printlogo


کد خبر: 167368تاریخ: 1395/8/20 00:00
اخبار

تشکیل کمیته ویژه یارانه نقدی
کمیته‌ ویژه‌ای در کمیسیون تلفیق برنامه ششم برای تعیین تکلیف یارانه‌های نقدی در ۵ سال آینده تشکیل شد. غلامرضا تاجگردون، رئیس کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با  تسنیم، با اشاره به این موضوع گفت: این کمیته ماموریت دارد پرداخت یارانه نقدی در برنامه ششم توسعه را پیگیری کرده و نتیجه آن را به هیات‌رئیسه کمیسیون تلفیق و سپس هیات‌رئیسه مجلس ارائه کند.


رشد منفی 12 درصدی جذب سرمایه‌ خارجی
از سال 1391 به بعد به طور متوسط با رشد منفی 12 درصدی جذب سرمایه‌گذاری خارجی در کشور روبه‌رو بوده‌ایم. مسعود خوانساری، رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به 6 مانع مهم جذب سرمایه خارجی به فارس گفت: پیش‌بینی رشد 5 درصدی اقتصادی برای کشور شدنی است اما این مساله نشات گرفته از رشد سرمایه‌‌گذاری خارجی نیست. وی تصریح کرد: این رشد منفی در سال‌های مختلف متفاوت بوده که تا منفی 20 درصد هم رسیده است اما به طور میانگین منفی 12 درصد را برای سرمایه‌گذاری داریم. وی علت عدم جذب سرمایه‌‌گذاری خارجی در ایران را نامساعد بودن محیط کسب‌وکار دانست و افزود: دخالت دولت، بروکراسی اداری،‌ تعدد مجوزها، قیمت ارز، عدم شفافیت در اقتصاد و فساد اداری از جمله موانع جذب سرمایه‌گذاری خارجی به شمار می‌رود.


توضیح طیب‌نیا درباره حساب‌های بانکی قوه‌قضائیه
شایعه برخی سایت‌های خارجی که درباره حساب‌های بانکی قوه‌قضائیه منتشر شده و این حساب‌ها را به رئیس قوه نسبت داده‌اند، نادرست است. این حساب‌ها از 20 سال پیش مربوط به قوه‌قضائیه است. به گزارش ایلنا، علی طیب‌نیا، وزیر اقتصاد در این‌باره افزود: از 20 سال پیش با هماهنگی خزانه کل کشور و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران مجموعه مبالغی با رعایت حدود قانونی و موازین شرعی برای قوه‌قضائیه به صورت سپرده در سیستم بانکی کشور قرار گرفته است. وی یادآور شد: طبعا به این مبالغ سودهایی نیز تعلق گرفته که البته از اصل پول‌ها به هیچ وجه استفاده نشده است. وی تاکید کرد: سود حاصل از این مبالغ فقط برای برخی هزینه‌های معین در قوه‌قضائیه صرف شده است بنابراین وجوه حاصل از سود مبالغ سپرده‌شده قوه‌قضائیه نزد بانک‌ها، با هماهنگی نهادهایی همچون خزانه کل کشور و بانک مرکزی بوده است.


تقاضای ویژه از دولت برای مسکن‌مهر پردیس
مدیرکل راه‌وشهرسازی استان تهران با بیان اینکه هفته گذشته جلسه شورای مسکن در وزارت راه‌وشهرسازی برگزار و نتایج خوبی از آن حاصل شد، گفت: در جلسه شورای مسکن قرار شد استاندار تهران از دولت تقاضای ویژه برای شهر پردیس و تحویل واحدهای مسکن‌مهر استان تهران داشته باشد. نادر محمدزاده در گفت‌وگو با فارس، با اشاره به اینکه هدف ما تحویل بموقع واحدهای مسکن‌مهر استان تهران است، خاطرنشان کرد: تقاضای ویژه از دولت این است که اقدامات مناسبی برای خدمات زیربنایی و تحویل واحدهای مسکن‌مهر شود.


Page Generated in 0/0066 sec