printlogo


کد خبر: 168158تاریخ: 1395/9/7 00:00
اخبار

بزودی؛ تشکیل هیأت‌های نظارت بر انتخابات ریاست‌جمهوری ۹۶
سخنگوی شورای نگهبان از تشکیل هیأت‌های نظارت بر انتخابات در شورای نگهبان در آینده نزدیک خبر داد. عباسعلی کدخدایی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به اقدامات شورای نگهبان پیش از برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری گفت: هیأت‌های نظارت بر انتخابات بزودی در شورای نگهبان تشکیل می‌شود. وی افزود: کارهای مقدماتی برای تشکیل هیأت‌های نظارت بر انتخابات دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری در حال انجام است. سخنگوی شورای نگهبان همچنین خاطرنشان کرد: اسامی هیأت‌های نظارت بزودی اعلام می‌‌شود و بلافاصله فعالیت‌‌های‌شان را آغاز می‌کنند. به گزارش تسنیم، شورای نگهبان در جلسه ششم مرداد امسال این نهاد با پیشنهاد وزارت کشور برای برگزاری انتخابات ریاست‌جمهوری در 29 اردیبهشت‌‌ماه سال آینده موافقت کرد.

آماده واکنش به «تمدید داماتو» و «منع فروش هواپیما» باشیم
رئیس کمیته هسته‌ای مجلس تاکید کرد: باید از الان آماده باشیم اگر تمدید داماتو و منع فروش هواپیمای مسافری به امضای رئیس‌جمهور آمریکا رسید، به سرعت واکنش نشان دهیم. حجت‌الاسلام مجتبی ذوالنور در گفت‌وگو با مهر، با اشاره به مطرح بودن ۵۰ طرح تحریمی علیه ایران در کنگره آمریکا اظهار داشت: پیش آمدن این مساله با وجود مذاکراتی که صورت گرفت، نشان می‌دهد برخی مسؤولان ما هنوز دشمن را نشناخته‌اند. وی در پاسخ به این سوال که اگر این ۵۰ طرح یا بخشی از آنها در آمریکا به نتیجه برسد چه باید کنیم، اظهار داشت: در رابطه با 2 تحریمی که علیه ما در دست انجام دارند، یعنی تحریم فروش هواپیمای مسافری و تمدید قانون «داماتو» باید آماده باشیم. اگر قرار است برجام را نادیده بگیرند، توافق هسته‌ای باید برای هر دو طرف نادیده گرفته شود و نباید به هیچ‌کدام از تعهدات برجام پایبند بمانیم. ذوالنور افزود: در صورتی که این مصوبات به امضای رئیس‌جمهور آمریکا برسد، ما باید درصد غنی‌سازی خود را افزایش دهیم و سایت‌های غنی‌سازی خود را به صورت کمی و کیفی توسعه دهیم و رآکتور آب سنگین اراک را متناسب با نیازهای‌مان بازطراحی کنیم.

احتمال استفاده مجدد مسکو از پایگاه همدان علیه تروریست‌ها
مسکو اعلام کرد در صورتی که ناو هواپیمابر «آدمیرال کوزنتسف» این کشور برای انجام عملیات ضدتروریستی، مرز سوریه را ترک کند، روسیه احتمالاً از پایگاه هوایی همدان برای هدف قرار دادن تروریست‌های سوری استفاده خواهد کرد. به گزارش فارس، رئیس کمیته دفاعی مجلس اعلای روسیه روز شنبه اعلام کرد در صورتی که ناو هواپیمابر «آدمیرال کوزنتسف» که برای حملات علیه تروریست‌های سوریه مورد استفاده قرار می‌گرفت، از مرزهای سوریه برای یک مأموریت جدید خارج شود، احتمالاً روسیه از پایگاه هوایی همدان استفاده خواهد کرد. دیروز نیز سردار«حسین دهقان» وزیر دفاع اعلام کرد تهران احتمالاً به روسیه اجازه استفاده از پایگاه هوایی همدان برای عملیات هوایی علیه تروریست‌های سوریه را می‌دهد. «ویکتور اوزرف» به خبرگزاری ریانووستی گفت: «در صورتی که ناو هواپیمابر آدمیرال کوزنستف بخواهد یک عملیات دیگر انجام دهد و روسیه نتواند از آن برای حملات هوایی علیه تروریست‌های سوریه استفاده کند، استفاده از فرودگاه پایگاه هوایی همدان ضروری می‌شود». نیروی هوایی روسیه 30 سپتامبر 2015، عملیات خود علیه تروریست‌های سوریه را به درخواست بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه آغاز کرد.

امروز؛ برگزاری مراسم بزرگداشت مرحوم شایانفر
مراسم بزرگداشت مرحوم حاج حسن شایانفر در مسجد حضرت ولی‌عصر(عج) شهرک شهید محلاتی واقع در بلوار شاهد برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، این مراسم امروز یکشنبه7 آذر از ساعت 15:30 الی 17  برگزار می‌شود. حاج حسن شایانفر مشاور فرهنگی روزنامه کیهان پس از چند دوره طولانی و سخت بیماری در آستانه اربعین حسینی(ع) دار فانی را وداع گفت.
 


Page Generated in 0/0069 sec