printlogo


کد خبر: 169107تاریخ: 1395/9/30 00:00
اخبار

متخصص مغز و اعصاب عنوان کرد
کنترل بیماری صرع در ۷۰ درصد بیماران
«خانواده و اجتماع باید نحوه برخورد با این بیماری صرع را بدانند و شناخت کامل نسبت به آن داشته باشند». به گزارش «وطن امروز» سید مهران همام، متخصص مغز و اعصاب  با بیان اینکه در 70 درصد موارد بیماران مبتلا به صرع می‌توانند تحت کنترل قرار گیرند و در 30 درصد موارد هم اقداماتی دیگری همچون جراحی انجام می‌شود، گفت: خانواده و اجتماع باید نحوه برخورد با این بیماری را بدانند و شناخت کامل نسبت به آن داشته باشند. سیدمهران همام اظهار داشت‌: امروز نمی‌توان گفت همه جنبه‌های درمانی این بیماری حاصل شده ولی موفقیت‌های چشمگیری در زمینه دارویی به دست آمده است و  در ایران خوشبختانه مشکل دارویی نداریم ولی گاهی قیمت دارو برای بیماران مشکل‌آفرین است، چرا که صرع جزو بیماری‌های خاص نیست. متخصص مغز و اعصاب افزود: در 70 درصد موارد بیماری صرع می‌تواند تحت کنترل قرار گیرد و در 30 درصد موارد هم اقداماتی دیگری همچون جراحی انجام می‌شود. به گفته وی، در مواردی که دارو در درمان بیماری جوابگو نباشد یا یک ضایعه یا تومور قابل برداشت در مغز وجود داشته باشد، امکان جراحی وجود دارد.


اجرای طرح «یلدای مهربانی»
مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با اشاره به طرح «یلدای مهربانی» کمک به مددجویان و اقشار در معرض آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران، از آمادگی کامل 61 مرکز این سازمان برای دریافت کمک‌های مردمی و توزیع آنها میان نیازمندان خبر داد. به گزارش «وطن امروز» رضا قدیمی، مدیرعامل سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران با بیان اینکه تجربه‌های موجود در شهرداری تهران در حوزه آسیب‌های اجتماعی با هیچ سازمان و نهاد دیگری قابل مقایسه نیست، افزود: حوزه فعالیت‌های شهرداری تهران و سازمان خدمات اجتماعی شهرداری تهران در بحث آسیب‌های اجتماعی با وجود گستردگی و دایره فعالیت زیاد، با محدودیت‌های قانونی فراوانی مواجه است؛ قانون اختیارات کمی به شهرداری تهران در این حوزه داده است اما از سوی دیگر سازمان‌هایی که از نظر قانونی، دست بازتری برای فعالیت در حوزه آسیب‌های اجتماعی دارند، از نظر امکانات محدودیت‌های فراوانی دارند. وی با اشاره به طرح «یلدای مهربانی» کمک به مددجویان و اقشار در معرض آسیب‌های اجتماعی در شهر تهران، از آمادگی کامل 61 مرکز این سازمان برای دریافت کمک‌های مردمی و توزیع آنها میان نیازمندان خبر داد.

ساخت مجموعه ورزشی ویژه معلولان
به همت موسسه خیریه بهشت امام رضا(ع) ساخت استخری در دست اقدام است که بتواند به تمام معلولان محروم شهر تهران  و خانواده‌های بی‌بضاعت که از نظر مالی ضعیف هستند، خدمات استفاده  از استخر، سونا، آب درمانی، ماساژ و فیزیوتراپی، کاردرمانی و دندانپزشکی را به صورت رایگان ارائه کند. مقدمات این موضوع فراهم و اسکلت این ساختمان بنا شده که آماده مشارکت مردم خیراندیش است. به گزارش روابط عمومی موسسه خیریه بهشت امام رضا(ع) این موسسه مدت 14 سال است که سرپرستی 146 نفر از فرزندان ایتام، معلول و بی‌سرپرست را از سن یک سالگی تا 22 سالگی به صورت خصوصی و شبانه‌روزی عهده‌دار است که تمام امور زندگی این افراد تا فراهم شدن شرایط تحصیل، اشتغال و ازدواج به عهده این موسسه است.  بر پایه این گزارش، تعدادی از این افراد دارای معلولیت‌های شدید جسمی– حرکتی و معلولیت  در ناحیه سر و صورت هستند که این افراد از نعمت داشتن پدر و مادر و اقوام محروم هستند. نوع معلولیت‌شان باعث شده حضورشان در جامعه و اماکن فرهنگی و ورزشی و رفاهی با پاره‌ای از مشکلات مواجه  شود. گفتنی است مدیران پروژه ساخت استخری را در دست اقدام دارند که بتواند به تمام معلولان محروم شهر تهران و خانواده‌های بی‌بضاعت که از نظر مالی ضعیف هستند  خدمات استفاده  از استخر، سونا، آب‌درمانی، بازی‌درمانی، ماساژ و فیزیوتراپی، کاردرمانی و دندانپزشکی را به صورت رایگان ارائه کند. مقدمات این امر خیر فراهم و اسکلت این ساختمان بنا شده که آماده مشارکت مردم خیراندیش است.


Page Generated in 0/0058 sec