printlogo


کد خبر: 168763تاریخ: 1395/9/22 00:00
رویدادها

چاپ سیزدهم گزیده غزلیات شهریار
مجموعه گزیده غزلیات شهریار توسط نشر نگاه به چاپ سیزدهم رسید. به گزارش مهر به نقل از روابط عمومی انتشارات نگاه، کتاب گزیده غزلیات شهریار بتازگی توسط نشر نگاه به چاپ سیزدهم رسیده است. این مجموعه به اهتمام یدالله عاطفی چاپ و عرضه شده است. محمدحسین بهجت‌تبریزی متخلص به شهریار، از جمله غزلسرایان بزرگ معاصر است که دیوانش حاوی شعرهای فارسی و ترکی است و بین فارسی‌زبانان و ترک‌زبانان ایرانی و غیرایرانی مخاطب دارد. شهریار در انواع قالب‌های شعری کلاسیک و غیرکلاسیک شعر سروده است اما بیشتر او را به عنوان یک غزلسرا می‌شناسند. شهریار متولد سال ۱۲۸۵ و درگذشته به سال ۱۳۶۷ است. کتاب گزیده غزلیات این شاعر بتازگی با ۱۹۲ صفحه و قیمت ۱۶۰ هزار ریال به چاپ سیزدهم رسیده است.

خروس‌جنگی2 ساخته می‌شود
مسعود اطیابی، کارگردان درباره فعالیت‌های اخیر خود در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس گفت: مدتی است روی فیلمنامه «خروس‌جنگی۲» کار می‌کنم که نگارش آن بتازگی به اتمام رسیده است. وی در ادامه توضیح داد: تلاش شده تا فیلمنامه خانوادگی و آبرومندی نوشته شود و بتواند با تمام اقشار خانواده ارتباط برقرار کند. اطیابی درباره شخصیت‌های داستان گفت: تلاش کردم کاراکترهای داستان همان کاراکترهای قبلی باشند و قصه آنها در این اثر ادامه یابد. برای آنها ماجراهایی را طراحی کردم که بتواند نظر مخاطب را به خود جلب کند. وی به زمان تولید فیلم اشاره نکرد و گفت: با فراهم شدن شرایط لازم فیلم را جلوی دوربین خواهم برد.

شهرام عبدلی:
سینمایی‌ها برای خودنمایی روی صحنه تئاتر می‌روند
شهرام عبدلی گفت: برخی به عشق سوپراستار شدن به سینما می‌آیند. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، شهرام عبدلی با اشاره به برخی نگاه‌ها به بازیگری گفت: من چند بار رفتم و تدریس داشتم اما خسته شدم از اینکه می‌گویند جلسه دوم می‌خواهند بروند جلوی دوربین یا می‌گویند به عشق تئاتر نمی‌آیند و در کلاس تئاتر از سینما می‌پرسند، این موارد آدم را آزار می‌دهد. همه آنها به عشق سوپراستار شدن می‌آیند.  این بازیگر تاکید کرد: به‌خاطر اینکه بابام کارگردان نبوده، مامانم تهیه‌کننده نبوده، در هیچ باندی حضور نداشتم. در هیچ میهمانی‌ای شرکت نکردم، مشغول زندگی خودم بودم و دنبال حاشیه نبودم. در حال حاضر انتخاب‌ها بر اثر شایسته‌سالاری نیست.  من کارم را از تئاتر شروع کردم ولی الان بر عکس شده است، دوستان بعد از اینکه در سینما مشهور می‌شوند به تئاتر می‌آیند و سابقه‌سازی می‌کنند و زمانی که ما را می‌بینند می‌گویند شما هم تئاتر کار کردید؟! الان تئاتر یک نمایش خودنمایی است. چند روز پیش در یکی از سالن‌های خصوصی دیدم بازیگری که اصلا در این حرفه نبوده و در طول عمر خود روی صحنه حضور نداشته، در یک کار تک‌نفره بازی می‌کند. من مخالف نیستم بازیگر سینما بیاید در تئاتر کار کند، هرکسی توانایی دارد می‌تواند در تئاتر کار کند اما اینکه برای سابقه جمع کردن در تئاتر حضور داشته باشیم برای بچه‌های تئاتر که زحمت می‌کشند، زجرآور است. بچه‌های تئاتر براحتی نمی‌توانند در سینما بازی کنند اما سینمایی‌ها در تئاتر کار می‌کنند.

آغاز چهارمین نمایشگاه جشنواره جهانی هنر مقاومت
نمایشگاه آثار برگزیده چهارمین جشنواره جهانی مقاومت با حضور مقامات فرهنگی و هنری از بیش از 71 کشور جهان برگزار شد. به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان؛ افتتاحیه نمایشگاه آثار برگزیده چهارمین جشنواره جهانی مقاومت با حضور مقامات فرهنگی و هنرمندانی چون سردار نقدی، حبیب‌الله صادقی دبیر کل جشنواره، جواد جباری مدیرعامل بنیاد فرهنگی روایت، علی طاهری دبیر بخش نقاشی، طاهر شیخ‌الحکما دبیر بخش مجسمه، مجتبی گودرزی دیباج، محمدحسین نیرومند و... در فرهنگستان هنر، موسسه فرهنگی- هنری صبا برگزار شد. در این جشنواره از 4 رشته نقاشی، پوستر، کارتون و کاریکاتور و آثار حجمی،
۴ هزار و ۳۶۲ اثر از ۷۱ کشور به دبیرخانه رسیده است که به ترتیب یکهزار و ۴۰۶ اثر مربوط به هنرمندان بین‌المللی و ۲ هزار و ۹۵۶ اثر مربوط به هنرمندان داخلی بوده است. علاوه بر این آیین تجلیل از هنرمندان برگزیده بخش‌های مختلف هنری ۱۸ دی‌ماه مصادف با ولادت با سعادت امام حسن عسکری(ع) در سالن ایران همین مجموعه برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0055 sec