printlogo


کد خبر: 168239تاریخ: 1395/9/13 00:00
پسابرجام

تمدید تحریم سنگی بر جام «برجام» است
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام  گفت: برجام تجربه‌ای بود که در آن منطق و عقلانیت ایران و زورگویی آمریکا بار دیگر اثبات شد. غلامعلی حدادعادل در واکنش به تمدید تحریم‌های آمریکا علیه ایران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران، گفت: تمدید تحریم‌ها علیه ایران سنگی است بر جام «برجام» که می‌تواند آن را بشکند. حدادعادل گفت: برجام تجربه‌ای بود که در آن منطق و عقلانیت ایران و زورگویی آمریکا بار دیگر اثبات شد. آمریکایی‌ها نشان دادند همان کودتاگران 28 مرداد 32 هستند.وی با اشاره به راه پیش روی ملت و دولت ایران افزود: این تجربه حاصل شده باید اعتماد ما را به توانایی‌ها و نیروهای داخلی‌مان بیش از بیش افزایش دهد و با توکل به خدا راه خود را محکم‌تر از گذشته ادامه دهیم.

ایران در برابر نقض برجام بسته عملیاتی پیش‌بینی کرده است
سخنگوی کمیسیون امنیت ‌ملی و سیاست ‌خـارجی مجلس گفت: ایران در برابر نقض برجام بسته‌های عملیاتی طراحی کرده که متناسب زمان آنها را اجرایی می‌کند. سیدحسین نقوی‌حسینی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به تصویب طرح تمدید تحریم‌های 10 ساله ایران از سوی مجلس سنای آمریکا گفت: این طرح پیش از این نیز در مجلس نمایندگان به تصویب رسیده بود و به دلیل اینکه اوباما رئیس‌جمهور آمریکا نیز نمی‌تواند آن را وتو کند، این طرح  به قانون تبدیل می‌شود و قطعا این قانون نقض برجام است. وی با بیان اینکه کمیسیون امنیت‌ملی و سیاست‌خارجی مجلس در نخستین جلسه به این موضوع می‌پردازد، ادامه داد: هفته آینده از تیم مذاکره‌کننده و رئیس دستگاه دیپلماسی دعوت می‌کنیم برای پاسخ و بررسی این موضوع به کمیسیون بیایند.

برجام نقض شد؛ باید به حالت سابق بازگردیم
مشاور رئیس مجلس شورای اسلامی می‌گوید با مصوبه مجلس سنای آمریکا برجام رسما نقض شده است و ما باید طبق قانون به حالت قبل از برجام بازگردیم. منصور حقیقت‌پور در گفت‌وگو با مهر افزود: برای مقابله با این اقدام خصمانه آنها قانون اقدام متقابل و متناسب دولت ایران در اجرای برجام را در اختیار داریم.
وی خاطرنشان کرد: هنگامی که برجام در مجلس شورای اسلامی بررسی می‌شد، همه می‌دانستیم جنس آمریکا از نوع خباثت است و نمی‌شود به آن اعتماد کرد. به همین دلیل در مصوبه خود آوردیم اگر قاعده را بشکنند، ظرف 2 سال باید به ظرفیت 190 هزارسو غنی‌سازی اورانیوم برسیم.
وی اظهار داشت: اکنون که شرایط برجام محقق نشده باید به وضعیت قبل از اجرای برجام بازگردیم و اجازه ترددها و نظارت‌های فراتر از پادمان آژانس نیز به ماموران آژانس داده نشود.

دولت آمریکا راهی جز وتوی مصوبه سنا ندارد
رئیس فراکسیون امید مجلس با بیان اینکه دولت آمریکا راهی جز وتوی مصوبه سنا ندارد، گفت: جمهوری اسلامی ایران واکنش جدی به مصوبه تمدید 10 ساله تحریم‌ها نشان می‌دهد.
محمدرضا عارف، نماینده مردم تهران در پاسخ به سوالی درباره رأی سنای آمریکا به تمدید 10 ساله تحریم آمریکا علیه ایران، به جماران گفت: اقدام سنای آمریکا در تمدید 10 ساله تحریم‌ها علیه جمهوری اسلامی ایران اعتماد به این کشور را در نظام بین‌المللی تحت‌الشعاع قرار می‌دهد و تبعات زیادی برای آمریکا در پی خواهد داشت.  وی افزود: جمهوری اسلامی ایران ضمن پایبندی به تعهدات بین‌المللی مطمئناً واکنش جدی را در برابر این اقدام سنای آمریکا نشان خواهد داد و مانند گذشته راه خود را با توجه به منافع ملی ادامه می‌دهد.  عارف گفت: دولت ایالات متحده آمریکا باید بداند اگر بخواهد در نظام بین‌الملل اعتماد به کشورش را زیر سوال نبرد، راهی جز وتوی مصوبه سنای آمریکا ندارد.


Page Generated in 0/0041 sec