printlogo


کد خبر: 168122تاریخ: 1395/9/7 00:00
سیستم دفاعی استقلال محتاج ترمیم است
نیروی کمکی در راه

با وجود اضافه شدن پادوانی و بازگشت رحمتی به روزهای اوج خود هنوز آبی‌پوشان پایتخت در خط دفاعی مشکلات اساسی دارند اما هواداران استقلال به
2 دلیل می‌توانند به آینده تیم خود امیدوار باشند. در یکی از حساس‌ترین بازی‌های هفته یازدهم رقابت‌های لیگ برتر استقلال در ورزشگاه آزادی از گسترش فولاد پذیرایی کرد که این دیدار برنده نداشت و در نهایت با تساوی 2-2 به پایان رسید.
به گزارش شفقنا، آبی‌پوشان پایتخت بهترین فرصت را برای نزدیک شدن به صدر جدول رده‌بندی از دست دادند. شاگردان علیرضا منصوریان شروعی توفانی داشتند و روی اشتباهات خط دفاعی گسترش فولاد و سنگربان این تیم 2 بار گلزنی کردند.
با وجود آنکه گسترش در دقایق پایانی
10 نفره شد و آبی‌پوشان پایتخت با نتیجه 2 بر یک از حریف خود پیش افتاده بودند اما در نهایت گل تساوی را دریافت کردند تا 2 امتیاز حساس را در آزادی از دست دهند. استقلال در گلزنی مشکلی ندارد و با اضافه شدن کریمی به خط حمله بخوبی از فرصت‌ها استفاده می‌کند اما مشکل اصلی این تیم از ابتدای فصل تا الان ادامه دارد. خط دفاعی استقلال نسبت به آغاز فصل قوی‌تر شده است اما هنوز پاشنه آشیل این تیم به شمار می‌آید. خط حمله گسترش فولاد با وجود پریرا و خلعتبری عملکرد  ناامیدکننده‌ای از خود نشان داده بود و بدترین فصل خود را پشت سر می‌گذاشت با این حال این تیم توانست 2 بار دروازه استقلال را باز کند تا برای همه ثابت شود که خط دفاعی استقلال مشکلات اساسی دارد. 2 اشتباه مرگبار از 2 بازیکنی که از بهترین‌های استقلال در فصل جاری بودند باعث شد تا کاری هم از دست رحمتی برنیاید و استقلال 2 امتیاز ارزشمند را از دست دهد. با اضافه شدن پادوانی به خط دفاع استقلال و بازگشت سیدمهدی رحمتی به روزهای اوج خود استقلال در بازی‌های اخیرش بخوبی امتیاز کسب و هوادارانش را امیدوار به ادامه فصل کرد اما با این خط دفاعی، آبی‌پوشان پایتخت نمی‌توانند امیدی به کسب عنوان قهرمانی و حتی کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا داشته باشند. البته منصوریان می‌تواند امیدوار به ادامه فصل باشد و این به 2 دلیل است؛ نخست اینکه روزبه چشمی بعد از یک سال خانه‌نشینی رفته‌رفته آماده بازی می‌شود و تمرینات خود را شروع کرده است. این بازیکن می‌تواند در خط میانی کمک زیادی به خط دفاعی استقلال کند. چشمی یک هافبک دفاعی جنگنده و پرتلاش است و فصل قبل بازی‌های درخشانی را برای استقلال به نمایش گذاشت و آبی‌پوشان بعد از آسیب‌دیدگی او هنوز نتوانسته‌اند جانشینی شایسته برایش پیدا کنند. چشمی چند هفته دیگر به شرایط بازی خواهد رسید و می‌تواند در ترکیب آبی‌پوشان به میدان رود. بازگشت این بازیکن می‌تواند بهترین خبر برای منصوریان و هواداران استقلال باشد. اما خبر دوم امیدوارکننده نزدیک شدن پژمان منتظری به استقلال است که می‌تواند امنیت را به خط دفاعی آبی‌پوشان بازگرداند و این تیم را به یکی از شانس‌های اصلی کسب عنوان قهرمانی تبدیل کند. منتظری از آغاز فصل جدید لیگ ستارگان قطر نتوانسته به خاطر آسیب‌دیدگی به میدان رود و باشگاه الاهلی جایگزین او را هم جذب کرده است. این بازیکن ملی‌پوش تا پایان نیم‌فصل نمی‌تواند برای الاهلی به میدان رود و به نظر می‌رسد سران این باشگاه قطری علاقه‌ای برای ادامه همکاری با این بازیکن ایرانی ندارند. منتظری تاکید کرده است دوست دارد به استقلال بازگردد و گزینه اصلی او تیم سابقش است. اضافه شدن منتظری به استقلال می‌تواند مشکلات خط دفاعی این تیم را برطرف کند. زوج پادوانی- منتظری و حضور سنگربان بسیار خوب و آماده‌ای به نام مهدی رحمتی خیال هواداران استقلال را راحت خواهد کرد.
 


Page Generated in 0/0056 sec