printlogo


کد خبر: 168799تاریخ: 1395/9/23 00:00
همزمان با مراسم افتتاح ایستگاه حسین‌آباد مطرح شد
گلایه قالیباف از رفتار دولت با مترو

گروه اجتماعی: «پول جرایم راهنمایی و رانندگی به خزانه دولت واریز می‌‌شود تا 60 درصد آن به شهرداری و 40 درصد نیز به نیروی انتظامی پرداخت شود ولی در شهر هزینه نمی‌شود، این پول کجا می‌رود؟»
به گزارش فارس،‌ محمدباقر قالیباف، شهردار تهران در مراسم افتتاح ایستگاه حسین‌آباد در خط 3 مترو که با حضور جمعی از مدیران شهری برگزار شد، با بیان این مطلب اظهار داشت: با تمام شرایط سختی که وجود دارد به لطف خدا و با توجه به زحمات غیرقابل توصیف همکاران و کسانی که در همه پروژه‌های عمرانی ما را در ساخت مترو و دیگر تلاش‌ها همراهی می‌کنند، امروز شاهد افتتاح خطوط مترو هستیم. وی افزود: شکر این نعمت را همه ما به جا آورده‌ایم و شکر آن جز تلاش بیشتر و خدمت به مردم چیز دیگری نیست.
قالیباف با گله‌مندی از دولت و مراجع نظارتی افزود: بخشی از مقررات و قوانین قطعی که درآمدهای آن متعلق به شهرداری تهران است و آن منابع به خزانه دولت ریخته می‌‌شود به شهرداری پرداخت نمی‌شود و صرف آن در هر کجای دیگر خلاف قانون است و آن پول باید به مجموعه حمل و نقل بازگردد که متاسفانه برنمی‌گردد. شهردار تهران گفت: پول جرایم راهنمایی و رانندگی به خزانه دولت ریخته می‌‌شود تا 60 درصد آن به شهرداری و 40 درصد نیز به نیروی انتظامی پرداخت شود. این پول را مردم پرداخت می‌کنند ولی در شهر هزینه نمی‌شود، این پول کجا می‌رود؟ وی گفت: صندوق ذخیره ارزی روالی دارد. همینطور که بعضا وزارتخانه‌های دولتی از مسیر قانونی خود 10 میلیارد دلار برای سرمایه‌گذاری‌های مهم برداشت می‌کنند، همان قانون نیز تصویب کرده که 2/1میلیارد دلار به مترو پرداخت شود ولی این مبلغ را نیز پرداخت نمی‌کنند و باید بگوییم که این رفتار سیاسی و قانون‌شکنی است.
وی افزود: ما وقتی که برای آبادانی شهر می‌گذاریم را برای پرداختن به مسائل حاشیه‌ای نخواهیم گذاشت البته در مواقعی نیز باید شفاف‌سازی لازم انجام شود ولی در نهایت حاشیه‌سازان و دروغ‌پردازان را به خدا می‌سپاریم و دغدغه اول ما خدمت به مردم و حل مشکلات است. قالیباف افزود: حال که دانش فنی وجود دارد و مهم‌ترین بخش مترو ساخت تونل‌ها و زیرساخت‌هاست می‌توانیم با کمک دولت که در قانون نیز تعریف شده است اقدامات بیشتری در این زمینه انجام دهیم.
شهردار تهران خاطرنشان کرد: در 20 سال گذشته که دولت و شهرداری یکپارچه بودند
35 کیلومتر مترو ساخته شده است و در 11 سال گذشته 110 تا 112 کیلومتر مترو به بهره‌برداری رسیده است که در 5 ماه آینده به بالای
200 کیلومتر و در سرجمع شهر تهران به 270 کیلومتر می‌رسد. وی افزود: ما قبول داریم دولت مشکلاتی دارد و بخشی از بودجه تحقق پیدا نمی‌کند ولی حرف ما این است که حداقل به هر درصدی که به بقیه بخش‌ها داده می‌شود به حمل‌ونقل عمومی هم داده شود و سهم متروی تهران را نیز بپردازند.
قالیباف گفت: اگر این پول پرداخت شود همین خط 3 مترو ورود قطار به ایستگاه از 15 دقیقه به 4 دقیقه کاهش پیدا می‌کند و ظرف 8 سال به 8 میلیون مسافر در روز می‌رسیم و آن وقت می‌توانیم بگوییم طرح زوج و فرد هر روز اجرایی می‌شود و مردم با خیال راحت از حمل‌ونقل عمومی استفاده می‌کنند. شهردار تهران تاکید کرد: لحظه‌ای در توسعه حمل‌ونقل عمومی توقف نخواهیم کرد.
 


Page Generated in 0/0056 sec