printlogo


کد خبر: 167383تاریخ: 1395/8/20 00:00
آوای شهر

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوا
هوای تهران باز هم در شرایط ناسالم
هوای شهر تهران باز هم در شرایط ناسالم قرار گرفت. با توجه به افزایش ذرات کمتر از 5/2 میکرون، هوای پایتخت در شرایط ناسالم قرار گرفت. به گزارش فارس، براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، هوای پایتخت در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس جامعه قرار گرفت. شاخص ذرات کمتر از 5/2 میکرون روی عدد 104 بوده است و از سالمندان، کودکان، زنان باردار و افرادی که دارای بیماری‌های قلبی و ریوی هستند درخواست می‌شود از منازل خارج نشوند.
تداوم آلودگی تا پایان هفته
همچنین براساس پیش‌بینی‌ها، آلودگی هوا تا پایان هفته در پایتخت باقی می‌ماند. مریم نادری، مدیر واحد پایش و پیش‌بینی‌ شرکت کنترل کیفیت هوای تهران گفته است: «در پی افزایش غلظت آلاینده‌های جوی، میانگین شاخص کیفیت هوای تهران بالاتر از حد مجاز به عدد 107 و هوای ناسالم برای گروه‌های حساس رسید. به گفته نادری، براساس پیش‌بینی پارامترهای هواشناسی برای شهر تهران، به دلیل کاهش میزان ناپایداری جوی  در بیشتر ساعات روز شاهد وزش بادی آرام خواهیم بود. وی ادامه داد: همچنین با حاکمیت شرایط جوی  پایدار در روز پنجشنبه، در برخی ساعات سکون نسبی هوا پیش بینی شده است، در نتیجه شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم نخواهد شد، در روز جمعه نیز این شرایط کم و بیش ادامه خواهد داشت. نادری تصریح کرد: بدین ترتیب نتایج مدلسازی کیفیت هوا گویای افزایش محسوس غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون و برقراری شرایط کیفی نامطلوب هوا در روز پنجشنبه و جمعه است.

نامگذاری خیابان «دریا» به نام دکتر «قندی»
رئیس کمیسیون نامگذاری شورای شهر تهران اعلام کرد خیابان «دریا» در نزدیکی ساختمان قدیم دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی به نام مرحوم «حسین قندی» استاد برجسته روزنامه‌نگاری تغییر خواهد کرد. مجتبی شاکری با بیان اینکه خیابان «دریا» حد فاصل خیابان ناصری و ساسانی‌پور در نزدیکی ساختمان قدیم دانشکده علوم ارتباطات دانشگاه علامه طباطبایی در سه‌راه ضرابخانه، به نام مرحوم «حسین قندی» استاد برجسته روزنامه‌نگاری تغییر خواهد کرد، به ایسنا گفته است: «نامگذاری خیابانی به نام این استاد برجسته به درخواست جمعی از روزنامه‌نگاران و اهالی مطبوعات بوده است. جا دارد در نمایشگاه مطبوعات که ویژه روزنامه‌نگاران است این خبر خوش را به اهالی خبر اعلام کنید». وی با بیان اینکه تغییر نام خیابان دریا به نام دکتر قندی در انتظار تصویب نهایی اعضای شورا است، تصریح کرد: در جلسه شورای شهر قرار بود این موضوع به رأی‌گیری گذاشته شود اما به دلیل طولانی شدن بررسی طرح‌ها و لوایح، زمان به بررسی این موضوع نرسید. شاکری با بیان اینکه 2فوریت این نامگذاری در جلسه آتی به رأی‌گیری گذاشته می‌شود، گفت: بررسی‌های کمیسیون نامگذاری انجام شده و خیابان دریا در صورت تصویب اعضای شورای شهر به نام دکتر حسین قندی تغییر نام خواهد داد.

«سلاح سرد» جان ۶۸ تهرانی را گرفت
«در ۶ ماه نخست امسال ۶۸ نفر به دلیل فوت ناشی از سلاح سرد به مراکز پزشکی قانونی استان تهران ارجاع شده‌اند». مسعود قادی‌پاشا، مدیرکل پزشکی قانونی استان تهران با بیان این مطلب، درباره آمار فوت ناشی از سلاح سرد در پایتخت اظهار داشت: در 6 ماه نخست امسال 68 نفر فوت ناشی از سلاح سرد ارجاعی به مراکز پزشکی قانونی استان تهران داشتیم». وی افزود: این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل که تعداد فوت ناشی از سلاح سرد 65 نفر بود، 6/4 درصد افزایش یافته است. همچنین از کل فوت ناشی از سلاح سرد در 6 ماهه امسال 53 نفر مرد و 15 نفر زن بودند.


Page Generated in 0/0059 sec