printlogo


کد خبر: 168794تاریخ: 1395/9/23 00:00
اخبار

وزیر آموزش‌وپرورش خبر داد
تشکیل «کمیته تأمین معلمان آینده»
فخرالدین احمدی‌دانش‌آشتیانی، وزیر آموزش‌وپرورش بر تربیت دانشجو معلمان پژوهشگر از طرف دانشگاه فرهنگیان تاکید کرد. به گزارش  «وطن‌امروز»، فخرالدین دانش‌آشتیانی در جلسه شورای معاونان دانشگاه فرهنگیان با اشاره به کم بودن سرانه دانشگاه فرهنگیان گفت: دانشگاه می‌تواند از طریق طرح‌های پژوهشی باکیفیت درآمد خود را افزایش دهد. وی اظهار داشت: همه آموزش‌وپرورش در مدرسه خلاصه می‌شود و معلم مهم‌ترین رکن مدرسه است، بنابراین دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان باید ابتدا مهارت‌های لازم را فرا گیرند و سپس راهی مدارس شوند. وزیر آموزش‌وپرورش تصریح کرد: ارتباط دانشگاه فرهنگیان باید با آموزش‌وپرورش بیشتر شود و پست‌های بیشتری به این دانشگاه اختصاص یابد و سعی شود اعضای هیات علمی از نیروهای رسمی آموزش‌وپرورش باشند. عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: معلمی که از دانشگاه فرهنگیان فارغ‌التحصیل می‌شود باید آنقدر مسلط باشد که طرح درس خود را در قالب طرح پژوهشی تنظیم کند، چرا که اگر بخواهیم دانش‌آموز پژوهشگر داشته باشیم لازمه‌اش آن است که معلمانی پژوهنده تربیت کرده باشیم. وزیر آموزش‌وپرورش از تشکیل کمیته مشترک بین دانشگاه فرهنگیان و حوزه ستادی با عنوان کمیته تامین معلمان آینده با همکاری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در آینده نزدیک خبر داد.

تأثیر 30 درصدی سوابق تحصیلی از  سال آینده
تأثیر سوابق تحصیلی در آزمون سال آینده ۳۰ درصد مثبت است. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش گفت: تأثیر سوابق تحصیلی دانش‌آموزان در کنکور سال آینده ۳۰ درصد مثبت خواهد بود. عبدالرسول عمادی، رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش در پاسخ به این پرسش که «وضعیت تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور سراسری چگونه است و آیا تغییری داشته است؟» به فارس اظهار داشت: در حال حاضر25 درصد سوابق تحصیلی دانش‌آموزان مربوط به پایه سوم و
5 درصد مربوط به پیش‌دانشگاهی در کنکور موثر است. عمادی افزود: این تأثیر سوابق مجموعاً 30 درصد مثبت موثر خواهد بود و این عدد برای کنکور سراسری سال آینده قطعی شده است. وی در پاسخ به این پرسش که «آیا تأثیر سوابق تحصیلی برای سال آینده هم مشخص شده است؟» گفت: درباره تأثیر سوابق تحصیلی در کنکور هر سال معمولاً در شهریورماه تصمیم‌گیری می‌شود. رئیس مرکز سنجش وزارت آموزش‌وپرورش تصریح کرد: اما آنچه به صورت قطعی و نهایی مشخص شده است، در کنکور سال آینده سوابق تحصیلی دانش‌آموزان به صورت مجموعاً 30 درصد مثبت تأثیر خواهد داشت.


تمدید مهلت نام‌نویسی آزمون دکترا تا روز 30 آذر
مشاور عالی سازمان سنجش کشور از تمدید مهلت ثبت‌نام در آزمون دکترای نیمه‌متمرکز سال 96 خبرداد. حسین توکلی به میزان گفت: مقرر شده مهلت ثبت‌نام در این آزمون تا ساعت 24 روز سه‌شنبه 30 آذرماه ۹۵ تمدید شود. وی افزود: هر یک از داوطلبان می‌توانند ‌براساس ‌علاقه، ‌تنها در یک کدرشته‌ امتحانی متناسب با مدرک فارغ‌التحصیلی خود در این آزمون شرکت کنند. توکلی با ارائه آماری از تعداد ثبت‌نام‌کنندگان در آزمون دوره دکترای نیمه‌متمرکز سال 95 خاطرنشان کرد: تا ساعت ۱۵ روز دوشنبه ۲۲ آذرماه تعداد ۹۹ هزار و ۸۹۲ داوطلب نسبت به ثبت‌نام در این آزمون اقدام کرده‌اند. مشاور عالی سازمان سنجش کشور تاکید کرد: داوطلبانی که پیش از این ثبت‌نام کرده‌اند نیز می‌توانند نسبت به مشاهده و ویرایش اطلاعات ثبت‌نامی خود اقدام کنند. وی درباره زمان برگزاری آزمون دوره دکترای نیمه‌متمرکز سال 96 اظهار کرد: این آزمون روز جمعه 6 اسفندماه در 244 کد رشته امتحانی برگزار خواهد شد.


Page Generated in 0/0105 sec