printlogo


کد خبر: 168741تاریخ: 1395/9/22 00:00
اخبار

کاهش ۲۰ درصدی فروش شیرینی
رئیس اتحادیه شیرینی و قنادان گفت: هر چند مواد اولیه پخت شیرینی گران شده اما مردم توان مالی‌شان کم شده لذا شیرینی را گران نکردیم.  علی بهره‌مند تصریح کرد: فروش به نسبت سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است و تقریبا ۱۰ تا ۲۰ درصد کمتر شده است. وی در گفت‌وگو با نسیم‌آنلاین گفت: شیرینی برای شب یلدا هیچ‌گونه افزایش قیمتی ندارد و هر چند برخی مواد اولیه از جمله نارگیل گران‌تر شده است اما تأثیری در قیمت‌ها ایجاد نخواهد کرد. وی افزود: با اینکه قیمت‌ها از سال 93 تغییری نکرده است اما در کل فروش سال به سال کمتر می‌شود به طوری که امسال نیز فروش به نسبت سال گذشته کاهش چشمگیری داشته است و تقریبا 10 تا 20 درصد کمتر شده است. بهره‌مند با تأکید بر این مطلب که توان مالی مردم برای خرید شیرینی کم شده است، گفت: یکی از بزرگ‌ترین مشکلات صنف ما این است که متأسفانه برخی صنوف دیگر نیز در کنار فروش کالاهای خود شیرینی و شکلات نیز می‌فروشند و این در حالی صورت می‌گیرد که هیچ گونه مجوزی برای این کار ندارند و هیچ‌گونه نظارتی روی سلامت و کیفیت و قیمت این کالاها وجود ندارد.


اخذ عوارض از خرده‌فروشی سیگار
نایب رئیس کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه از مصوبه کمیسیون متبوعش درخصوص اخذ عوارض از خرده‌فروشی هر نخ سیگار به عنوان عوارض سلامت خبر داد. محمدرضا تابش درگفت‌وگو با خانه ملت، با اشاره به جزئیات جلسه دیروز کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه، گفت: در این جلسه مقرر شد در اجرای جزء 3 بند دهم سیاست‌های کلی سلامت، در طول مدت اجرای برنامه ششم توسعه، هر سال به قیمت خرده‌فروشی هر نخ سیگار وارداتی 20 درصد، تولید مشترک 15 درصد و تولید داخلی 10درصد قیمت فروش به عنوان عوارض سلامت اضافه شود. نماینده مردم اردکان در مجلس ادامه داد: وزارت امور اقتصادی و دارایی نیز مکلف شد مبالغ مزبور را از واردکنندگان و تولیدکنندگان حسب مورد، اخذ و درآمد حاصله را به حساب درآمد عمومی نزد خزانه‌داری کل کشور واریز کند تا صددرصد طی ردیفی که در بودجه سنواتی مشخص می‌شود به منظور کاهش مصرف دخانیات، پیشگیری و درمان بیماری‌های تنفسی ناشی از آن، بازتوانی و درمان عوارض حاصل از مصرف سیگار و توسعه ورزش در اختیار وزارتخانه‌های بهداشت، ورزش و آموزش‌وپرورش قرار گیرد.


باغداران شمال پرتقال‌ها را نچینند
هر کیلوگرم پرتقال شمال کشور در میادین مرکزی میوه و تره‌بار تهران ۶۰۰ تومان و حداکثر هزار و ۵۰۰ تومان با توجه به کیفیت آن به فروش می‌رسد. حسین مهاجران، رئیس اتحادیه صنف فروشندگان میوه و تره‌بار در گفت‌وگو با تسنیم، اظهار داشت: بازار از مرکبات پر است و باغداران بهتر است از توزیع این محصول برای جلوگیری از زیان خودداری کنند. وی افزود: دلال‌ها برای خرید این محصول اقدام نمی‌کنند و خود باغداران محصول را به میادین میوه می‌آورند و به فروش می‌رسانند. وی ادامه داد: پرتقال‌های شمال کشور که اصطلاحاً برفی هستند، کیلویی 600 تا هزار و 500 تومان به فروش می‌رسد اما باید توجه داشت یخ‌زده نیست اما ممکن است در هر کیلوگرم از این محصول تعدادی از آنها تلخ باشد. وی تصریح کرد: پرتقال کوهستان جنوب کشور نیز 5 تا  6 هزار تومان و پرتقال رسمی جنوب نیز 2 تا 3 هزار تومان به فروش می‌رسد. مهاجران اظهار داشت: وزارت جهاد کشاورزی متولی تنظیم بازار است و به باغداران غرب مازندران سفارش کرده است مرکبات خود را  برداشت نکنند تا ماه‌های آینده با کمبود مرکبات روبه‌رو نشویم و کشاورزان نیز ضرر نکنند.


قرارداد خرید 80 هواپیما امضا شد
مسؤولان ایران‌ایر و کمپانی آمریکایی بوئینگ روز گذشته با حضور وزیر راه‌وشهرسازی قرارداد خرید 80 فروند هواپیمای بوئینگ شامل ۵۰ فروند هواپیمای بوئینگ از نوع ۷۳۷-MAX، ۱۵ فروند هواپیمای بوئینگ  ۷۷۷-۳۰۰ و ۱۵ فروند هواپیما بوئینگ ۷۷۷X را بستند که قرار است این ۸۰ فروند هواپیما در یک دوره 10 ساله توسط بوئینگ به ایران تحویل داده شود؛ ارزش این قرارداد  ۱۶ میلیارد و ۶۰۰  میلیون دلار است. در قرارداد ایران‌ایر و کمپانی بوئینگ تا سال 2020 تعداد 15 فروند هواپیمای بوئینگ مدل ۷۷۷-۳۰۰  تحویل می‌شود و بقیه هواپیماها در دوره زمانی سال‌های 2021 تا 2028 تحویل خواهد شد. «فلچر باراک دال» نماینده کمپانی بوئینگ در این‌باره گفت: بوئینگ قرارداد فروش 80 فروند هواپیما را با تایید دولت آمریکا با ایران نهایی کرد. دوره 10 ساله خرید‌های بوئینگ از سال 2018 شروع می‌شود. همچنین ایران‌ایر با کمپانی ایرباس و کمپانی ای‌تی‌آر برای خرید بیش از 140 فروند انواع هواپیماهای نو، پیش‌قراردادهایی به امضا رسانده است.


Page Generated in 0/0055 sec