printlogo


کد خبر: 168132تاریخ: 1395/9/7 00:00
نیمکت

معاون عمرانی آموزش‌وپرورش اعلام کرد
ایمنی  نداشتن یک‌سوم مدارس
«10 درصد مدارس کشور تخریبی بوده و باید بازسازی شوند و 20 درصد مدارس نیز نیازمند مقاوم‌سازی هستند». به گزارش فارس، مرتضی رئیسی، معاون عمرانی وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که «بیشترین فضاهای آموزشی فرسوده مربوط به کدام مناطق است و آیا در این بین سیستان‌وبلوچستان به صورت ویژه دیده شده است؟» گفته است: با یک واقعیت مواجه هستیم که یک‌سوم فضاهای آموزشی کشور با استانداردها فاصله دارند و ایمن نیستند. وی افزود: اینکه می‌گوییم یک‌سوم مدارس یا حدود 30 درصد ایمن نیستند بدان معناست که در برابر زلزله و در انطباق با استانداردها و آیین‌‌نامه‌های مهندسی ساختمان، ایمنی ندارند. رئیسی با بیان اینکه مدارس ناایمن کشور در سال 1385، دوسوم کل مدارس را تشکیل می‌دادند، خاطرنشان کرد: در مجلس هفتم و با عنایتی که به آموزش‌وپرورش شد و با اعتبار 4 میلیارد دلاری که اختصاص دادند، تعداد مدارس ایمن کشور 2برابر شد. وی ادامه داد: یک‌سوم فضاهای آموزشی که با استانداردها فاصله دارند، بیشتر مدارسی هستند که نیازمند مقاوم‌سازی هستند و باید بهسازی لرزه‌ای شوند، یک بخش کمتری هم مدارس تخریبی هستند یعنی از 30 درصد مدارس ناایمن، دوسوم نیازمند مقاوم‌سازی و یک‌سوم آن نیازمند تخریب و بازسازی است.

اجرای طرح بعد از مدرسه
رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران از اجرای طرح بعد از مدرسه در فرهنگسراهای شهر تهران و آموزش مشارکتی خبر داد. به گزارش «وطن‌امروز» محمود صلاحی، رئیس سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران درباره اجرای «طرح بعد از مدرسه» گفته است: «با توجه به تجربه ۲۰ ساله سازمان فرهنگی- هنری شهرداری تهران و تجربه‌های گوناگون در حوزه آموزش، این سازمان با بازنگری در موضوعات و شیوه‌های آموزش، برآن شده است تا «آموزش مشارکتی» و «طرح بعد از مدرسه» را در سطح استانداردهای بین‌المللی و با مشارکت والدین در فرهنگسراهای تهران اجرا کند». وی با بیان اینکه در حال حاضر آموزش‌های رسمی کشور پاسخگوی نیازهای فرهنگی و اجتماعی شهروندان و تحولات هزاره سوم نیست، تصریح کرد: ثبت‌نام برای طرح بعد از مدرسه
(After School) در آذرماه و برای مقطع سنی ۱۰ تا ۱۲ سال در فرهنگسراهای تهران آغاز می‌شود؛ این دوره‌ها از شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۱۴ تا ۱۸ با رویکرد آموزش مشارکتی و برگزاری همزمان کلاس‌ها برای فرزندان و والدین برگزار می‌شود و در روزهای پنجشنبه و جمعه با شیوه «آموزش از راه خدمت» فرهنگسراها پذیرای دانش‌آموزان خواهند بود.

ادامه خدمت 7 هزار بازنشسته فرهنگی
«7 هزار بازنشسته به دلیل کمبود نیرو ادامه خدمت خواهند داد». اسفندیار چهاربند، رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش با بیان این مطلب، به مهر گفته است: «امسال ۴۶ هزار فرهنگی بازنشسته می‌شوند». وی ادامه داد: احکام ۳۹ هزار نفر از بازنشستگان بتدریج تا بهمن ماه صادر خواهد شد و به دلیل کمبود نیروی انسانی، 7 هزار نفر ادامه خدمت خواهند داد. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش درباره ساماندهی نیروی انسانی گفت: به دلیل حذف یک پایه، تعداد ۳۲ هزار نفر از فرهنگیان از دوره متوسطه به دوره اول و دوم ابتدایی منتقل شدند. همچنین ۴۵ درصد در دوره اول متوسطه طی 2 سال گذشته ساماندهی شده‌اند. وی افزود: استفاده از همکاران دبیر در دوره اول و دوم ابتدایی به صورت خوشه‌ای است یعنی دبیر ریاضی
۲۰ ساعت درس ریاضی باید بدهد و در هر دوره‌ای که به کار گرفته می‌شود باید دوره بازآموزی و آمادگی را در تابستان طی کرده باشد. چهاربند یادآور شد: به دلیل بازنشستگی فرهنگیان و نقل و انتقالات، تعدادی از دبیرانی که به دوره ابتدایی منتقل شده بودند، دوباره در دوره متوسطه به کار گرفته شدند. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و منابع انسانی وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: این موضوع کمک کرد بخشی از عدم تعادلی که به دلیل حذف یک پایه به وجود آمده بود، معتدل شود و این برنامه باید تا 2 سال آینده ادامه یابد.
 


Page Generated in 0/0057 sec