printlogo


کد خبر: 169101تاریخ: 1395/9/30 00:00
تقابل حساس و تعیین‌کننده نفت تهران و استقلال در جام حذفی
سرنوشت منصوریان در دست دایی

مرحله یک‌چهارم نهایی جام حذفی با انجام ۴ بازی در روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود و در این میان مصاف استقلال و نفت تهران حساس‌ترین بازی این مرحله است. در چارچوب مرحله یک‌چهارم نهایی رقابت‌های جام حذفی فوتبال ایران امروز سه‌شنبه 3 دیدار و فردا  چهارشنبه یک دیدار برگزار می‌شود تا چهره 4 تیم پایانی این رقابت‌ها مشخص شود. نخستین مصاف به تقابل سپاهان و سایپا مربوط می‌شود. سپاهان بعد از پیروزی برابر تراکتورسازی در لیگ برتر نشان داد از توانایی‌های زیادی برخوردار است. آنها برای جام حذفی برنامه دارند و روی کاغذ شانس پیروزی‌شان برابر سایپا بیشتر از حریف است. سایپا ولی در لیگ برتر روزگار خوشی ندارد و مشخص نیست چقدر جام حذفی را جدی می‌گیرد. پیش‌تر حسین فرکی گفته بود به جام حذفی به عنوان راهی آسان‌تر برای قهرمانی نگاه می‌کند و شاید نمایش متفاوتی از این تیم در جام حذفی شاهد باشیم. سپاهان برای رسیدن به این مرحله ابتدا فضای سبز مشهد را ۴ بر صفر برد، سپس پارس‌جم جنوبی را یک بر صفر و در نهایت آلومینیوم اراک را ۲ بر یک شکست داد. تیم فوتبال سایپا هم ابتدا ۲ بر صفر بادران نوین تهران را برد و بعد از آن ۲ بر یک از سد بادران تهران گذشت و در نهایت با حساب ۲ بر یک نفت مسجد سلیمان را از گردونه رقابت‌ها حذف کرد.
استقلال و تیم چغر نفت
دیدار نفت و استقلال حساس‌ترین بازی این مرحله است. نفت تهران با هدایت علی دایی در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر فراتر از انتظار ظاهر شده و مطمئنا حریف سختی برای استقلال خواهد بود. استقلالی که از ابتدای فصل روند پر فرازونشیبی را پشت‌سر گذاشته و به جام حذفی به عنوان یک فرصت بزرگ برای آسیایی شدن و قهرمانی نگاه می‌کند. علیرضا منصوریان در حالی باید مقابل شاگردان سابق خودش قرار بگیرد که در ابتدای فصل به سختی توانست از نفت تهران یک امتیاز بگیرد. به نظر می‌رسد او از اهمیت این بازی آگاه است، چرا که در اظهارات اخیرش درباره جام حذفی بارها و بارها صحبت کرده است. فرشید اسماعیلی و یعقوب کریمی محرومان استقلال در این بازی هستند. استقلال در صورت پیروزی برابر نفت تهران از فضای فعلی‌اش خارج می‌شود و می‌تواند با آرامش و استرس کمتری به رقابت‌های لیگ برتر و لیگ قهرمانان آسیا فکر کند. نفت تهران برای رسیدن به این مرحله ابتدا ۷ بر یک مهرگان دره‌شهر را برد و بعد از آن با حساب یک بر صفر نساجی مازندران را شکست داد. در نهایت شهرداری فومن برابر نفت تهران تن به شکست ۴ بر صفر داد اما تیم استقلال ابتدا ۲ بر صفر ملوان نوین را شکست داد و در ادامه با یک گل از سد مس کرمان گذشت. در نهایت صبای قم در ضربات پنالتی مغلوب استقلال شد تا آبی‌های پایتخت به این مرحله گام بگذارند.
قلعه‌نویی مقابل پدیده حذفی
آخرین بازی روز سه‌شنبه جام حذفی فوتبال ایران را نفت و گاز گچساران و تراکتورسازی برگزار می‌کنند. شاگردان امیر قلعه‌نویی بعد از شکست برابر سپاهان در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر به این نتیجه رسیده‌اند که نباید هیچ تیمی را دست‌کم بگیرند. آنها با توجه به اظهارات امیر قلعه‌نویی رقابت‌های جام حذفی را جدی گرفته‌اند. قلعه‌نویی در تمرین شنبه این تیم از بازیکنانش خواسته فقط به فکر پیروزی برابر نفت و گاز باشند و به هیچ‌وجه این تیم را دست‌کم نگیرند. تیم تراکتورسازی در این بازی سروش رفیعی را به دلیل محرومیت در اختیار ندارد اما امیر قلعه‌نویی آنقدر بازیکن دارد که بتواند جای خالی او را پر کند. نفت و گاز گچساران در مرحله اول رقابت‌های جام حذفی دست به کار بزرگی زد و استقلال خوزستان را یک بر صفر شکست داد. سپس با انصراف تیم راه‌آهن به مصاف تیم فولاد خوزستان رفت و در ضربات پنالتی این تیم را هم از گردونه رقابت‌ها حذف کرد و نشان داد توانایی حذف تیم تراکتورسازی را هم دارد. تراکتورسازی برای رسیدن به این مرحله ابتدا فولاد یاسوج را ۲ بر صفر شکست داد و در ادامه با یک گل از سد ملوان گذشت. آنها در نهایت با حساب ۲ بر صفر برق جدید شیراز را شکست دادند.
منصوریان: دایی موافقت کند در آزادی بازی می‌کنیم
سرمربی استقلال گفت: بازی سخت و نفسگیری مقابل نفت پیش‌رو داریم. علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر نفت تهران در چارچوب جام حذفی گفت: یک بازی بسیار سخت و نفسگیر را پیش‌رو داریم. کاملا تیم نفت را می‌شناسیم چون 2 سال آنجا بوده‌ام. همان تیم منسجم نفت را آقای دایی حفظ کرده و در جایگاه خیلی خوبی در جدول قرار دارند و این نشان می‌دهد کار ما سخت است. همه همدل هستیم تا صخره نفت را از پیش‌رو برداریم. می‌دانم کار ما سخت است ولی تلاش می‌کنیم همدل باشیم تا به مرحله بعدی برویم. سرمربی استقلال درباره نقل و انتقالات تیمش گفت: ما تا آخرین روز بازی که برابر سپاهان است، نه لیست ورودی داریم نه لیست خروجی. کار حرفه‌ای این است که در تعطیلات این بحث را داشته باشیم. وی درباره غایبان تیمش در این بازی بیان کرد: برخلاف اینکه برخی دوستان در تلویزیون گفته‌اند منصوریان زیاد ترکیبش را دست می‌زند باید بگویم ما به دنبال ساختار ثابت هستیم و در ساختار، نفرات دیگر مطرح نیست. ما 2 سال تجربه ساختاری در نفت داشته‌ایم. تیم نمی‌تواند با ۱۳ بازیکن در مسابقات فرسایشی شرکت کند. نمی‌شود با ۱۳ نفر در همه مسابقات شرکت کرد. ما باید ساختارمان را حفظ کنیم. ما یعقوب کریمی و فرشید اسماعیلی را به دلیل محرومیت نداریم و قطعا جایگزین‌های آنها هم جوان هستند و آنها هم در ساختار خوب کار می‌کنند. منصوریان در پاسخ به این سوال که آیا احتمال دارد یک جوان جدید در استقلال برابر نفت به میدان برود، گفت: در تیم امید یاد گرفتم به جوان می‌شود اطمینان کرد و چه بهتر که جوان بتواند باتجربه هم بازی کند. ما جوانان خود را به مرور بازی می‌دهیم. دیدیم حق‌دوست، زکی‌پور و برزای چقدر خوب در این هفته‌ها کار کرده‌اند. او افزود: به جوانان خیلی اعتقاد دارم ولی معتقدم بازیکن با تجربه خوب هم باید کنار جوانان بازی کند. با تجربه‌ها تیم را جلو می‌برند و جوان هم باید با پتانسیل جوانی‌اش بدود و یک میکس خوب را ایجاد کند. برای بازی برابر نفت امید نورافکن را در لیست‌مان داریم. شنیده‌ام جلالی یک طرح داده که 3 بازیکن زیر ۲۳ سال را بتوان به نیمکت اضافه کرد و اگر این مساله محقق شود، دست ما باز می‌شود. سرمربی استقلال درباره زمین تختی و جام حذفی و شرایط خاص خودش گفت: ما فعلا فقط به نفت نگاه می‌کنیم. اگر این بازی را ببریم باید به برنده سایپا و سپاهان بخوریم. ما در لیگ هم ناامید نیستیم. ۱۶ بازی داریم. ما باید فقط خودمان را ببینیم و به نتایج سایر تیم‌ها کاری نداریم. جاده حضور در کورس قهرمانی با بردهای ما محقق می‌شود. درباره تختی هم باید بگویم با مدیرعامل نفت تهران صحبت کردیم و پیشنهاد دادیم بازی به آزادی برود، چون هر دو تیم روی زمین بازی می‌کنند و چمن آزادی مناسب این کار است. اگر علی دایی موافقت کند، سود بلیت‌فروشی آزادی هم مال نفت تهران باشد تا بازی در آزادی برگزار شود. شنیده‌ام چمن فعلی تختی خیلی بد شده است. نمی‌توان از زمین تختی انتظار یک زمین فوتبالی داشت و 2 تیم باید مستقیم بازی کنند.
 مخالفت دایی با درخواست منصوریان
دایی درباره اینکه علیرضا منصوریان درخواست کرده با توجه به کیفیت نامطلوب زمین ورزشگاه تختی بازی در آزادی برگزار شود، تصریح کرد: ما در لیگی بازی می‌کنیم که نامش لیگ حرفه‌ای است. خیلی‌ها می‌توانند درخواست بدهند کجا بازی انجام شود اما آیا منصوریان، مسؤول سازمان لیگ است که کیفیت زمین را مشخص می‌کند؟! اگر زمین خوب نیست سازمان لیگ نباید اجازه برگزاری بازی را بدهد. وی ادامه داد: ما بازیکنانی داریم که راحت‌تر از استقلال در زمین تختی بازی می‌کنند، چرا که از  ابتدای فصل در این زمین بازی کرده‌ایم. اگر صحبتی دارند باید با سازمان لیگ  انجام دهند نه با باشگاه نفت و شما رسانه‌ها. اینکه یک روز قبل از بازی چنین موضوعی را مطرح کنند درست نیست. می‌توان یک روز مانده به آغاز بازی چنین کاری انجام داد؟ البته منصوریان نظرش را گفته و دوست دارد بازی در آزادی برگزار شود، اگر میهمان ما بودیم با شور و شوق خاصی به آزادی می‌رفتیم اما چون میزبان هستیم باید حرمت‌ها را نگه داریم. دایی خاطرنشان کرد: اگر استقلالی‌ها چنین درخواستی داشتند باید با باشگاه نفت کنار بیایند. همینطور که نمی‌شود بازی در آزادی برگزار شود. آنقدر باید پیشرفت کنیم که چنین مسائل پیش پا افتاده و خنده‌داری را مطرح نکنیم.
 


Page Generated in 0/0070 sec