printlogo


کد خبر: 169105تاریخ: 1395/9/30 00:00
اخبار

2016، سالی که به نام رئال بود
بن هیوارد: سال 2016 برای رئال‌مادرید در شرایطی نامطلوب آغاز شد. عملکردها ضعیف بود، نتایج مقبول  نبود و در رختکن هم کسی خوشحال نبود؛ رافا بنیتس در این سال تنها یک بازی دوام آورد و اخراج شد اما از آن زمان به بعد اتفاقاتی باورنکردنی افتاد. وقتی زین‌الدین زیدان در ژانویه هدایت تیم را برعهده گرفت خیلی‌ها می‌گفتند او آماده نیست، چون او فقط در تیم جوانان مادرید-کاستیا- مربیگری کرده بود. شکست مقابل اتلتیکو در داربی در سانتیاگو برنابئو یک قدم رو به عقب زودهنگام بود اما این تنها یکی از 2 شکست مرد فرانسوی در سال 2016 بود. در ماه مارس تیم زیدان به نوکمپ رفت و برنده ال‌کلاسیکو شد. در تمام مدت در لالیگا به بارسا فشار آورد و تنها با اختلاف یک امتیاز قهرمانی را به این تیم داد. بعد هم در میلان اتلتیکومادرید را در فینال لیگ قهرمانان شکست داد و قهرمان شد. تا آن زمان هم هنوز شک و تردیدهایی درباره آینده مرد فرانسوی در برنابئو وجود داشت اما فلورنتینو پرس به تصمیمی که گرفته بود پایبند ماند؛ اخراج رافا و روی کار آوردن زیدان. بیشتر از اینها هم در راه بود؛ در ماه آگوست مادرید قهرمان سوپرکاپ اروپا شد؛ سرخیو راموس در دقایق پایانی گل مساوی را زد و دنی کارواخال هم گل برتری آنها را زد. مادرید باز هم به حرکت رو به جلو ادامه داد. در جام‌جهانی باشگاه‌ها این تیم مقابل کاشیما آنتلرز از پیش برنده به حساب می‌آمد و با گل زودهنگام بنزما به نظر می‌رسید زیدان به جام بعدی خیلی نزدیک است اما دفاع ضعیف باعث شد این تیم 2 بر یک عقب بیفتد. از طرفی ژاپنی‌ها در خانه بازی می‌کردند و خبری از سفر طولانی که رئالی‌ها انجام داده بودند برای آنها نبود. به هر حال رئال ضعیف بازی کرد و توانست به سختی به برتری برسد. در واقع رئال فینال‌ها را بازی نمی‌کند، بلکه آنها را می‌برد. درست مثل فینال لیسبون در سال 2014، میلان در ماه مه ‌و تروندهایم در ماه آگوست. سفیدپوشان نیاز به کمی زمان داشتند تا رونالدو گل مساوی را بزند بعد هم هت‌تریکش را تکمیل کند. این طور شد که رئال و رونالدویی که در این بازی اصلا در حد و اندازه‌های خودشان نبودند توانستند به قهرمانی‌ دیگری برسند. او توپ طلا را هم برد؛ عنوانی بهترین بازیکن تورنمنت، آن هم به فاصله کمی بعد از توپ طلای فرانس فوتبال، مادرید هم با سومین جام این سال به خانه بازگشت. با 3 جام، تنها 2 شکست (مقابل اتلتیکومادرید و وولفسبورگ) و رکورد 37 بازی بدون شکست پشت سر هم، مادرید 2016 را به عنوان صدرنشین لالیگا به پایان می‌برد و برای بعد از تعطیلات زمستانی هم امیدهای زیادی دارد. بله! آنها می‌توانند خیلی هم بهتر از این بازی کنند. مخصوصا در دفاع، سرخیو راموس خوش‌شانس بود که اخراج نشد و مهاجمان کاشیما هم موقعیت‌های زیادی را از دست دادند اما گل‌های رونالدو و توانمندی زیدان برای مادرید سال 2016 را تبدیل به سالی کرد که فراموش نخواهد شد. دلایلی وجود دارد که نشان می‌دهد سال 2017 می‌تواند به همین شکل یا حتی بهتر از این برای مادریدی‌ها باشد.


واکنش راموس به رودریگس
مدافع رئال‌مادرید نسبت به اظهارات هم‌تیمی‌اش درباره جدایی از این تیم واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا و به نقل از آ.اس، رئال‌مادرید یکشنبه در جام جهانی باشگاه‌ها 4 بر 2 کاشیما را شکست داد و قهرمان شد. پس از این بازی خامس رودریگس درباره جدایی‌اش از رئال‌مادرید صحبت کرد که این اظهارات با واکنش سرخیو راموس همراه بود. کاپیتان رئال‌مادرید گفت: امروز روز عنوان کردن مسائل شخصی نیست. رودریگس بازیکن ارزشمندی است و امیدوارم مادرید را ترک نکند اما امروز نباید این موضوع را مطرح می‌کرد. مدافع اسپانیایی درباره قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها گفت: فتح یک عنوان دیگر فوق‌العاده است. تیم شایسته آن بود. سال را همانطور که می‌خواستیم به پایان رساندیم. راموس افزود: با وجود اینکه در شرایط ایده‌آل قرار نداشتم اما تمام تلاش خود را در این بازی به کار بردم. در این فصل عملکرد خوبی داشتیم و باید در این مسیر بمانیم. اکنون می‌خواهیم سال 2017 را نیز با موفقیت پشت‌سر بگذاریم.

الهلال بهترین خط دفاعی عربستان
سازمان لیگ برتر فوتبال عربستان خط دفاعی الهلال را به عنوان بهترین خط دفاعی نیم‌فصل اول انتخاب کرد. با اتمام نیم‌فصل اول لیگ برتر فوتبال عربستان، سازمان برگزاری این لیگ بهترین تیم‌ها را مشخص کرده است که الهلال بهترین خط دفاعی را از آن خود کرد. خط دفاعی الهلال تنها با دریافت 9 گل در نیم‌فصل اول به عنوان قدرتمندترین خط دفاعی این لیگ شناخته شد. پرسپولیس در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا حریف الهلال است و با این تفاسیر مهاجمان سرخ‌های تهران کار سختی را مقابل این خط دفاعی مستحکم دارند.
 


Page Generated in 0/0055 sec