printlogo


کد خبر: 167397تاریخ: 1395/8/20 00:00
معرفی 3 کاندیدای بهترین بازیکن سال آسیا
AFC بدسلیقه!

کنفدراسیون فوتبال آسیا دیروز اسامی کاندیداهای بهترین‌های این قاره را در بخش‌های مختلف اعلام کرد و طبق معمول اعلام کاندیداهای بهترین بازیکن سال 2016 با واکنش‌‎های متفاوتی روبه‌رو شده است. این 3 بازیکن عمر عبدالرحمن از امارات، احمد حمدی از عراق و وو لی از چین هستند. عملکرد این 3 بازیکن را در سال 2016 مرور می‌کنیم تا ببینیم چرا ای‌اف‌سی آنها را به عنوان کاندیدای بهترین بازیکن سال آسیا انتخاب کرده است.
عمر عبدالرحمن: ستاره سال‌های اخیر فوتبال امارات همچنان به درخشش خود در فوتبال آسیا ادامه می‌دهد. او در این فصل، هم در لیگ حرفه‌ای امارات و هم در لیگ قهرمانان آسیا بهترین بازیکن تیم العین بوده است. عبدالرحمن همچنین در مرحله نهایی رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی نمایش خوبی در تیم‌ملی امارات داشته است. عبدالرحمن که در لیگ قهرمانان آسیا مقابل ذوب‌آهن هم عالی کار کرد و از عاملان اصلی حذف نماینده کشورمان بود، با العین تا فینال لیگ قهرمانان آسیا پیش رفته است. او در مرحله نیمه‌نهایی این مسابقات هم در 2 بازی رفت و برگشت گلزنی کرد و تیمش را به فینال این مسابقات رساند. عبدالرحمن در فصل 2016-2015 لیگ امارات هم به عنوان بهترین بازیکن انتخاب شد.
احمد حمدی: مهاجم 27 ساله و سابق تیم‌ملی عراق که عضو تیم نیروی هوایی این کشور هم هست عجیب‌ترین انتخاب در میان گزینه‌های ای‌اف‌سی است. او در فصل 2016-2015 لیگ حرفه‌ای عراق آقای گل شد اما دلیل اصلی انتخاب او حضور موفقیت‌آمیزش با تیم نیروی هوایی عراق در مسابقات ای‌اف‌سی کاپ است. نیروی هوایی با قهرمانی در جام حذفی عراق در فصل گذشته به مسابقات ای‌اف‌سی کاپ راه پیدا کرد و توانست با پیروزی بر اف سی بنگالوروی هند قهرمان شود. احمد حمدی با به ثمر رساندن 16 گل آقای گل این مسابقات شد. اختلاف او با نفر دوم جدول گلزنان 8 گل بود! دلیل دوم برای انتخاب این عراقی به عنوان یکی از کاندیداهای بهترین بازیکن آسیا، قهرمانی تیم این کشور در مسابقات ارتش‌های جهان (سیزم) بود. حمدی در این مسابقات هم با 9 گل آقای گل شد.
وو لی: مهاجم تیم‌ملی چین و باشگاه شانگهای سومین کاندیدای کسب عنوان بهترین بازیکن سال 2016 آسیاست. این بازیکن از نظر تیمی افتخارات چندانی ندارد اما از نظر فردی یکی از بهترین بازیکنان سال‌های اخیر این کشور بوده است. او با پیراهن شماره 7 تیم ملی چین در بازی‌های انتخابی جام‌جهانی مقابل تیم ملی کشورمان هم بازی کرد. در 4 سال گذشته 4 بار پیاپی کفش طلای بهترین بازیکن داخلی سوپرلیگ چین را از آن خود کرده و در 3 فصل اخیر با وجود حضور بازیکنان خارجی بزرگ، در تیم منتخب فصل سوپرلیگ چین قرار گرفته است. او 39 بازی ملی برای چین انجام داده و 7 گل هم به ثمر رسانده است.
 


Page Generated in 0/0069 sec