شورای نگهبان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه نظر شورای نگهبان نسبت به مقوله فتنه و انحراف در بررسی صلاحیت نامزدها در انتخابات آینده چیست، تصریح کرد: این مسائل به‌راحتی فراموش نمی‌شود و در عملکرد شورای نگهبان به عنوان یک معیار مدنظر خواهد بود. کدخدایی افزود: شورای نگهبان تاکنون در این زمینه تحت فشار نبوده و بعد از این هم نخواهد بود.


Page Generated in 0/0068 sec