printlogo


کد خبر: 167405تاریخ: 1395/8/20 00:00
چهارگوشه

پیشروی حشدالشعبی در غرب موصل
حشدالشعبی عراق که وظیفه عملیات در محور غرب موصل را برعهده دارد، پیشروی مهمی داشته و به پایگاه هوایی شهر تلعفر نزدیک شد. شهر تلعفر و پایگاه نظامی آن در جاده بین‌المللی در غرب موصل واقع هستند و سیطره بر آنها به معنای قطع کامل خطوط امدادرسانی داعش بین موصل و سوریه است. کریم علیوی، یکی از رهبران سازمان بدر عراق، از قوی‌ترین گروه‌های حشد الشعبی، ظهر چهارشنبه گفت: ما اکنون تقریبا ۲۵ کیلومتر با پایگاه هوایی تلعفر فاصله داریم. پایگاه تلعفر اهمیت زیادی برای ما دارد.

شکایت اردوغان از مخالفانش
رئیس‌جمهوری ترکیه با طرح شکایت علیه رهبر حزب جمهوری‌خواه خلق، مهم‌ترین حزب مخالف این کشور، این حزب را متهم به ناسزاگویی علیه خود کرد. دادستانی درباره شروع تحقیقات در این باره تصمیم خواهد گرفت. این حزب مخالف روز دوشنبه پس از نشست خود اعلام کرده بود که ترکیه پس از کودتای نافرجام 15 جولای، شاهد کودتای اقتدارگرایانه از سوی کاخ ریاست‌جمهوری بوده است. این حزب تصریح کرده بود اوضاع سیاسی کنونی تهدید خطرناکی برای آزادی ملت و آینده کشور محسوب می‌شود.

اینترپل عضویت فلسطین را نپذیرفت
سازمان پلیس جنایی بین‌الملل (اینترپل) روز سه‌شنبه اعلام کرد که رسما با پیوستن فلسطین به این سازمان مخالف است. بعد از مخالفت سازمان پلیس بین‌الملل با پیوستن تشکیلات خودگردان فلسطین، مقامات اسرائیلی از جمله نخست‌وزیر این رژیم اعتراف کردند این اتفاق نشانه پیروزی لابی‌های صهیونیستی است. تشکیلات خودگردان فلسطین در سال 2012 به عنوان عضو ناظر در سازمان ملل پذیرفته شده و از آن زمان تاکنون به 54 نهاد بین‌المللی از جمله دادگاه جنایی لاهه و یونسکو پیوسته است.


Page Generated in 0/0057 sec