printlogo


کد خبر: 168786تاریخ: 1395/9/22 00:00
با وجود گذشت ۳ ماه از سال تحصیلی
پرداخت نشدن یک ریال بابت حق‌التدریس معلمان!

با گذشت 3 ماه از سال تحصیلی، حتی یک ریال بابت حق‌التدریس معلمان پرداخت نشده و طبق گزارش‌های دریافتی ابلاغ حضور این معلمان در کلاس‌های درس بویژه در شهر تهران نیز تا این لحظه صادر نشده و این گروه از معلمان بدون ابلاغ غیرموظف در کلاس حضور یافته‌اند. به گزارش تسنیم، همواره یکی از چالش‌های وزارت آموزش‌وپرورش پرداخت بموقع حق‌التدریس معلمان بوده است به‌گونه‌ای که در سال‌های گذشته، یکی از گلایه‌ها و دغدغه‌های معلمان حق‌التدریس نیز همین موضوع  پرداخت نشدن بموقع حق‌التدریس آنها بوده است. متاسفانه در سال تحصیلی جدید نیز این مشکل همچنان به قوت خود باقی است به‌گونه‌ای که از سال گذشته تاکنون، حق‌الزحمه یک ماه و نیم پایانی سال تحصیلی معلمان حق‌التدریس همچنان پرداخت نشده است، امید است به همان میزان که مدیران آموزش‌وپرورش زمانی در پی برگزاری کلاس درس دستاورد‌های بزرگ برجام در سطح مدارس کشور بودند، لااقل به همان میزان به فکر پرداخت حق‌الزحمه معلمان نیز باشند.
این پرداخت نشدن حق‌التدریس معلمان به سال تحصیلی جدید نیز سرایت کرده و تا امروز یعنی با گذشت 3 ماه از سال تحصیلی، حتی یک ریال بابت حق‌التدریس معلمان پرداخت نشده است و طبق گزارش‌های دریافتی، ابلاغ حضور این معلمان در کلاس‌های درس بویژه در شهر تهران نیز تا این لحظه صادر نشده و این گروه از معلمان بدون ابلاغ غیرموظف و براساس تعهدات اخلاقی خود در کلاس درس حضور یافته‌اند.  به طور قطع پرداخت نشدن ‌بموقع مطالبات بحق معلمان می‌تواند زمینه‌های روانی ایجاد نارضایتی این گروه از معلمان زحمتکش را در پی داشته باشد و همین موضوع در ادامه می‌تواند موجب بهره‌مند نشدن دانش‌آموزان این گروه از معلمان از تمام پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های آموزشی معلم در سر کلاس درس شود البته معلمان دلسوز و متعهد وزارت آموزش و پرورش به هیچ وجه عدم پرداخت مطالبات خود را دستاویز یا بهانه‌ای برای عدم به‌کارگیری تمام ظرفیت‌ها و توانمندی‌های خود در کلاس نخواهد کرد.
پرداخت  «مطالبات فرهنگیان»
این درحالی است که فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش‌وپرورش با اعلام این خبر گفت: معوقات بازنشستگان فرهنگی و مطالبات فرهنگیان شاغل که شامل حق‌التدریس‌ها هم می‌شود، بزودی پرداخت خواهد شد. وزیر آموزش‌وپرورش در حاشیه جشنواره تجلیل از برگزیدگان پژوهش و فناوری دانش‌آموزی اظهار داشت: از تمام دانش‌آموزان تشکر می‌کنم که به دنبال علم و یادگیری هستند. وی افزود: توصیه‌ای هم به آنها دارم که با کشف و روال سیستم حل مساله، مفاهیم علمی را یاد بگیرند و بشدت از حافظه‌محوری پرهیز کنند. وزیر آموزش‌وپرورش در پاسخ به پرسش دیگری درباره زمان توزیع شیر رایگان در مدارس گفت: ان‌شاءالله بزودی هماهنگی‌هایی را در این باره انجام می‌دهیم. دانش‌آشتیانی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه چه زمانی مطالبات فرهنگیان و حق‌التدریس‌ها پرداخت می‌شود، تصریح کرد: ان‌شاءالله مراحل آنها در حال انجام است و نمی‌خواهم صد درصد بگویم چه زمانی اما بزودی معوقات بازنشستگان و حق‌التدریس‌ها را پرداخت می‌کنیم.

 


Page Generated in 0/0054 sec