printlogo


کد خبر: 167503تاریخ: 1395/8/23 00:00
نبض جامعه

جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا اعلام کرد
عبور ۸۶۷ هزار نفر  از مرزهای کشور
از روز اول صفر تاکنون ۸۶۷ هزار نفر از مرزهای کشور خارج شده‌اند. به گزارش «وطن امروز» سردار فتحی، جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا با اعلام این خبر افزود: خروج مسافران از مرزهای کشور از ابتدای ماه صفر تاکنون بیش از ۱۱۶ درصد افزایش داشته است. وی افزود: در 11 روز گذشته بیش از ۸۶۷ هزار نفر از کشور و مرزها به سمت عراق خارج شده‌اند که تنها در روز جمعه این عدد ۲۲۹ هزار نفر بوده است. جانشین معاون هماهنگ‌کننده ناجا تأکید کرد: ۴۳ هزار نفر از مرز مهران، ۳۵ هزار نفر از شلمچه و ۲۶ هزار نفر از مرز چزابه خارج شده‌اند. وی تصریح کرد: به لحاظ حجم بالای تردد هموطنان در مرز مهران برنامه مدیریت جمعیت اجرا شده و از شهروندان خواستیم در برخی نقاط قبل از مرز مدتی را استراحت کنند تا از ازدحام مرز کاسته شود. وی از هموطنان خواست هنگام سفر و رانندگی احتیاط لازم را داشته باشند تا از وقوع حوادث خودداری کنند.

بازدید تولیت آستان قدس از روستاهای حاشیه مشهد
تولیت آستان قدس رضوی به همراه جمعی از معاونان و مدیران ارشد آستان قدس رضوی از روستای «تیمورآباد» بازدید کرد و ضمن گفت‌وگو با ساکنان این روستا، از نزدیک با مشکلات و نیازهای آنان آشنا شد. به گزارش «وطن امروز»، رهبر انقلاب در حکم انتصاب تولیت آستان قدس رضوی در 2 بند، پرداختن به محرومان و مستضعفان را یکی از رسالت‌های اصلی آستان قدس رضوی تعیین کردند. خدمت به زائران بارگاه رضوی بویژه ضعفا و نیازمندان و خدمت به مجاوران بویژه مستمندان و مستضعفان 2 ماموریتی است که در بندهای دوم و سوم حکم معظم‌له به آیت‌الله رئیسی ابلاغ شده است. تولیت آستان قدس رضوی نیز به منظور اهتمام به دستور رهبر انقلاب، بازدیدهای دوره‌ای از روستاهای محروم حاشیه مشهد را از ابتدای سال آغاز کرده است که تیمورآباد یکی از آنها بود. آیت‌الله رئیسی در این بازدید که بیش از 3 ساعت به طول انجامید، برای مساعدت و کمک‌رسانی به مردم این روستاها در بازسازی و ترمیم برخی منازل، ایجاد اشتغال روستایی، ایجاد سرویس بهداشتی و حمام برای منازلی که ندارند‌، رسیدگی به وضع معیشت و موضوعات مربوط به بهداشت و درمان، دستوراتی به معاونت فنی و عمران موقوفات، معاونت امداد مستضعفان آستان قدس رضوی و مدیرعامل بیمارستان رضوی داد.

حجم بالای قاچاق در تجهیزات کمک توانبخشی
«حجم قاچاق در حوزه تجهیزات کمک توانبخشی زیاد است و همین موضوع مشکلاتی را برای قشر معلول کشور ایجاد کرده است». محمدرضا اسدی، معاون توانبخشی بهزیستی تهران با اعلام این خبر به میزان گفت: در حال حاضر در بهزیستی استان تهران کمیته تجهیزات توانبخشی راه‌اندازی شده و بالغ بر 15 نفر در این کمیته عضو هستند. وی افزود: در حوزه تجهیزات کمک توانبخشی متاسفانه شرکت‌های تولیدکننده تنها به سودآوری خود توجه دارند و رضایت معلولان را مدنظر قرار نمی‌دهند. اسدی خاطرنشان کرد: در حال حاضر معلولان برای تهیه تجهیزات کمک‌توانبخشی با مشکلات زیادی مواجه هستند و تلاش ما این است که در کمیته تجهیزات توانبخشی، راهکارهایی را برای تغییر این وضعیت بیندیشیم. وی با تاکید بر حجم بالای قاچاق در حوزه تجهیزات کمک‌توانبخشی معلولان تصریح کرد: متاسفانه بخش قابل توجهی از لوازم کمک توانبخشی معلولان به صورت قاچاق وارد کشور می‌شود و معلولان برای تهیه وسایلی همانند عصا، واکر و ویلچر با مشکل مواجه هستند. معاون توانبخشی بهزیستی استان تهران با ابراز نگرانی نسبت به واردات بی‌رویه سمعک به کشور خاطرنشان کرد: در حوزه واردات سمعک، رانت زیادی مشاهده می‌شود و بسیاری از سودجویان با چمدان تعداد قابل توجهی سمعک به کشور وارد می‌کنند.
 


Page Generated in 0/0050 sec