printlogo


کد خبر: 168828تاریخ: 1395/9/23 00:00
کنفدراسیون فوتبال آسیا رأی به بازی در زمین بی‌طرف داد
ادامه فرار سعودی‌ها از بازی در ایران

روز گذشته یک سایت عربی مدعی شد قطر و عمان همانند سال گذشته میزبان دیدار نمایندگان فوتبال ایران و عربستان در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا خواهند بود. این درحالی است که فدراسیون فوتبال ایران هنوز واکنش رسمی نداشته است. کنفدراسیون فوتبال آسیا با ارسال نامه‌ای به فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرده همانند سال گذشته، دیدار تیم‌های باشگاهی این کشور با ایران در مسابقات لیگ قهرمانان آسیا در یک کشور بی‌طرف برگزار خواهد شد. این خبر بازتاب گسترده‌ای در رسانه‌های کشورهای عربی داشته است. سایت «کوره» در این ارتباط ضمن انتشار این خبر، شهرهای مورد نظر برای برگزاری این مسابقات را هم اعلام کرده است. این سایت نوشت: «دوحه و مسقط نزدیک‌ترین گزینه‌های میزبانی از دیدار تیم‌های عربستانی و ایرانی است. کنفدراسیون فوتبال آسیا به هر دو کشور ایران و عربستان تا دوم ژانویه(۱۳ دی) مهلت داده است کشور موردنظرشان برای برگزاری این مسابقات را تعیین کنند». این در حالی است که مسؤولان فدراسیون فوتبال ایران هم روز یکشنبه با حضور نمایندگان 4 باشگاه استقلال، پرسپولیس، استقلال خوزستان و ذوب‌آهن تشکیل جلسه دادند تا وضعیت میزبانی در دیدار با تیم‌های عربستانی را مشخص کنند. مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال اعلام کرده اولویت، برگزاری این مسابقات در ایران است. علی کفاشیان، نایب‌رئیس فدراسیون فوتبال هم تاکید کرده این مسابقات باید در ایران برگزار شود و AFC در صورت عدم حضور تیم‌های عربستانی باید بازی را با نتیجه 3 بر صفر به سود نمایندگان ایران اعلام کند! برگزاری بازی تیم‌های عربستانی و ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا از سال گذشته و در پی نامساعد شدن روابط سیاسی 2 کشور از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا اجرایی شد و کشور قطر میزبان مسابقات عربستان و کشور عمان میزبان مسابقات ایران بود.
جلسه تاج صوری بود؟
کنفدراسیون فوتبال آسیا در نامه‌ای به فدراسیون فوتبال عربستان اعلام کرده است بازی با تیم‌های ایرانی در فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا باید در زمین بی‌طرف برگزار شود! درست در روزی که مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال جلسه‌ای را با نماینده 4 باشگاه ایرانی برای تعیین وضعیت میزبانی مسابقات لیگ قهرمانان آسیا داشت، سایت‌های عربستانی از نامه مهم کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال این کشور خبر دادند. طبق ادعای سایت «اخبار» عربستان، AFC در نامه‌ای به فدراسیون این کشور اعلام کرده با توجه به عدم بهبود روابط بین 2 کشور ایران و عربستان، بازی نمایندگان این دو کشور در لیگ قهرمانان آسیا باید همانند سال گذشته در یک کشور بی‌طرف برگزار شود. در این نامه تاکید شده رأی ۲۵ ژانویه سال ۲۰۱۶ کنفدراسیون آسیایی مبنی بر بازی تیم‌های ایرانی و عربستان در کشور بی‌طرف در سال ۲۰۱۷ هم اجرا می‌شود و عربستان باید کشور مورد نظر خود را برای بازی با تیم‌های ایرانی معرفی کند. این در حالی است که مهدی تاج بعد از جلسه با نماینده باشگاه‌های ایرانی گفت: «ایران ناامن نیست و باید در کشور خودمان از عربستان میزبانی کنیم. ما نامه‌ای به  AFC زده‌ایم که آنها پاسخ نداده‌اند! به همین دلیل باز هم روز شنبه به آنها نامه دیگری زدیم و انتظار داریم به آن پاسخ داده شود. اگر هم قرار است در یک زمین بی‌طرف با عربستانی‌ها بازی کنیم باید دلیل آن قانع‌کننده باشد». البته تاج اعلام نکرده آیا کنفدراسیون فوتبال آسیا نامه‌ای مشابه آنچه برای عربستان ارسال کرده، به فدراسیون ایران هم فرستاده است یا خیر که این امر از 2 حالت خارج نیست؛ یا کنفدراسیون آسیا با کشور عربستان نامه‌نگاری می‌کند و آنها را در جریان مسائلی از این دست قرار می‌دهد و از پاسخ دادن به نامه‌های فدراسیون فوتبال ایران خودداری می‌کند یا نامه‌ای مشابه نامه عربستان، به فدراسیون فوتبال ایران هم ارسال شده و مهدی تاج از رسانه‌ای کردن آن به خاطر ایجاد نشدن جو منفی علیه فدراسیون خودداری می‌کند.
کفاشیان: باید 3 بر صفر شود
بحث عدم میزبانی ایران و عربستان از یکدیگر برای یک سال دیگر از سوی AFC تمدید شد. علی کفاشیان به عنوان نایب‌رئیس اول فدراسیون در این‌باره روز گذشته به فارس گفت: احتمالا اعتراضی به این موضوع خواهیم داشت. اگر عربستان نمی‌خواهد به ایران بیاید می‌تواند میزبانی خودش را در هر کشوری انجام دهد اما اگر نخواهد به ایران بیاید به نظرم باید AFC آنها را بازنده اعلام کند. در حال اقدام لازم در این‌باره هستیم. اگر ما میزبان هستیم باید به عقیده و نظر ما احترام گذاشته شود همانطور که سوریه، مالزی را انتخاب کرد و بنابراین باید به ما هم احترام بگذارند. او در ادامه توضیح داد: ما ایران را بهترین و امن‌ترین کشور دنیا می‌دانیم و قطعا آنها ممکن است بگویند شاید ایران برای عربستانی‌ها  امن نیست که وزارت امور خارجه و نیروهای امنیتی در ایران، امنیت آنها را تامین خواهند کرد و مطمئن باشید برای حضور نمایندگان این کشور در ایران هیچ مشکلی به وجود نخواهد آمد.
 


Page Generated in 0/0059 sec