printlogo


کد خبر: 167750تاریخ: 1395/8/27 00:00
رویدادها

حضور هنرمندان کشورهای مختلف  در مسابقه «مرگ بر آمریکا»
کارتونیست‌ها و گرافیست‌های ۲۶ کشور در سومین جایزه بزرگ بین‌المللی «مرگ بر آمریکا» شرکت کرده‌اند. به گزارش فارس، کارتونیست‌ها و گرافیست‌های 26 کشور دنیا در سومین جایزه بزرگ بین‌المللی «مرگ بر آمریکا» شرکت کردند که می‌توان از هنرمندان کشورهای افغانستان، ایتالیا، برزیل، چین، کلمبیا، مصر، هند، اندونزی، ایران، عراق، ایتالیا، صربستان، اسپانیا، ترکیه، آمریکا و ازبکستان نام برد. البته این تعداد از شرکت‌کنندگان مربوط به کسانی است که کارهایشان را از طریق سایت مسابقه وارد کرده‌اند. گفتنی است در اولین فرصت اسامی تمام کسانی که از طریق ایمیل جدید مسابقه اقدام به ارسال آثارشان کرده‌اند، اضافه خواهد شد. آخرین مهلت ارسال تا آخر آبان ماه 1395 تمدید شده است. گفتنی است سومین جایزه بزرگ بین‌المللی «مرگ بر آمریکا» در 2 بخش اصلی و جانبی برگزار می‌شود که در بخش اصلی عکس، پوستر و کاریکاتور و در بخش جانبی مستند، کلیپ، سرود و ترانه فراخوان داده شده است.
 
تولید مستندی تکان‌دهنده  از جنگ تحمیلی 
کامران جاهدی، تدوینگر مستند «صدای سکوت» گفت: «صدای سکوت» روایت تکان‌دهنده‌ جنگ از نگاه عکاسان است. به گزارش مهر، وی افزود: این کار زمان زیادی برد زیرا بخش بزرگی از جنایت جنگ عراق علیه ایران مثل لحظه شهادت افراد و قطع شدن دست و پاهای آنها را در «صدای سکوت» انعکاس داده‌اند. تدوینگر آثار مستند با اشاره به اهمیت حضور عکاسان در این اثر، بیان کرد: البته باید بگویم اوج هنرنمایی این تصاویر به دلیل حضور عکاسان در میدان جنگ بوده است، زیرا برای مثال در بمباران شیمیایی حلبچه در ۵ ثانیه، ۵ هزار نفر به شهادت رسیدند که عکاسان آن لحظه را ثبت کردند. باید بگویم ما در این مستند تاریخ جنگ را یک بار دیگر حلاجی کردیم و هر آنچه دیده شده و نشده است با عکس‌های شاخص جنگ تلفیق کردیم. گفتنی است «صدای سکوت» توسط پناه برخدا رضایی ساخته می‌شود.
 
«توشه اربعین» در بازار کتاب 
کتاب «توشه اربعین» شامل شرح زیارت سید مجتبی حسینی از سوی دفتر نشر معارف منتشر شد. به گزارش مهر، در آستانه اربعین حسینی دفتر نشر فرهنگ اسلامی کتاب «توشه اربعین» را که حاصل بیش از ۱۰ سال سخنرانی سیدمجتبی حسینی درباره زیارت اربعین حسینی است، منتشر کرد. این اثر و سخنرانی‌های موجود در آن تنها به شرح و تفسیر زیارت اربعین نمی‌پردازد بلکه  با نگاهی نو و محققانه تلاش می‌کند مفاهیم امام‌شناسی و امام حسین‌شناسی را برای مخاطبانش بازگو کند. این کتاب در متن خود موضوعاتی مانند فلسفه زیارت، مفهوم اربعین، اهمیت زیارت اربعین، متن زیارت اربعین و شرح آن را در 17 فراز مورد بررسی قرار داده است.  حسینی در این کتاب تاکید دارد که این زیارت علاوه‌بر تثبیت و تقویت دین و مذهب، آثار عظیمی از خود بر جای می‌گذارد که مهم‌ترینش پاک کردن دل‌های مومنان از گناهان است و بر همین اساس حسینی در کتاب عنوان می‌کند که زیارت اربعین شامل مبانی معرفتی  از  قضیه عاشورا و بازسازی اعتقادی و انتشار معرفت آن واقعه عظیم است.
  
انتشار مجموعه «کلاسیک‌های خواندنی» برای نوجوانان 
نشر پیدایش مجموعه‌ای جدید با عنوان «کلاسیک‌های خواندنی» برای مخاطبان نوجوان منتشر می‌کند. به گزارش مهر، مجموعه «کلاسیک‌های خواندنی» برای مخاطبان نوجوان بزودی از سوی انتشارات پیدایش منتشر می‌شود. این مجموعه برای مشتاقان درام‌های پرشخصیت و پرماجرا بسیار جذاب خواهد بود. «کلاسیک‌های خواندنی» مجموعه‌ای از خواندنی‌ترین رمان‌هایی است که در صدسال اخیر نوشته شده‌اند اما همچنان سرشار از ماجراها و حوادث خواندنی‌اند. عناوین 5 جلدی که بزودی از این مجموعه راهی کتابفروشی‌ها می‌شود از این قرار است: «رابین‌هود»، «باغ مخفی»، «باد در درختان بید»، «شاهزاده و بینوا» و «مری پاپینز».

Page Generated in 0/0042 sec