printlogo


کد خبر: 168769تاریخ: 1395/9/22 00:00
به این دلیل پرسپولیس می‌تواند قهرمان شود

محمدمهدی تقوی: 1ـ پرسپولیس باز هم برد و به روند مناسبی که از فصل پیش آغاز کرده ادامه داد. پرسپولیس برانکو این فصل تقریبا از هر 3 بازی 2 برد به دست آورده که ادامه این روند برای کسب عنوان نخست کافی است.
2ـ وحید امیری ستاره بی‌چون و چرای این فصل سرخ‌ها برای چهارمین بار گلی 3 امتیازی زد تا به تنهایی 12 امتیاز خالص برای پرسپولیس کسب کرده باشد. اصرار بر جذب امیری از سوی برانکو و درآوردن این جوان کم نوسان از دهان استقلال حالا بیش از هر زمان دیگری نشان می‌دهد برانکو ایوانکوویچ چقدر جنس‌شناس است. وزیر پیشین ورزش هم خواسته یا ناخواسته با تغییر دادن مسیر وحید امیری، لطف بزرگی به پرسپولیس کرد. دقت کنیم! 12 امتیاز فقط توسط امیری؛ یک امتیاز بیشتر از فاصله فعلی 2 تیم!
3ـ طارمی باز هم به روند گلزنی بازگشت و تمرکز بیشتری از خود در بازی با پدیده نشان داد. او نیاز به روانشناسی دارد علاوه بر اینکه برانکو باید تمرینات اختصاصی برایش در نظر بگیرد.
4ـ این پرسپولیس براحتی می‌تواند اول شود. تیم تا آخرین ثانیه تشنه پیروزی است. کسب یک امتیاز در مشهد برای پرسپولیس نتیجه بدی نبود ولی با استفاده از فرصت که ناشی از انگیزه پیروزی است، ارزش سوغاتش از مشهد برای هوادارانش را 3 برابر کرد. تیمی که بخواهد اول شود، برد را می‌طلبد و به کم راضی نمی‌شود. برانکو خوب توانسته روحیه آلمانی بردطلبی تا سوت داور را به بازیکنان خود تزریق کند.
5 ـ استقلال برای نخستین بار در تاریخ لیگ برتر، فاصله امتیازش با رقیب به 11 رسید. خیلی خوشبینانه است تصور کنیم استقلال ‌منصوریان قادر باشد این پرسپولیس آماده را تا پایان فصل به زیر بکشد. استقلال  باید سعی خود را بکند ولی رده‌های اول و دوم را باید بین پرسپولیس و تراکتور تقسیم کرد. رده پایان فصل این استقلال بهتر از عنوان سوم فصل گذشته نخواهد بود. اشتباه استراتژیک استقلال توهم موفقیت منصوریان به واسطه 2 فصل نسبتا خوب با نفت بود. آنها که با نظر سکوها علی‌منصور را با اشتباه در زمان انتخاب و انتصاب نابود کردند، اگر فردی چون برانکو را می‌آوردند امروز فاصله 2 تیم اینقدر زیاد نبود. آنها باید به تاریخ و همان هوادارانی که زود بود علی‌منصور را بخواهند، پاسخگو باشند.

 


Page Generated in 0/0061 sec