printlogo


کد خبر: 168823تاریخ: 1395/9/23 00:00
اخبار

اعلام یازدهمین فراخوان نواها و اشعار آیینی
یازدهمین فراخوان نواها و اشعار آیینی در 3 رشته شعر، مداحی و دعاخوانی اعلام شد. به گزارش «وطن امروز»، این رویداد فرهنگی با موضوعات دینی ویژه سنین ۱۲ تا ۳۰ سال در 2 مرحله استانی و کشوری برگزار می‌شود. موضوعات بخش شعر  شامل: مقام و جایگاه ممتاز حضرت سیدالشهدا(ع)، الگوپذیری از نقش امام زین‌العابدین(ع) و حضرت زینب(س) در استمرار حماسه و نهضت حسینی، پیاده‌روی میلیونی اربعین حسینی و حماسه حضور و مدافعان حریم اهل‌بیت عصمت و طهارت(ع) و بخش ویژه شامل: الگوپذیری از نهضت عاشورا (استقامت و سازش‌ناپذیری، بصیرت و ولایتمداری، امر به معروف و نهی از منکر، نقش زنان و…) در مسائل روز ایران و جهان اسلام است. علاقه‌مندان می‌توانند آثار خود را به صورت لوح فشرده و مکتوب به مراکز هیات رزمندگان اسلام و سازمان بسیج مداحان شهرستان خود یا از طریق سایت www.eheyat.com یا صندوق پستی ۱۱۱-۱۵۷۱۵ ارسال کنند. مهلت ارسال آثار به یازدهمین سوگواره نواها و اشعار آیینی تا ۵ دی ماه خواهد بود.

انتقاد تهیه‌‌کننده «لاک قرمز» از نحوه اکران فیلم‌ها
کامران مجیدی، تهیه‌کننده فیلم سینمایی «لاک قرمز» گفت: برخی فیلم‌ها ۱۳۳ سالن در اختیار دارند اما «لاک قرمز» با اینکه از آن به عنوان یک فیلم اخلاق‌مدار و در راستای تحکیم خانواده یاد می‌کنند تنها ۱۷ سالن دارد! به گزارش فارس، کامران مجیدی با انتقاد از عدم تعادل در اکران فیلم‌ها گفت: این فیلم بدون حمایت دولت و تنها با هزینه شخصی ساخته شد و در روزهای ابتدایی  سینما آزادی  تنها یک سانس در اختیار فیلم قرار داد و اگر سالنی به فیلم ما اضافه شده تنها به دلیل اقبال مخاطب است. ما در میدان انقلاب با سختی یک سالن (مرکزی) را در اختیار گرفتیم. جالب است که جلوی سالن و سردر آن مزین به یک فیلم است که دارای 133 سالن است. وقتی از سالن‌دار می‌خواهم تا  تبلیغ فیلمم را جلوتر قرار دهد گلایه‌مند می‌شود، در حالی که فیلم با اقبال نوجوانان و دانش‌آموزان دبیرستانی مواجه شده است. وی با گلایه از عدم حمایت سازمان سینمایی در ارائه سالن‌های در اختیار سینما شهر گفت: با مدیر سینما برای در اختیار گرفتن 2 سانس از سینما فرهنگ صحبت کردم، ایشان هم با توضیح درباره سینما فرهنگ گفت تنها 2 سالن در اختیار دارد که یک سالن در اختیار هنر و تجربه است و سالن دیگر آن در اختیار یک فیلم است که تمام سینماهای کشور را در اختیار گرفته است!

ویژه‌برنامه «کوی نشاط» برای هفته وحدت
رادیو ایران با برگزاری ویژه‌برنامه طنز «کوی نشاط» در فرهنگسرای بهمن به استقبال هفته وحدت رفت. به گزارش فارس، این ویژه برنامه از 19 تا 26 آذرماه هر روز ساعت 16 تا 18 در تالار مبارک فرهنگسرای بهمن برگزار می‌شود. برای این جشن بخش‌های مختلفی در نظر گرفته شده که از آن جمله می‌توان به بخش‌های طنز نمایشی «کوی نشاط» با موضوع هفته وحدت اشاره کرد. اجرای بخش‌های طنز توسط صداپیشگان سیاوش قاسمی، هومن راسخی، اجرای مسابقه برای تماشاگران و ایجاد درخت دوستی به صورت نمادین و بهترین جملات درباره هفته وحدت و همدلی مسلمانان و دعوت از میهمانان عرصه هنر از جمله بازیگران تلویزیون و سینما از دیگر بخش‌های این جشن‌های شاد است.

احتمال تعطیلی «ماجرای نیمروز» مهدویان
خبری مبنی بر احتمال تعطیلی فیلم تازه محمدحسین مهدویان به دلیل عدم تامین بودجه توسط تهیه‌کننده مخابره شد. به گزارش تسنیم، سیدمحمود رضوی، تهیه‌کننده فیلم «ماجرای نیمروز» در این باره گفت: به یاری خدا و همت عوامل اجازه نمی‌دهیم این پروژه به زمین بخورد و زحمت بچه‌ها بی‌نتیجه بماند و در تلاش هستم که این پروژه نخوابد و امیدوارم تماس‌ها و درخواست‌هایی که در ٤٨ ساعت گذشته از جانب برخی مسؤولان داشتم به نتیجه برسد.


Page Generated in 0/0063 sec