printlogo


کد خبر: 168147تاریخ: 1395/9/7 00:00
چهارگوشه

ادامه پیشروی ارتش در شرق حلب
نیروهای مقاومت روز گذشته موفق شدند منطقه مساکن هنانو واقع در شرق شهر حلب را آزاد کنند. براین اساس، ارتش سوریه دیروز در جبهه حلب بر شدت عملیات خود افزود و پس از آزادسازی مساکن هنانو به پیشروی به سوی مناطق شرقی این شهر ادامه داد. منابع خبری سوری همچنین اعلام کردند که همزمان با سیطره ارتش سوریه بر مساکن هنانو، جنگنده‌های سوریه در منطقه مساکن الفردوس حمله هوایی انجام دادند که در جریان آن 14 تن از سرکرده‌های تروریست‌های تکفیری کشته شدند.

خاخام صهیونیست: کشتار فلسطینیان واجب است
اسماعیل الیاهو، خاخام نژادپرست صهیونیست قتل فلسطینیان را واجب دانست. این خاخام نژادپرست رژیم صهیونیستی روز جمعه در صفحه فیسبوک خود نوشت: «پاکسازی این افراد (فلسطینیان) یک فریضه واجب است و درصورت نیاز باید به روی آنها آتش گشود.» وی تاکید کرد: «اگر به عاملان آتش‌سوزی‌ها شلیک می‌کردید، به هیچ عنوان آتش‌سوزی در شهر حیفا و دیگر مناطق اسرائیل رخ نمی‌داد.» از روز چهارشنبه  آتش‌سوزی وسیعی در مناطق اشغالی فلسطین به ‌وقوع پیوسته که طبق گزارش رسانه‌ها این حادثه 42 صهیونیست را به کام مرگ کشانده است.

تلفات جمعه سیاه آمریکا
تیراندازی‌ در 3 ایالت آمریکا که همزمان با درگیری بر سر اقلام حراجی صورت گرفت، 2 کشته و 2 زخمی برجا گذاشت و یک «جمعه سیاه» تاریخی  را رقم زد. در جمعه سیاه که اولین جمعه بعد از روز شکرگزاری است، فروشندگان اجناس خود را با تخفیف‌های ویژه می‌فروشند که این به بروز خشونت میان مشتریان در تنازعی شرم‌آور برای تصاحب اجناس فروشگاه‌ها می‌انجامد و معمولاً هر ساله تلفاتی به همراه دارد. تیراندازی‌های یادشده در ایالات نیوجرسی، تنسی و نوادا رخ داد. آخرین تیراندازی روز جمعه در پارکینگ یک فروشگاه زنجیره‌ای در شهر همیلتون ایالت نیوجرسی به کشته شدن یک جوان 21 ساله به نام دموند کاتمن منجر شد.  

تداوم تظاهرات علیه پارک
صدها هزار معترض به رئیس‌جمهوری کره‌جنوبی طبق اعلام قبلی، روز شنبه با به چالش کشیدن هوای سرد و برفی به خیابان‌های شهر سئول آمدند تا استیضاح یا استعفای این رئیس‌جمهور را به دلیل رسوایی فساد مربوط به دستیارش مطالبه کنند. طبق گفته سازمان‌دهندگان این تظاهرات، 5/1 میلیون معترض در این تظاهرات مشارکت داشتند. این اعتراضات علیه پارک گئون‌های در پی افشای فساد دستیار نزدیک وی به نام چوی سون سیل از ۵ هفته پیش آغاز شد و رئیس‌جمهور کره‌جنوبی به دلیل این رسوایی شدیدا برای استعفا تحت فشار قرار گرفته است.

سیل در ایتالیا
بارش بی‌وقفه باران از شمال تا جنوب ایتالیا، سیل و طغیان رودخانه‌ها، نیمی از این کشور را زیر آب برده و موجب رانش زمین در برخی مناطق شده است. خبرگزاری رسمی ایتالیا، صبح شنبه نوشت بر اثر این حوادث یک نفر کشته و 3 تن ناپدید شده‌اند. بارش باران که از چند روز پیش آغاز شده، بویژه در مناطق شمال غربی ایتالیا منجر به صدا درآمدن زنگ خطر و اوضاع اضطراری شده است. کارشناسان اعلام کردند، چنین وضعیت جوی در 10 سال اخیر در این مناطق بی‌سابقه بوده است.

مرگ رئیس پلیس دوبی
 دفتر اطلاع‌رسانی حکومت دوبی در صفحه رسمی خود در توئیتر اعلام کرد سرتیپ خمیس مطر المزینه، رئیس کل پلیس دوبی درگذشت. المزینه سال 1983 به پلیس دوبی پیوست، سال 1993 به عنوان افسر بخش مواد مخدر اداره کل تحقیقات جنایی و در سال 2013 به فرماندهی کل پلیس دوبی منصوب شد. المزینه برای مخاطبان فارسی‌زبان از چندان شهرتی برخوردار نیست، بلکه «ضاحی خلفان» جانشین وی به دلیل اظهارات جنجالی علیه جمهوری اسلامی ایران نزد مخاطبان ایرانی شناخته شده است.


Page Generated in 0/0075 sec