printlogo


کد خبر: 168749تاریخ: 1395/9/22 00:00
اخبار

بر اساس پیش‌بینی هواشناسی
هوای کلانشهرها آلوده می‌شود
مدیرکل پیش‌بینی و هشدارسریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به برقراری جو پایدار در بیشتر مناطق کشور، از افزایش آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی طی 2 روز آینده خبر داد. احد وظیفه با بیان این مطلب به ایسنا، گفت: بر اساس تحلیل نقشه‌های پیش‌بینی و تصاویر ماهواره هواشناسی، ناپایداری به صورت بارش پراکنده برف و باران و وزش باد در پاره‌ای نقاط شمال‌غرب، دامنه‌های البرز غربی و مرکزی و در دامنه‌های البرز شرقی و شمال‌شرق پیش‌بینی می‌شود. وی افزود: در روزهای دوشنبه و سه‌شنبه 22 و 23 آذر، در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار و آرام همراه با افزایش نسبی دما حاکم خواهد بود، بر این اساس افزایش نسبی آلاینده‌های جوی و کاهش کیفیت هوا در شهرهای صنعتی دور از انتظار نیست. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه در روز دوشنبه (امروز)، در استان‌های اردبیل و گیلان وزش باد شدید دور از انتظار نیست، افزود: در روز چهارشنبه 24 آذر با ورود سامانه بارشی فعالی از سمت شمال غرب و غرب کشور، بارش‌ها در نیمه غربی کشور آغاز خواهد شد، همچنین خلیج‌فارس و تنگه هرمز طی 2 روز آینده مواج و متلاطم خواهد بود. وظیفه درباره وضعیت هوای استان تهران طی امروز و فردا اظهار کرد: آسمان تهران در روز دوشنبه (امروز)، صاف همراه با غبارمحلی با بیشینه و کمینه دمای 12 و 2 درجه سانتیگراد و در روز سه‌شنبه 23 آذر، کمی ابری همراه با غبار محلی با بیشینه و کمینه دمای 11 و 4 درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

عضو هیأت رئیسه شورای شهر خبر داد
لایحه عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در شورا
عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران از ارائه لایحه نرخ عوارض ورود به محدوده طرح ترافیک در سال ۹۶ خبر داد. ابوالفضل قناعتی با بیان اینکه پیشنهاد شهرداری تهران برای افزایش نرخ آرم‌های طرح ترافیک ۱۰ درصد است، به مهر گفت: ممکن است در کمیسیون عمران شورای شهر پیشنهاد شهرداری کاهش پیدا کند. وی افزود: با افزایش نرخ عوارض با ورود به محدوده طرح ترافیک موافقیم، زیرا افرادی که می‌خواهند به محدوده مرکزی بیایند و بر افزایش آلاینده‌ها تأثیرگذارند، باید عوارض بیشتری بپردازند.


برگزاری مسابقات قرآنی جوانان جهان اسلام
معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد از برگزاری مسابقات بین‌المللی قرآن جوانان مساجد جهان در مشهد مقدس، پایتخت فرهنگی جهان اسلام خبر داد. به گزارش فارس،‌ مرتضی طاهریان، معاون فرهنگی ستاد عالی کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد با اشاره به برگزاری مرحله کشوری یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامّتان اظهار داشت: یکی از مسابقاتی که هر ساله به همت کانون‌های فرهنگی - هنری مساجد برگزار می‌شود، جشنواره قرآنی مدهامّتان است که تحت نظر ستاد عالی مسابقات کشور فعالیت دارد تا با سیاست‌های آن مجموعه و تقویم مورد توافق برگزار شود. وی با بیان اینکه هر ساله جشنواره قرآنی مدهامتان در ایام هفته وحدت و در آستانه ولادت حضرت محمد(ص) برگزار می‌شود، گفت: یکی از ظرفیت‌های مساجد فعالیت‌های قرآنی است که ستاد این جشنواره برنامه‌های گوناگونی در نظر گرفته است تا علاوه بر شناسایی ظرفیت‌های قرآنی مساجد با ایجاد عرصه رقابتی اهالی مساجد را به مراحل بالاتری هدایت کند. طاهریان به برپایی یازدهمین دوره جشنواره قرآنی مدهامتان در رشته‌های قرائت، حفظ کل، حفظ 20 جزء، تفسیر ویژه ائمه جماعات، اذان و ترتیل اشاره کرد و افزود: این رقابت‌ها با حضور
300 نفر از برترین‌های استانی در قم برگزار می‌شود، همچنین امسال نیز رقابت در رشته‌های قرائت و حفظ کل ویژه خواهران در نظر گرفته شده است. طاهریان با بیان اینکه امسال برای نخستین بار نام‌‌نویسی در این جشنواره به صورت اینترنتی بود،‌ گفت: با وجود اینکه این امر برای نخستین بار صورت پذیرفته بود 16 هزار نفر آمادگی خود برای حضور در جشنواره قرآنی مدهامتان را اعلام کردند که البته طبق آمارها حدود 20 هزار نفر در رشته‌های گوناگون نام‌نویسی کرده‌اند.


Page Generated in 0/0057 sec