printlogo


کد خبر: 167757تاریخ: 1395/8/27 00:00
عملیات ناوگان جنگی بزرگ روسیه در نزدیکی سواحل سوریه باعث نقض هژمونی ناتو، آمریکا و اسرائیل شده است
تغییر قواعد قدرت در مدیترانه

روسیه این هفته برای نخستین‌بار از ناو هواپیمابرش در یک جنگ واقعی بهره برد. ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنتسوف محور آغاز عملیات روسیه علیه تروریست‌های سوریه از دریای مدیترانه بود. طی 2 روز گذشته بیش از 20 فروند جت‌ جنگی حاضر روی عرشه این ناو مستقر در شرق دریای مدیترانه نزدیک سواحل سوریه به پرواز درآمده و مواضع تروریست‌های داعش و جبهه النصره(جفش) را در حومه ادلب و حمص بمباران کردند. آدمیرال کوزنتسوف همچنین مجهز به انواع موشک‌ها و تسلیحات جنگی است.  به گزارش تاس، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه گفت: «این جت‌ها عملیات بزرگی را علیه مواضع تروریست‌های داعش و جبهه النصره در استان‌های ادلب و حمص سوریه آغاز کرده‌اند». راشاتودی نیز به نقل از شویگو خبر داد مواضع تروریست‌ها در سوریه با موشک‌های کروز شلیک شده از ناوچه آدمیرال گریگوروویچ هدف قرار گرفته‌اند. همچنین افکار عمومی جهان از حضور بزرگ‌ترین کشتی موشکی جهان یعنی کشتی پطرکبیر در سواحل غربی خاورمیانه که موشک‌هایی با وزن 18 هزار تن داشته و روی عرشه آن 700 نظامی مشغول به کار هستند غافل مانده است. این ناوگروه بزرگ روسی، بزرگ‌ترین نیروی دریایی غیرغربی است که تاکنون در دریای مدیترانه اقدام به عملیات جنگی کرده و این موضوع هژمونی ناتو در جنوب اروپا و حریم امنیتی رژیم صهیونیستی را مختل کرده است. 
سرخوردگی اسرائیل از روسیه
در همین رابطه برخی منابع امنیتی صهیونیستی اعلام کردند افزایش حضور نظامی روسیه در سوریه و سواحل این کشور باعث نگرانی رژیم تل‌آویو شده است. اسرائیل به صورت مشخص از تغییر قواعد بازی در منطقه و عرض‌اندام روسیه برابر آمریکا نگران است. منابع امنیتی صهیونیست همچنین حضور روزافزون نظامی روسیه در منطقه را عامل قید و بندهای جدیدی بر فعالیت‌های هوایی و دریایی ارتش اسرائیل می‌دانند.  از طرف دیگر رئیس کمیسیون روابط خارجی و امنیت کنست اسرائیل از پاسخ قاطع مقامات روسیه در حمایت از شراکت خود با ایران و حزب‌الله در درگیری‌های سوریه خبر داد. آوی دیختر در بازگشت از مسکو به تارنمای عبری‌زبان «واللا» گفته است نتوانسته در دیدار با وزرای روس و نمایندگان مجلس دوما از جدیت روس‌ها برای اعمال قدرت در سیاست خارجی خود بکاهد. 
اسد: ترامپ می‌تواند همپیمان ما باشد
رئیس‌جمهوری سوریه درباره پیش‌بینی‌اش از رفتار رئیس‌جمهور منتخب آمریکا گفت: نمی‌توانیم پیش‌بینی چندانی داشته باشیم، زیرا اداره دولت آمریکا تنها در دست رئیس‌جمهور نیست، بلکه نیروهای گوناگونی در دولت آمریکا تأثیرگذارند. بشار اسد گفت: ما در موضوع قضاوت درباره دونالد ترامپ بسیار محتاط هستیم بویژه اینکه او قبلا هیچ منصب سیاسی نداشته است. به همین دلیل نمی‌توانیم چیزی درباره او بگوییم. با وجود این اسد تأکید کرد اگر ترامپ به جنگ تروریسم برود، به شکل طبیعی، ‌به همپیمانی برای سوریه تبدیل می‌شود، مانند ایران و روسیه و بسیاری کشورهای دیگر که می‌خواهند تروریسم شکست بخورد. 
عادی‌سازی روابط آنکارا و تل‌‌آویو با انتخاب سفیر
ترکیه و رژیم صهیونیستی در راستای عادی‌سازی روابط دوجانبه، سفرای جدید خود را تعیین کردند. ترکیه و رژیم صهیونیستی اواخر ژوئن گذشته تصمیم به عادی‌سازی روابط خود گرفتند. روابط دوطرف بعد از حمله نظامیان رژیم صهیونیستی به کشتی «مرمره» در آب‌های ساحلی نوار غزه سال 2010 میلادی به تنش گراییده بود.
 

Page Generated in 0/0056 sec