printlogo


کد خبر: 169099تاریخ: 1395/9/30 00:00
اخبار

دبیر نخستین کنگره ملی شعر کتاب:
برای دعوت به کتابخوانی کودکان در اولویتند
دبیر نخستین کنگره ملی شعر کتاب از تمدید مهلت ارسال آثار به دبیرخانه این کنگره تا پایان دی‌ماه خبر داد. به گزارش تسنیم، سیدحمیدرضا برقعی، دبیر کنگره ملی شعر کتاب با اشاره به آثار رسیده به دبیرخانه، ‌ استقبال از نخستین کنگره شعر کتاب را قابل ‌توجه دانست و درباره مهلت ارسال اثر به دبیرخانه این کنگره گفت: پیش‌ از این مهلت ارسال آثار از ابتدای آذر تا 10 دی‌ماه تعیین‌شده بود اما با مذاکرات انجام‌شده در نشست شورای سیاست‌گذاری، مهلت ارسال آثار به نخستین کنگره ملی شعر کتاب تا پایان دی‌ماه تمدید شد. وی با اشاره به وجود بخش ویژه شعر کودک و نوجوان در این کنگره، بیان کرد: مهم‌ترین نکته این کنگره، وجود بخشی مجزا برای شعر کودک و نوجوان است، اگر قرار باشد دعوت به کتاب و کتابخوانی صورت بگیرد، کودکان و نوجوانان باید در اولویت باشند زیرا کسی که از کودکی به کتابخوانی ترغیب شود، همواره با آن مأنوس خواهد بود. هنوز یکی از شیرین‌ترین شعرهایی که همه ما ایرانی‌ها در ذهن داریم و بخشی از خاطرات ما را ساخته، شعر «یار مهربان» سروده عباس یمینی‌شریف است، اگر شاهد نمونه‌هایی از این دست در خروجی کنگره شعر کتاب باشیم، بخوبی به وظیفه خود عمل کرده‌ایم.   دبیر کنگره ملی شعر کتاب ادامه داد: شاعران می‌توانند آثار خود را به نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور به نشانی تهران، میدان ولیعصر (عج)، بلوار کشاورز، خیابان شهید کبکانیان، خیابان طباطبایی رفیعی، پلاک 18، معاونت توسعه کتابخانه‌ها و کتابخوانی، اداره کل فرهنگی  یا از طریق پست الکترونیکی کنگره به نشانی
Info@poemketab.ir ارسال کنند؛ همچنین با توجه به دسترسی آسان به شبکه‌های اجتماعی، شماره‌ای برای ارسال اشعار در برنامه تلگرام در نظر گرفته‌شده و دوستان شاعر می‌توانند اشعار خود را به‌صورت تلگرامی به شماره 09904553067 ارسال کنند.

برگزاری سلسله جلسات شعر فاطمی با حضور مرتضی امیری‌‌اسفندقه
دوره جدید سلسله جلسات مکتوب اشک تحت عنوان «مستوره» برگزار می‌شود. به گزارش تسنیم، جواد حیدری، مدیرعامل مجمع شاعران اهل‌بیت (علیهم‌السلام) با اعلام این خبر گفت: سلسله جلسات «مستوره» که توسط  مرتضی امیری‌اسفندقه برگزار خواهد شد، ویژه شعر فاطمی است و در برگیرنده مباحثی چون نگاهی به تاریخچه شعر فاطمی، شعر فاطمی بعد از انقلاب اسلامی و معرفی آثار نمونه و موفق شعر فاطمی خواهد بود و تا طلیعه ایام فاطمیه ادامه پیدا می‌کند. در این برنامه علاوه بر ارائه مباحث نظری و ادبی، شاعران حاضر در جلسه اشعار فاطمی خود را ارائه می‌کنند و این آثار توسط مرتضی امیری‌اسفندقه نقد و بررسی خواهد شد. نخستین جلسه از «مستوره» شنبه، چهارم دی‌ماه سال جاری در مجمع شاعران اهل‌بیت(علیهم‌السلام) برگزار می‌شود.

تشییع پیکر پیشکسوت تئاتر در تالار وحدت
تشییع پیکر مرحوم «جعفر والی» هنرمند تئاتر، سینما و تلویزیون با حضور هنرمندان این عرصه در تالار وحدت انجام شد. در میان حاضران علی مرادخانی معاون هنری وزیر ارشاد، مهدی شفیعی مدیرکل هنرهای نمایشی، عزیز ساعتی، میترا محاسنی، مازیار میری، مهدی میامی، جمشید مشایخی، یدالله صمدی، اصغر همت، ایرج راد، پیمان شریعتی، امیرشهاب رضویان، شهرام کرمی، اتابک نادری، آیدین آغداشلو، سعید داخ، هادی مرزبان، آتش تقی‌پور و... حضور داشتند. جمشید مشایخی که سال‌ها در کنار مرحوم والی بود، از خاطراتش با این هنرمند گفت و تاکید کرد: 20 نمایش را در کنار ایشان بودم و در کارهایش حضور داشتم. وقتی فردی از جمع ما از دنیا می‌رود، می‌گوییم بی‌نظیر بود، چرا وقتی هستند نگفتید؟ من منتظر رفتنم، عمرم را کردم، از این دروغگویی‌ها دست برداریم. پیام صوتی فخری خوروش و محمدعلی کشاورز در این مراسم خوانده شد و علی نصیریان به دلیل حضور جلوی دوربین از همه عذرخواهی کرد.
 


Page Generated in 0/0066 sec