printlogo


کد خبر: 167524تاریخ: 1395/8/23 00:00
اخبار

دهن‌کجی مکزیکی‌ها به «ترامپ» با طلسم‌شکنی در خاک آمریکا
بدقدمی رئیس‌جمهور جنجالی
تیم‌ملی مکزیک در آغاز آخرین دور از مرحله انتخابی جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه در منطقه کونکاکاف پیروزی شیرین و کنایه‌آمیزی را در خاک آمریکا کسب کرد. تنها 3 روز پس از پیروزی دونالد ترامپ، نامزد جمهوری‌خواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا که یکی از شعارهای انتخابی‌اش ممانعت از ورود مکزیکی‌ها به خاک آمریکا با کشیدن دیوار در مرز 2 کشور بود، مکزیکی‌ها همسایه شمالی‌شان را در خاک خودش مغلوب کردند. در نخستین دور از آخرین مرحله انتخابی جام‌جهانی 2018 روسیه در آمریکای شمالی، مرکزی و حوزه دریای کارائیب (کونکاکاف)، بامداد روز شنبه تیم‌ملی مکزیک در شهر کلمبوس، مرکز ایالت اوهایوی آمریکا برابر تیم‌ملی این کشور به میدان رفت و میزبانش را با نتیجه 2 بر یک شکست داد. میگل لایون گل نخست بازی را در دقیقه 20 به ثمر رساند اما 4 دقیقه بعد بابی وود گل خورده میزبان را جبران کرد.  با این حال مکزیکی‌ها در آخرین لحظات به هدف‌شان رسیدند و گلی که رافائل مارکس، مدافع پیشین بارسلونا در دقیقه 89 به ثمر رساند، 3 امتیاز بازی را برای «آزتک‌ها» به ارمغان آورد. پیروزی ارزشمندی که مکزیک کسب کرد، نخستین پیروزی‌اش در خاک آمریکا از سال 1972 بود و طلسم 44 ساله ناکامی‌های «ال‌تری» برای شکست دادن همسایه شمالی‌اش را شکست.

بازی انگلیس- اسکاتلند با درگیری هواداران
داربی ملی بریتانیا خالی از تنش و درگیری نبود. در پایان بازی تیم‌های ملی انگلیس و اسکاتلند در رقابت‌های مقدماتی جام‌جهانی 2018 در قاره اروپا، هواداران 2 تیم روی سکوهای ورزشگاه ومبلی به ایجاد درگیری و زدوخورد پرداختند. این درگیری در شب بزرگداشت قربانیان بریتانیایی جنگ اول جهانی چندان دامنه‌دار نبود اما یکی از هواداران که گویا علاقه زیادی به خودزنی داشت با صورتی خونین در جایگاه به تشویق تیمش می‌پرداخت و حسابی سوژه عکاسان شد!
هو شدن دوباره وین رونی در ومبلی
برخی هواداران تیم‌ملی فوتبال انگلیس در ورزشگاه ومبلی لندن و در جریان دیدار تیم‌های فوتبال انگلیس و اسکاتلند، رونی را «هو» کردند. تیم‌ملی فوتبال انگلیس در مرحله گروهی رقابت‌های راهیابی به جام‌جهانی 2018، در لندن و ورزشگاه ومبلی به مصاف اسکاتلند رفت که این بازی با برتری سه‌شیر‌ها به پایان رسید.  در این بازی باز هم برخی هواداران انگلیس اقدام به «هو» کردن وین رونی کاپیتان تیم‌ملی انگلیس کردند. پیش از این هم رونی در دیدار انگلیس مقابل مالت توسط برخی تماشاگران «هو» شده بود. این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که رونی در تیم منچستریونایتد هم توسط ژوزه مورینیو نیمکت‌نشین شده است.

کفاشیان: عزاداری ایرانی‌ها خلاف اساسنامه نیست
رئیس سابق فدراسیون فوتبال ایران گفت: به رأی فیفا اعتراض داریم زیرا ما خلاف اساسنامه عمل نکرده‌ایم. علی کفاشیان، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال در جمع خبرنگاران درباره جریمه‌ای که فیفا، برای ایران بعد از بازی با کره‌جنوبی در نظر گرفت، اظهار داشت: ما به این موضوع اعتراض داریم بالاخره یکسری چیزها فرهنگی است و خلاف اساسنامه نبوده است.  اعتراض کرده‌ایم حالا باید برای تجدیدنظر به فیفا برود. وی در پاسخ به این سوال که یکی از بازی‌های ایران هم در شب 21 ماه رمضان افتاده است، برای تعویق این بازی برنامه‌ای دارید یا خیر؟ عنوان کرد: ما مکاتبه کردیم تا زمان را جلوتر بیندازیم اما چون از قبل مسابقات قرعه‌کشی شده برگزاری این رقابت‌ها در دستور کار قرار گرفته است.  کفاشیان همچنین در پاسخ به این سوال که برخی اعتقاد دارند این موضوع در دوره شما بسته شده، خاطرنشان کرد: ما از قبل گفته بودیم این زمان‌ها برای ما مهم است و نمی‌خواهیم در این روزها مسابقه‌ای داشته باشیم.  بعد از اینکه بازی‌ها قرعه‌‌کشی شد باز هم حرف‌مان را گفتیم اما آنها کار خود را انجام دادند.  حتی یک روزی که برای مسیحی‌ها مهم است مسابقه گذاشته بودند چون قرعه‌کشی‌ها انجام شده بود.
 


Page Generated in 0/0064 sec