printlogo


کد خبر: 167494تاریخ: 1395/8/23 00:00
اخبار

سیاست کلی آمریکا نسبت به ایران تغییر نخواهد کرد
مشاور عالی مقام معظم رهبری گفت: اگر ترامپ هم مانند بقیه رؤسای‌جمهور آمریکا باشد می‌توان گفت آن صحبت‌ها را بیان کرد تا رأی بیاورد، بعداً که به کاخ سفید برود در همان چارچوب منافع صهیونیست‌ها و سرمایه‌داران عمل می‌کند. غلامعلی حدادعادل در گفت‌وگو با فارس، درباره روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا و تأثیر آن بر روابط با ایران و برجام گفت: معمولاً رؤسای جمهور قبل از انتخابات صحبت‌هایی می‌کنند که بعد از انتخاب شدن‌شان به آنها عمل نمی‌کنند. این یک قاعده کلی است، در آمریکا هم بعید نیست اینگونه باشد. همین آقای اوباما هم در گذشته حرف‌هایی زده بود که وقتی رئیس‌جمهور شد آن حرف‌ها را فراموش کرد. مشاور عالی مقام معظم رهبری افزود: حال بستگی دارد آقای ترامپ هم مثل بقیه باشد یا نه. اگر مانند بقیه باشد می‌توان گفت آن صحبت‌ها را بیان کرد تا رأی بیاورد، بعداً که به کاخ سفید برود در همان چارچوب منافع صهیونیست‌ها و سرمایه‌داران عمل می‌کند. حدادعادل تصریح کرد: سیاست کلی آنها نسبت به ایران فرقی نخواهد کرد اما اگر واقعاً این حرف‌هایی که ترامپ در انتخابات زد، بعداً بخواهد به آن عمل کند، این موضوع نه‌تنها در روابط ایران و برجام اثر خواهد گذاشت، بلکه بر روابط آمریکا با اتحادیه اروپایی و اعراب هم تأثیر می‌گذارد. خیلی موارد به‌هم خواهد خورد و قطع نظر از برجام شاید هم بد نباشد خیلی چیزها به‌هم بخورد، چون از این سامانی که امروز وجود دارد، ما خیری ندیدیم، شاید در بی‌سامانی یک خیری حاصل شود.


ارسال نامه سوم کمیسیون آموزش به فرهادی درباره تحصیل «فریدون»
رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از ارسال نامه سوم این کمیسیون به وزیر علوم درباره رفع ابهام در پرونده تحصیل برادر رئیس‌جمهور خبر داد. محمدمهدی زاهدی در گفت‌وگو با تسنیم، درباره تحصیل حسین فریدون، برادر رئیس‌جمهور، اظهار کرد: تاکنون هیات‌رئیسه کمیسیون 2 نامه به وزیر علوم ارسال کرده‌اند که در این نامه‌ها، اطلاعاتی درباره تحصیل برادر رئیس‌جمهور درخواست کرده‌‌ایم. وی با اشاره به اینکه در پاسخ دومی که وزیر علوم درباره ابهامات تحصیل برادر رئیس‌جمهور به کمیسیون آموزش مجلس ارسال کرده، ابهاماتی وجود داشت، تصریح کرد: هیات‌رئیسه کمیسیون آموزش نامه سوم را برای وزیر علوم فرستاد تا آن ابهامات درباره تحصیل برادر رئیس‌جمهور برطرف شود. رئیس کمیسیون آموزش مجلس به مهم‌ترین نکته در نامه سوم هیات‌رئیسه این کمیسیون به وزیر علوم، اشاره کرد و افزود: اگر کسی که به فرض، نمره قبولی در سالی کسب کرد، آیا می‌تواند این نمره ملاکی برای پذیرش آن فرد در سال بعد یا سال‌های بعدی باشد؟ زاهدی به مدارکی که از طریق وزارت علوم به کمیسیون ارسال شده اشاره کرد و گفت: حسین فریدون در آزمون سال 92 شرکت کرد و جزو چند برابر ظرفیتی است که به دانشگاه گیلان معرفی شده بود اما پذیرش او در سال 93 صورت گرفته است. وی خاطرنشان کرد: در حقیقت نمره سال 92 برای سال 93 وی اعمال شده، بنابراین از وزیر علوم خواسته‌ایم این ابهام برطرف شود.

امروز و با شکایت حسین فریدون
«زاکانی» به دادگاه می‌رود
نماینده مجلس نهم و دبیرکل جمعیت رهپویان انقلاب اسلامی امروز یکشنبه با شکایت وزارت اطلاعات، معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری، حسین فریدون و رسول دانیال‌زاده به دادگاه می‌رود. پیش از این زاکانی درباره اوج‌گیری فعالیت شبکه دلالی در فضای پسابرجام هشدار داده و برخی پرونده‌های فساد را نیز مطرح کرده بود که به نظر می‌رسد این شکایت‌ها مربوط به سلسله افشاگری‌های او در این باره باشد. دادگاه رسیدگی به شکایات از زاکانی، امروز ساعت 9 صبح در دادگاه کیفری 2 تهران واقع در مجتمع قضایی کارکنان دولت برگزار می‌شود. گفتنی است در هفته‌های اخیر، برخی مقامات قضایی همچون دادستانی کل کشور، سخنگوی قوه قضائیه و رئیس سازمان بازرسی بر صحت برخی موارد مطرح‌شده توسط علیرضا زاکانی همچون فشار حسین فریدون برای انتصاب برخی مدیران بانکی، فساد در بانک ملت و... صحه گذاشته‌اند.


Page Generated in 0/0069 sec