printlogo


کد خبر: 167500تاریخ: 1395/8/23 00:00
سرخط خبر

 کالاهای خارجی که از راه پست به کشور وارد می‌شود برای حمایت از تولیدات داخلی مشمول مقررات کالاهای تجاری شد.
 اسماعیل اسفندیاری‌پور، مجری طرح محوری گندم وزارت جهاد کشاورزی با اشاره به تولید 5/14 میلیون تن گندم گفت: ضریب خودکفایی تولید گندم به ۱۰۰درصد رسیده است.
 بنا بر پی‌نوشت وزیر صنعت، معدن و تجارت بر نامه وزیر کشاورزی، صادرکنندگان پرتقال و نارنگی درجه یک و 2 در سال جاری مجازند به ازای هر 3 کیلوگرم صادرات این محصولات یک کیلوگرم پرتقال و نارنگی خارجی وارد کنند.
 رئیس دامپزشکی کشور ضمن اعلام صدور سالانه بیش از ۳۵ هزار مجوز بهداشتی واردات و صادرات و ترانزیت در کشور عنوان کرد بیماری تب برفکی در حال حاضر به‌ طور کامل مهار شده است،
 طرح جمع‌آوری کالای قاچاق از سطح عرضه، به بازار کفش ورزشی رسید.
 علی صالح‌آبادی، مدیرعامل بانک توسعه صادرات ایران گفت: همه صادرکنندگانی که بدهی معوق، سررسید گذشته و مشکوک‌الوصول نزد این بانک دارند به مناسبت روز ملی صادرات همه جرائم تاخیرشان مشمول بخشودگی و فقط اصل و سود قرارداد از آنان دریافت می‌شود.
 علی‌مراد اکبری، معاون امور آب و خاک وزیر جهادکشاورزی گفت: از ابتدای فعالیت دولت تدبیر و امید تاکنون بیش از 10 میلیارد دلار در تامین و حفظ منابع آبی سرمایه‌گذاری شده که این مهم در طول تاریخ کشور بی‌سابقه است.
 در نامه معاون اول رئیس‌جمهور به وزارت اقتصاد به این وزارتخانه اجازه انتشار حداکثر 50 هزار میلیارد ریال اوراق صکوک اجاره بابت پرداخت بدهی‌های وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری داده شد.
 رئیس کنفدراسیون صادرات با بیان اینکه مهم‌ترین مشکل در صادرات غیرنفتی قیمت تمام شده است، گفت: استراتژی و برنامه مشخصی در صادرات محصولات غیرنفتی وجود ندارد.
 عبدالمهدی بخشنده، معاون وزیر جهاد کشاورزی از ارزان شدن پسته ایرانی در بازار جهانی در نیمه نخست امسال خبر داد و اعلام کرد که آمریکایی‌ها امسال میزان قابل توجهی پسته تولید کردند و با قیمتی ارزان‌تر از سال گذشته روانه بازار کردند که همین عامل باعث کاهش قیمت پسته ایرانی نیز شد.
 مدیر کل راه‌وشهرسازی استان تهران از واگذاری ۱۰۰ واحد باقیمانده مسکن ویژه تهرانسر تا پایان پاییز سال جاری خبر داد.
 


Page Generated in 0/0061 sec