printlogo


کد خبر: 167522تاریخ: 1395/8/23 00:00
رویدادها

ساخت «خانه چوبی شب‌تاب» با موضوع شهدای مدافع حرم افغان
نگارش فیلمنامه «خانه چوبی شب‌تاب» در خانه فیلمنامه کودک و نوجوان که یک مینی‌سریال برای شهدای مدافع حرم افغان است به پایان رسیده و توسط سازمان رسانه‌ای- هنری اوج ساخته خواهد شد.  به گزارش فارس، محمدصادق رحمانی‌پور، مسؤول خانه فیلمنامه کودک و نوجوان گفت: نگارش فیلمنامه مینی‌سریال «خانه چوبی شب‌تاب»  توسط محمدجواد اسلامی به پایان رسید که این فیلمنامه در بردارنده یک مجموعه 6 قسمتی (مینی‌سریال) است. رحمانی‌پور اظهار داشت: شخصیت اصلی فیلم یک نوجوان افغان به نام قاسم است که پدرش در سوریه به شهادت می‌رسد. سرنوشت قاسم پس از پدر و مسؤولیت وی در برابر خانواده او را در شرایطی قرار می‌دهد که داستان فیلمنامه را رقم می‌زند. مدیر خانه فیلمنامه کودک و نوجوان گفت: این فیلمنامه با هدف معرفی و تاکید بر مظلومیت خانواده‌های شهدای افغانستانی مدافع حرم در گردان‌های فاطمیون و... تدوین شده است که ان‌شاءالله با تولید چنین آثاری نسبت به حمایت‌های مادی و معنوی این خانواده‌ها تسریع به عمل‌ آید و به نقش و جایگاه این عزیزان در جامعه بیش از پیش پرداخته شود. رحمانی‌پور در پایان گفت: «خانه چوبی شب‌تاب» ضمن پرداختن به خانواده شهدای مدافع حرم، به مسؤولیت‌پذیری نسل جوان و نوجوان می‌پردازد.

انتقاد رئیسیان از برخورد سلیقه‌ای مدیریت سازمان سینمایی
چه کسى تبر برداشته و قلم می‌شکند!
علیرضا رئیسیان درباره برخورد سلیقه‌ای و عجیب مدیریت سازمان سینمایی با فیلم ضدجاسوسی به نام «پرونده هاوانا» شکواییه‌ای منتشر کرد. به گزارش فارس، در بخشی از متن شکواییه علیرضا رئیسیان، کارگردان این فیلم آمده است: «هنگامی که رئیس محترم دولت تدبیر و امید 2 روز پیش و در افتتاحیه نمایشگاه مطبوعات، در دفاع از آزادى بیان عنوان نمودند که «نشکنید قلم‌ها را و بریده نکنید زبان‌ها را» با خودم فکر کردم یک طرف این جملات معلوم است و آنها کسانى هستند که قلم و زبان و اندیشه را در اختیار هنر خود دارند ولى طرف دیگر که قلم را می‌شکند و زبان را می‌برد مجهول است! تا دیروز که معاون نظارتى سازمان سینمایی بدون هیچ توضیحى پروانه نمایش مصوب شوراى تحت مدیریت خود را لغو کردند فهمیدم آن که تیغ به دست دارد، کیست! مدیری که در حصار خوش‌خدمتى، همچون آب خوردن حاصل زحمت و خون دل جمعى از فرهیختگان سینما را توقیف کرده و خلاف تمام قوانین عمل می‌کند. فیلم «پرونده هاوانا» با مضمونى هشداردهنده به نقش مخرب بیگانگان و همدستى مزدوران داخلى براى جلوگیرى از پیشرفت علمى کشور در قالب داستانى جذاب می‌پردازد همان اتفاقى که بارها در کشور شاهد آن بودیم و آخرین نمونه آن ترور دانشمندان هسته‌ای‌مان بود.» در بخشی دیگر از نامه رئیسیان آمده است: «و حالا پرسش این است که چه کسى تبر برداشته و قلم می‌شکند و خلاف آشکار در برابر اظهارات رئیس‌جمهور که بالاترین مقام ادارى و اجرایی است را با افتخار انجام  داده و رئیس سازمان سینمایی هم  با لبخند، فقط نظاره‌گر است!»

توقیف غیرمنتظره «فهرست مقدس» در لبنان
اداره امنیت عمومی لبنان بدون هیچ پاسخ روشنی از ادامه اکران عمومی انیمیشن ضدصهیونیستی «فهرست مقدس» ممانعت کرد. به گزارش روابط عمومی سازمان هنری- رسانه‌ای اوج، در حالی که اکران فیلم سینمایی پویانمایی «فهرست مقدس» در کشور لبنان با استقبال گسترده مردم این کشور همراه بود اما از شب گذشته اداره کل امنیت عمومی لبنان از ادامه اکران عمومی این فیلم ممانعت به‌عمل آورد. این در حالی است که آیین افتتاحیه اکران بهترین انیمیشن ایران در کشور لبنان با حضور وزیر ورزش و جوانان این کشور و با استقبال مردم در شهر بیروت برگزار شده بود و همه ترتیبات اداری لازم برای اکران این فیلم اتخاذ شده بود ولی درباره ممانعت پیش‌آمده برای اکران عمومی، به‌رغم پیگیری عوامل فیلم هیچ پاسخ روشنی داده نشده است. البته با توجه به محتوای ضدصهیونیستی بهترین انیمیشن جشنواره سی‌وچهارم فجر، احتمال می‌رود این موضوع بی‌ارتباط با محافل ضدمقاومت در کشور لبنان نباشد.


Page Generated in 0/0058 sec