در حالی که شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران اقدام به انتشار مصوبه کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات به عنوان تعرفههای جدید پستی کرده است، سازمان حمایت در برابر این اقدام واکنش نشان داد و رگولاتوری هم اعلام بیاطلاعی کرده است. به گزارش تسنیم، شرکت ملی پست جمهوری اسلامی ایران مصوبه افزایش نرخهای پستی کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات را روی سایت خود گذاشت. کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات در جلسه 243 تاریخ 28/6/1395 با توجه به درخواست شرکت ملی پست برای تغییر تعرفه ارائه خدمات پستی، پیشنهاد سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی را در راستای ساده وشفافسازی هر چه بیشتر ساختار تعرفه خدمات پستی و تغییرات تعرفهای خدمات پستی مورد بررسی قرار داده و جداول تعرفهای را مصوب و جایگزین مصوبه شماره 227 مربوط به تاریخ 6/10/1394 کرده است. در حالی که صادق عباسی شاهکوه، معاون رگولاتوری در گفتوگویی با یکی از رسانهها درباره قرار نگرفتن این مصوبه روی سایت رگولاتوری گفته است: به طور معمول مصوباتی که جنبه عمومی دارند پس از ابلاغ روی سایت سازمان تنظیم مقررات قرار میگیرند اما درباره تعرفههای پستی با توجه به اینکه لازم بود افزایش تعرفهها مورد تایید سازمان حمایت و کمیته مربوط قرار گیرد، هنوز این مصوبه روی سایت رگولاتوری قرار نگرفته است، چرا که پس از ابلاغ پیگیری تایید آن توسط سازمان حمایت بر عهده شرکت پست قرار داشته و هنوز این شرکت نتیجه را اعلام نکرده است. با توجه به اینکه رگولاتوری معتقد است تعرفههای جدید پستی هنوز اجرایی نشده است اما شرکت پست تعرفههای مصوب شهریور را روی سایت خود قرار داده است. این تغییر تعرفه در حالی رخ داده که سخنگوی سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان افزایش قیمت خدمات پستی را غیرقانونی اعلام کرده است. غلامرضا کاوه گفت: هرگونه افزایش قیمت خدمات پستی قبل از تایید و تصویب در کارگروه تنظیم بازار غیرقانونی است.