printlogo


کد خبر: 169118تاریخ: 1395/9/30 00:00
اخبار

مجوز انتشار هزار میلیارد تومان اسناد خزانه به طیب‌نیا
براساس مصوبه هیات دولت، وزارت اقتصاد مجاز شد به انتشار حداکثر 10 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی مطابق تخصیص اعلام‌شده توسط سازمان برنامه و بودجه اقدام کند. به گزارش تسنیم، هیات وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و به استناد اصل یکصدوسی‌وهشتم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران و در اجرای ردیف الحاقی قانون بودجه سال 1395 کل کشور تصویب کرد به وزارت امور اقتصادی و دارایی اجازه داده ‌شود براساس ساز و کار مقرر در قانون بودجه سال 1395 کل کشور، نسبت به انتشار حداکثر 10 هزار میلیارد ریال اسناد خزانه اسلامی مطابق تخصیص اعلام‌شده توسط سازمان برنامه و بودجه اقدام کند.  


واردات برنج آزاد شد
با پایان فصل ممنوعیت واردات برنج، واردات این محصول به کشور آزاد شد. به گزارش تسنیم، با پایان فصل ممنوعیت واردات برنج به کشور در انتهای آذرماه، واردات این محصول به کشور آزاد شده است. به گزارش تسنیم، در 4 ماه گذشته و همزمان با فصل برداشت برنج واردات این محصول به کشور ممنوع بوده است، هر چند طبق آمار گمرک طی 8ماه نخست امسال 620 هزار تن برنج وارد کشور شده است. با کسر واردات برنج تا مردادماه (475 هزار تن)، حداقل 150هزار تن برنج در فصل ممنوعیت وارد کشور شده است. براساس مصوبات دولت، واردات برنج تحت عناوینی چون مرزنشینی، پیله‌وری و ته‌لنجی حتی در فصل ممنوعیت نیز مجاز است.


 کارت سوخت با رأی اکثریت مجلس می‌ماند
عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس با بیان اینکه حفظ کارت سوخت با آرای اکثریت بهارستانی‌ها تصویب می‌شود، گفت: دلیل مخالفت با حفظ کارت سوخت اجرای این طرح توسط دولت قبل است. حسینعلی حاجی‌دلیگانی در گفت‌وگو با تسنیم، با اشاره به حمایت‌های علمی و کارشناسی مرکز پژوهش‌‌ها از طرح حفظ کارت سوخت اظهار کرد: با هوشیاری و هوشمندی نمایندگان مجلس طرح حفظ کارت سوخت در صحن علنی مجلس با اکثریت آرا تصویب خواهد شد. وی درباره تصویب طرح حفظ کارت سوخت در کمیسیون‌های انرژی و صنایع و معادن مجلس افزود: تصویب طرح حفظ کارت سوخت در دو کمیسیون اصلی و فرعی این طرح، نشانه هوشیاری اعضای این 2 کمیسیون است. وی ادامه داد: طرح «اصلاح ماده یک قانون توسعه حمل‌ونقل و مدیریت مصرفت سوخت» بزودی در صحن علنی به رای گذاشته خواهد شد.


زیان ۵۰۰ میلیارد تومانی رجا
رئیس هیات‌مدیره شرکت حمل‌ونقل ریلی رجا با بیان اینکه نمی‌توانیم خدمات‌رسانی در شأن مردم ارائه دهیم، گفت: زیان رجا از محل خدمات تکلیفی ۵۰۰ میلیارد تومان است. به گزارش تسنیم، سیدمحمد راشدی با بیان اینکه کیفیت را فدای کمیت نمی‌کنیم، اظهار کرد: در راستای مدیریت مباحث مالی شرکت، شاید خیلی از هزینه‌ها را کاهش دهیم ولی نوسازی را در صورت حمایت دولت به جد پیگیری خواهیم کرد. رجا از سال 88 و پس از واگذاری هیچ یارانه‌ای از بابت خدمات تکلیفی دولت دریافت نکرده است.


 


Page Generated in 0/0060 sec