printlogo


کد خبر: 167755تاریخ: 1395/8/27 00:00
اخبار

ایران بهترین تیم آسیا در دور رفت
تیم‌ملی ایران با کسب 11 امتیاز موفق‌ترین تیم آسیایی در دور رفت انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا بوده است. رقابت‌های انتخابی جام‌جهانی در قاره آسیا به نیمه راه رسید و دور رفت رقابت‌ها پایان یافت. تیم‌ملی ایران در دور رفت 3 بازی را خارج از خانه برگزار کرد و در 2 دیدار نیز در خانه برابر حریفان خود قرار گرفت و با کسب 11 امتیاز، بهترین عملکرد را در بین تیم‌های آسیایی داشت. ایران در حالی با 11 امتیاز بیشترین امتیاز دور رفت را کسب کرده است که در دور برگشت با توجه به اینکه 3 بازی را در خانه خواهد داشت، شرایط راحت‌تری در پیش دارد. همچنین تیم‌ملی ایران در این رقابت‌ها هنوز دروازه خود را بسته نگه داشته و ملی‌پوشان در هر 5 دیدار خود کلین‌شیت کردند که نکته حائز اهمیتی است. البته ایران در 5 دیدار خود تنها 4 بار موفق به گلزنی شده است.
 
 
مصاف مرفاوی  با استقلال
مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران با برگزاری ۸ دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه انجام می‌شود. مرحله یک‌هشتم نهایی جام حذفی فوتبال ایران با برگزاری ۸ دیدار در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود. در بازی‌های روز پنجشنبه تیم‌های نفت مسجد سلیمان و آلومینیوم اراک میزبان سایپا و سپاهان هستند. تیم سایپا با شکست بادران نوین تهران و بادران تهران به این مرحله رسیده و تیم نفت مسجد سلیمان با گذر از استقلال آبی تهران و پدیده مشهد به این مرحله گام گذاشته است. تیم آلومینیوم اراک هم با شکست پیکان و شهید کریمی جویبار راهی مرحله یک‌هشتم نهایی شده و تیم سپاهان با گذر از پارس جم جنوبی و غذای سبز مشهد در این مرحله حاضر شده است. اما بازی‌های روز جمعه را تیم‌های تراکتورسازی و برق جدید شیراز آغاز می‌کنند. شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از اردوی اخیر خود در جزیره کیش امیدوارند براحتی بتوانند از سد برق جدید شیراز بگذرند. تیمی که با حساب یک بر صفر قشقایی شیراز را شکست داد و پیش از آن هم فجر سپاسی شیراز را از رقابت‌ها حذف کرده بود. تیم تراکتورسازی هم برای رسیدن به این مرحله از سد تیم‌های ملوان بندر انزلی و فولاد یاسوج گذشته است. دومین دیدار روز جمعه را تیم‌های نفت تهران و شهرداری فومن برگزار می‌کنند. شاگردان علی دایی در این فصل فراتر از انتظار ظاهر شده‌اند و به نظر می‌رسد کار سختی برابر شهرداری فومن ندارند. تیم شهرداری فومن با گذر از سپیدرود رشت و شهرداری تبریز پا به این مرحله گذاشته و نفت تهران هم تا اینجای کار مهرگان دره‌شهر و نساجی مازندران را از دور رقابت‌ها حذف کرده است. سومین بازی روز جمعه را تیم‌های شهرداری ماهشهر و گسترش فولاد تبریز برگزار می‌کنند. شاگردان فراز کمالوند در فصل جاری نتایج خوبی به دست نیاورده‌اند و اوضاع خوبی ندارند. شاید پیروزی برابر شهرداری ماهشهر بتواند آنها را تا حد زیادی به رقابت‌های لیگ هم بازگرداند. شهرداری ماهشهر تیم‌های 
سیاه جامگان و نفت امیدیه را از گردونه رقابت‌ها کنار زده و گسترش فولاد هم با گذر از امید شهرداری اراک و مس رفسنجان، گام به این مرحله گذاشته است. دیگر دیدار این مرحله را تیم‌های فولاد و نفت و گاز گچساران برگزار می‌کنند. تیم فولاد در هفته‌های گذشته روند رو به رشدی را پشت سر گذاشته است و انتظار می‌رود آنها هم بتوانند در این بازی از سد رقیب خود بگذرند. تیم فولاد با حذف عقاب تبریز و فولاد یزد پا به این مرحله گذاشته و تیم گچسارانی هم با حذف استقلال خوزستان و انصراف راه‌آهن تهران پا به این مرحله گذاشته است. بازی دیگری که در این مرحله برگزار می‌شود میان تیم‌های ذوب‌آهن و ماشین‌سازی تبریز است. ذوب‌آهن بعد از جدایی یحیی گل‌محمدی روند نتیجه‌گیری‌اش بهبود یافته و شرایط نسبتا خوبی دارد اما تیم ماشین‌سازی در بحران بزرگی به سر می‌برد و شرایط خوبی ندارد. این شرایط به گونه‌ای است که حتی رسول خطیبی تا آستانه برکناری از سمتش پیش رفت اما در نهایت در این تیم باقی ماند. تیم ماشین‌سازی با غلبه بر خونه به خونه بابل و اتحاد لردگان گام به این مرحله گذاشته و تیم ذوب‌آهن هم با شکست اکسین البرز و شهرداری بوشهر به این مرحله رسیده است. مهم‌ترین بازی این مرحله را تیم‌های استقلال و صبای قم برگزار خواهند کرد. استقلالی‌ها بارها اعلام کرده‌اند به جام حذفی به عنوان راهی میانبر برای رسیدن به رقابت‌های آسیایی نگاه می‌کنند و با همه وجود به میدان خواهند رفت. انتظار می‌رود شاگردان منصوریان برای پیروزی برابر صبا تلاش زیادی کنند. هرچند وضعیت بازیکنانی مثل کاوه رضایی، خسرو حیدری، رابسون جانواریو و میثم مجیدی برای این دیدار مشخص نیست. 

Page Generated in 0/0055 sec