printlogo


کد خبر: 167496تاریخ: 1395/8/23 00:00
اخبار

 بازار گوشت قرمز آرام است
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از ثبات نسبی در قیمت‌ها خبر داد و گفت:‌ پیش‌بینی دام مورد نیاز برای اربعین حسینی انجام شده است. علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به ثبات نسبی در قیمت گوشت گوسفند اظهار داشت: پس از نوساناتی که قیمت گوشت در بازار داشت در حال حاضر نرخ‌ها از ثبات نسبی برخوردار بوده و قصابی‌ها با قیمت 31 الی 32 هزار تومان گوشت را خریداری و 35 الی 36 هزار تومان شقه بدون چربی را به مشتری عرضه می‌کنند. البته با توجه به اینکه به روز‌های پایانی ماه نزدیک می‌شویم، بازار در رکود به سر می‌برد که دلیل آن کاهش خرید و تقاضاست.


۱۳۰ میلیارد دلار قرارداد جدید نفتی
معاون وزیر نفت با اشاره به تعریف ۱۱ پروژه مذاکراتی ایران با شرکت‌های بین‌المللی در بخش بالادستی نفت، گفت: پیش‌بینی می‌شود ایران قراردادهای نفتی به ارزش ۱۳۰ میلیارد دلار امضا کند. امیرحسین زمانی‌نیا با بیان اینکه هم‌اکنون در کنار مذاکرات توتال فرانسه به منظور امضای قرارداد نهایی توسعه فاز ۱۱ پارس جنوبی به ارزش حدود 8/4 میلیارد دلار، مذاکرات با دیگر شرکت‌های خارجی هم در حال انجام است، گفت: بر این اساس در شرایط فعلی ۱۱ پروژه مذاکراتی با شرکت‌های معتبر بین‌المللی در صنعت نفت آغاز شده است. وی تصریح کرد: علاوه بر توتال فرانسه، گفت‌وگوهایی با شرکت‌های انگلیسی شل، بریتیش پترولیوم، شرکت‌های روسی و چینی هم در حال انجام است. گفتنی است فایننشال‌تایمز در گزارشی نوشت: مدیر شرکت توتال با امضای قرارداد اخیر نفتی با ایران جسورانه‌ترین اقدام خود را صورت داد و توتال را به اولین شرکت مهم غربی تبدیل کرد که پس از لغو تحریم‌ها وارد صنعت انرژی ایران می‌شود.

سهم ۲۷ درصدی نفت از درآمدهای دولت
در حال حاضر بودجه دولت وضعیت مناسبی ندارد و سهم نفت از بودجه به حداقل خود در 6 ماه گذشته رسیده است؛ به نحوی که هم‌اکنون سهم نفت از منابع دولت به کمتر از ۲۷ درصد رسید، در حالی که حتی در مقاطعی از زمان این سهم از مرز ۸۰ درصد هم می‌گذشت. علی طیب‌نیا، وزیر امور اقتصادی و دارایی درباره سهم نفت به مهر گفت: امسال شرایط سختی پیش روی دولت قرار دارد و تلاش داریم با استفاده از تجربیات دوران تحریم و با سناریوهایی که در نظر گرفته شده، بتوانیم این شرایط سخت را پشت‌سر بگذاریم. وی تصریح کرد: واقعیت این است که تحریم‌ها به اقتصاد ایران آسیب‌های زیادی وارد آورده است. طیب‌نیا همچنین درباره بودجه سال ۹۶ نیز گفت: هنوز بودجه به مرحله‌ای در دولت نرسیده است که بتوان راجع به سناریوهای قیمت نفت و ارز در آن حرف زد اما به طور قطع جهت‌گیری‌های قبلی در بودجه ۹۶ هم به لحاظ کاهش وابستگی به درآمدهای نفتی ادامه خواهد یافت.


قیمت گوجه‌فرنگی همچنان بالاست
رئیس اتحادیه فروشندگان میوه و سبزی از ثبات نسبی قیمت انواع میوه و سبزی و صیفی در 2 هفته اخیر خبر داد. حسین مهاجران در این‌باره گفت: به دلیل کاهش تقاضا قیمت میوه در 2 هفته گذشته تغییری نداشته است. وی با بیان اینکه همچنان قیمت گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای بالاست، افزود: با وجود اینکه قرار بود با ورود گوجه‌فرنگی شیراز قیمت این محصول کاهش یابد اما تاکنون این مهم رخ نداده است. وی اظهار داشت: به دلیل ورود به فصل سرما، گوجه‌فرنگی گلخانه‌ای با قیمت بیش از 35 تا 40 هزار ریال عرضه شد و این نرخ ادامه دارد. به گفته وی، گوجه‌فرنگی رسمی نیز با نرخ هرکیلوگرم 15 تا 25 هزار ریال به فروش می‌رسد.

صادرات آبزیان افزایش یافت
دبیرکل اتحادیه صادرکنندگان آبزیان ایران از افزایش ۴۲ درصدی صادرات آبزیان در نیمه‌نخست سال‌جاری خبر داد. علی‌اکبر خدایی به صداوسیما گفت: ارزش ۳۹ هزار تن محصولات آبزی صادرشده در سال جاری ۱۱۰ میلیون دلار برآورد شده که از رشد ارزشی ۴۲ درصدی نسبت به سال قبل برخوردار بوده است. وی ادامه داد: بیشترین افزایش صادرات در سال‌جاری مربوط به ماهیان یال‌اسبی است که میزان آن در سال گذشته 8 هزار تن بوده اما  امسال به ۱۴ هزار تن رسیده است.  خدایی تصریح کرد: صادرات ماهی کپور که در سال گذشته 8 هزار و ۶۰۰ تن بوده به 6 ‌هزار و ۶۰۰ تن در سال جاری کاهش یافته است که باید دلیل افت صادرات آن را به برخی کشورها از جمله عراق بررسی کرد.


Page Generated in 0/0058 sec