printlogo


کد خبر: 168789تاریخ: 1395/9/23 00:00
فرمانده کل سپاه در مراسم تکریم و معارفه رؤسای سازمان بسیج:
دشمنی با بسیج شدت گرفته است

مراسم تودیع سردار محمدرضا نقدی، رئیس پیشین سازمان بسیج مستضعفین و معارفه سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس جدید این سازمان دیروز [دوشنبه] با حضور فرماندهان سپاه و بسیج در فضایی متفاوت از آنچه در سایر مراسم اینچنینی رخ می‌دهد، برگزار شد. به گزارش «وطن‌امروز»، اگرچه در مراسم تودیع و معارفه، مدیر تودیع شده تلاش می‌کند گزارشی از اقدامات انجام شده در دوره مدیریت خود ارائه دهد اما دیروز سردار محمدرضا نقدی، رئیس سازمان بسیج بر خلاف رویه معمول اینچنین نکرد و آمارها و ارقامی را که درباره عملکرد بسیج اعلام شد، نه‌تنها گزارش کار خود ندانست که آن را «گزارش کم‌کاری»ها و «آنچه نتوانسته بیش از این ازگنج بی‌پایان بسیج استخراج کند» دانست. او برای گزارش آنچه بسیجیان انجام داده‌اند به جای استفاده از آمار و ارقام، تنها از یک جمله بهره گرفت و آن هم این بود که «بسیج با هدایت ولایت طی 7 سال گذشته کاروان انقلاب را از خطرناک‌ترین گردنه تاریخی عبور داد و ما اینک این‌طرف گردنه ایستاده‌ایم». به گزارش خبرگزاری‌ها، سردار محمدرضا نقدی در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه هیچکس جز امام(ره) و رهبر معظم انقلاب، بسیج را به‌درستی نشناخت، اظهار داشت: بسیج عصاره فضایل یک ملت و چکیده همه نیکی‌هاست و حضرت امام(ره) در پایان جنگ، مسؤولان را به استفاده از ظرفیت بسیج توصیه کردند. وی با بیان اینکه بسیج در طول مسیر انقلاب همواره به وظایف خود عمل کرد، افزود: اگر دولت معتقد به بسیج باشد، ظرف 3 تا 5 سال، صادرات محصولات کشاورزی 2 برابر می‌شود. نقدی همچنین درباره اعلام رضایت رهبری از عملکرد وی گفت: خشنودی حضرت آقا همان چیزی است که می‌توانم روز حشر آن را ارائه دهم. سردار نقدی درباره برخی تلاش‌ها برای تعامل با آمریکا تصریح کرد: امروز هر سفیهی هم می‌فهمد که تعامل با آمریکا نه‌تنها منفعت ندارد بلکه همه‌اش خسران است. معاون فرمانده سپاه تاکید کرد: اگر بنده بخواهم گزارش کار بسیجیان را در این سال‌ها بدهم به‌جای ارقام و اعداد در یک جمله گزارش کارشان را می‌دهم و آن جمله این است که «بسیج با هدایت ولایت طی 7 سال گذشته کاروان انقلاب را از خطرناک‌ترین گردنه تاریخی عبور داد و ما اینک این‌طرف گردنه ایستاده‌ایم». بسیج در سال‌های پیش رو قدم‌های بزرگ‌تری را به جلو برخواهد داشت و من نیز هر کجا باشم، در خط مقدم مبارزه با آمریکا خواهم بود.
دشمنی با بسیج شدت گرفته است
در این مراسم اما فرمانده سپاه پاسداران از عمق دشمنی با بسیج گفت و علت آن را قدم برداشتن سپاه در راه درست خواند. سرلشکر محمدعلی جعفری، فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به زحمات سردار نقدی در بسیج، گفت: دشمنی‌های دشمنان داخلی و انقلاب علیه بسیج بشدت بیشتر شده و این خصومت در حال افزایش است. وی افزود: دشمنی دشمنان هرچند به صورت نرم صورت می‌گیرد ولی بسیار سخت است و برای اینکه درست عمل کنیم نیاز به هیات‌های اندیشه‌ورز داریم. سرلشکر جعفری با بیان اینکه عرصه خدمات‌رسانی به محرومان در بسیج چند سالی رو به فزونی گذاشته است، گفت: تشکیل هیات‌های اندیشه‌ورز تامین‌کننده نیاز قطعی بسیج است چراکه در مقطع حساسی هستیم که انقلابی بودن و عمل انقلابی کردن کار پیچیده و سختی است. فرمانده سپاه تصریح کرد: هرچه از انقلاب می‌گذرد، بسیجی ماندن و بسیجی عمل کردن پیچیده‌تر شده و ما شاهد ریزش افرادی بودیم که بعضا اصلا چنین انتظاری از آنها نمی‌رفت. سرلشکر جعفری ادامه داد: برای محسوس بودن اثرگذاری بسیج ناچاریم از تفکر راهبردی بهره برده و بر اقدامات راهبردی متمرکز شویم.
تعامل بسیج با دستگاه‌های انقلابی
سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفین نیز در این مراسم اظهار داشت: هیچگاه فکر نمی‌کردم زمانی این شایستگی را پیدا کنم که مورد خطاب مستقیم مولایم قرار بگیرم. هرچه بگوییم فلانی اینجا یا آنجا بوده اما آقا راضی نباشد، فایده‌ای ندارد. وی گفت: لازم است تشکر کنم از برادر عزیزم سردار نقدی و شهادت می‌دهم به صبر و اخلاق نیکو، ولایتمداری، انقلابی بودن و تلاش بی‌وقفه ایشان در بسیج. غیب‌پرور افزود: سردار نقدی برادری مدیر و اهل مشورت است و کارهای زیربنایی مهمی در بسیج انجام داد. وی گفت: با اراده حضرت آقا، اکنون نوکری بسیجیان در سطحی وسیع‌تر به بنده محول شده و در حکم ایشان مواردی بیان شده است که ما انجام آنها را برای خود یک تکلیف می‌دانیم و  این موارد حجت شرعی برای ما است. غیب‌پرور یکی از اولویت‌ها را تعامل بین اقشار بسیج دانست و افزود: ما مجمع‌الجزایر نیستیم بلکه ظروف مرتبط هستیم که باید آن را تقویت کنیم. رئیس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در بسیج نیازمند آسیب‌شناسی دائم و مستمر هستیم، تصریح کرد: بحث صالحین باید در مسیر کیفی شدن و تعمیق حرکت کند تا این کار مبارک ادامه داشته باشد. وی تاکید کرد: بسیج اهل تعامل با همه دستگاه‌هایی است که در راستای اهداف انقلاب و رهبری حرکت کنند. سردار غیب‌پرور، تحقق تمدن نوین اسلامی را امری ممکن دانست و گفت: اقدامات ما باید اثر راهبردی داشته باشد تا کارها مثمر ثمر شود. وی خاطرنشان کرد: با پشتوانه بسیج است که توانستیم در چند میدان بایستیم و اگر امروز در مقابل جریانات ضدانقلاب و معاند، ایستادیم و حرف می‌زنیم به پشتوانه انقلاب و بسیجیان است.
رضایت رهبر انقلاب از عملکرد سردار نقدی
سردار محمد شیرازی، رئیس دفتر فرمانده معظم کل قوا نیز در مراسم تودیع و معارفه رؤسای قدیم و جدید سازمان بسیج مستضعفین اظهار داشت: درباره اوامر رهبر معظم انقلاب درباره بسیج، به برخی ابعاد توجه شده و اقداماتی هم صورت گرفته اما آنچه قابل احصا نیست، اثر وضعی است. وی ادامه داد: وقتی رهبری می‌فرمایند بسیج ده‌ها میلیونی، این صحبت، اشاره به ظرفیت عظیمی دارد که باید محقق شود. شیرازی افزود: هر مدیر بسیجی که بر سر کار آمده، محکم و به‌خوبی عمل کرده اما هنوز خیلی کارها بر زمین مانده است. وی گفت: سازوکار بسیج باید متناسب با خودش باشد و آنگونه که انتظار می‌رود اجرا شود. رئیس دفتر فرمانده معظم کل‌قوا با اشاره به عملکرد سردار نقدی در 7 سال ریاست سازمان بسیج گفت: حضرت آقا فرمودند سردار نقدی انصافا فعال است یا در جای دیگر گفتند به سردار نقدی بگویید من از کارهای شما در بسیج خشنودم. ایشان همچنین فرمودند سردار نقدی در اوقات سخت، واقعا کمک کرد.


Page Generated in 0/0094 sec