printlogo


کد خبر: 167742تاریخ: 1395/8/27 00:00
اخبار

رئیس سازمان حج و زیارت:
زائران مرز شلمچه را انتخاب کنند
«زائران اربعین حسینی مرزهای جنوبی را برای سفر انتخاب کنند و در این میان مرز شلمچه را در اولویت قرار دهند». سعید اوحدی، رئیس سازمان حج و زیارت درباره آخرین وضعیت مرزهای سه‌گانه کشورمان با عراق به تسنیم گفته است: «خوشبختانه شاهد استقبال کم‌‌نظیر زائران کشورمان در سفر به عتبات عالیات عراق در اربعین حسینی هستیم و این استقبال گسترده باعث شده با ازدحام زائران در مرز مهران مواجه شویم».  وی افزود: تعدادی از افراد فاقد روادید و گذرنامه نیز برای زیارت اربعین حسینی عازم مرز مهران شدند که حضور این افراد باعث ایجاد مشکلاتی در روند خروج زائران از کشور شده است. رئیس سازمان حج و زیارت تصریح کرد: ممانعت نیروهای انتظامی کشورمان از خروج افراد غیرمجاز و پذیرش نشدن افراد بدون روادید از سوی طرف عراقی موجب شده برای آرامش بیشتر محدودیت‌هایی به سمت مرز مهران اعمال شود. اوحدی خاطرنشان کرد: برای تخلیه مرز مهران از افراد فاقد مجوز همچنین خروج زائران دارای مجوز به سمت عراق، تمام محورهای مواصلاتی به سمت مرز مهران تا اطلاع ثانوی مسدود است و زائران اربعین حسینی باید مرزهای جنوبی یعنی چزابه و شلمچه را برای سفرهای آتی خود انتخاب کنند. وی عنوان کرد: مرزهای شلمچه و چزابه می‌توانند پایانه‌های مناسبی برای خروج زائران اربعین باشند اما مرز شلمچه اولویت‌ بیشتری دارد، چرا که برخی محدودیت‌ها باعث کندی عبور و مرور در مرز چزابه خواهد شد و باید زائران سفر خود را مدیریت کنند. وی با بیان اینکه مرز چزابه نیز ظرفیت‌های محدودی دارد، خاطرنشان کرد: به دلیل کافی نبودن پارکینگ‌های مرز چزابه و محدود بودن جاده‌های استانی به سمت پایانه مرز چزابه از زائران اربعین حسینی می‌خواهیم که ابتدا مرز شلمچه و سپس در صورت ضرورت مرز چزابه را انتخاب کنند.
خروج 2 میلیون نفر در 2 هفته از مرز
علاوه بر این  مدیرکل دفتر ترانزیت و پایانه‌های مرزی سازمان راهداری درباره برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته برای بازگشت مسافران گفته است: تمام پیش‌بینی‌های لازم انجام گرفته تا مسافران در کمترین زمان ممکن از پایانه‌های مرزی مشخص شده به کشور بازگردند. عطرچیان افزود: البته با توجه به اینکه بیش از ۲ میلیون مسافر در طول کمتر از 2 هفته از مرز خارج شدند و قصد دارند در چند روز به کشور بیایند، پیش‌بینی حدی از ترافیک خواهد شد اما با توجه به اینکه تمام امکانات موجود در این راستا بسیج شده امیدواریم فرآیند بازگشت نیز مانند رفت بدون هیچ مشکلی انجام شود.
اعزام تیم‌های ویژه خسارت سیار
همچنین 15 تیم خسارت سیار بیمه ایران با هدف ارائه خدمات بهتر و فوری به زائران کربلای معلا در ایام اربعین حسینی از تهران عازم استان‌های مرزی غرب کشور شدند. فراشیانی، مدیر بیمه‌های اتومبیل بیمه ایران با اعلام اینکه ۱۵ تیم خسارت سیار در مسیرهای تردد کاروان‌های اعزامی و راهپیمایان اربعین حسینی تردد خواهند داشت، گفت: تاکنون ۲۴۳ فقره اعلام خسارت مالی داشته‌ایم که براساس آن مبلغی حدود ۵ میلیارد ریال خسارت به حادثه‌دیدگان پرداخت شده است.
 
 
انجام فریز تخمک در کشور
استادیار بخش نازایی دانشگاه علوم پزشکی تهران از انجام فریز تخمک در کشور به عنوان یکی از راهکارهای درمان ناباروری خبر داد. به گزارش فارس، فاطمه سروی، استادیار بخش نازایی دانشگاه علوم پزشکی تهران، با اشاره به موضوع نازایی در زنان گفت: بیماری‌های نازایی شامل طیف گسترده‌ای است اما خوشبختانه با سیاست‌های کشور برنامه‌های گوناگونی برای درمان نازایی در حال انجام است. وی با بیان اینکه 10 درصد زوج‌های جهان در معرض خطر نازایی قرار دارند، افزود: آمار جدیدی در زمینه میزان نازایی در کشور نداریم اما درصد نازایی در حال افزایش است.  استادیار بخش نازایی دانشگاه علوم پزشکی تهران خاطرنشان کرد: تأخیر در نخستین بارداری عملکرد تخمدان را کاهش داده و یکی از دلایل نازایی به حساب می‌آید. همچنین آندومتریوز نیز امروزه بیشتر شده و به مشکلات ناباروری دامن زده است.   وی درباره فریز تخمک تصریح کرد: این موضوع اکنون در ایران انجام می‌شود.

Page Generated in 0/0046 sec