printlogo


کد خبر: 169134تاریخ: 1395/9/30 00:00
اخبار

پیام تسلیت رهبر انقلاب در پی درگذشت آیت‌الله واعظ‌ زاده
حضرت آیت‌الله العظمی خامنه‌ای، رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور پیامی درگذشت عالم فرزانه و روحانی روشن‌بین مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد واعظ‌زاده‌خراسانی را تسلیت گفتند. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی دفتر مقام معظم رهبری، متن پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
خبر درگذشت عالم فرزانه مرحوم آیت‌الله آقای حاج شیخ محمد واعظ‌زاده‌‌خراسانی رحمت‌الله علیه را با تأسف و تأثر دریافت کردم. این روحانی بزرگوار و پرکار و روشن‌بین از جمله‌ مردان با همت و جامعی بود که علوم اسلامی همچون فقه و حدیث و رجال و تراجم را از برترین استاد این فنون یعنی مرحوم آیت‌الله‌العظمی بروجردی اعلی الله مقامه فراگرفته و خود در عمر پربرکت خویش به تحقیقات بدیع در آن و نیز علوم قرآنی و تاریخ و کلام پرداخته بود. آثار قلمی و تحقیقی ایشان در برخی از این رشته‌ها در شمار افتخارات علمی حوزه‌های علمی شیعه است و مورد استفاده‌ ماندگار دنیای اسلام خواهد بود؛ ان‌شاءالله. ضایعه‌ رحلت این عالم جلیل را که در کهنسالی نیز از کار و تلاش علمی باز نماند به فرزندان گرامی و همه‌ بازماندگان و مستفیدان از دانش و تجربه‌ ایشان تسلیت عرض می‌کنم و رحمت و مغفرت الهی را برای ایشان مسألت می‌نمایم.
سیدعلی خامنه‌ای
28 آذر ماه 1395

برخی توجیه می‌کنند پرداخت‌های نجومی غیرقانونی نبوده است
دبیر شورای نگهبان گفت: من تعجب می‌کنم چطور مقامات مافوق از فیش‌های نجومی خبر نداشتند. البته با دفاعی که از این پرداخت‌ها می‌شود، ظاهراً خبر داشتند و به این پرداخت‌ها هم راضی بودند! به گزارش اداره کل روابط عمومی شورای نگهبان، آیت‌الله جنتی در آیین افتتاح «مسجد حضرت امام سجاد(ع)» در محله صادقیه تهران با بیان اینکه دنیاگرایی، اشرافیت‌گرایی، ترجیح دادن فرزندان بر قانون و حاکمیت پول بر مناسبات موجب شده است باز هم فرهنگ غرب در این کشور رخنه کند، گفت: برخی جرأت می‌کنند از صندوق ذخیره فرهنگیان یعنی از جیب معلم، هزارها میلیارد تومان پول بالا بکشند. وی با ابراز تأسف از پدیده فیش‌های نجومی گفت: مساله صنار و سه شاهی
نیست؛ ظاهراً حقوق‌های 50 میلیونی فقط پرداخت‌های رسمی است و برخی افراد به طور غیررسمی در قالب وام یا پاداش، دریافت‌های کلان بسیاری داشته‌اند و اکنون هم متأسفانه برخی توجیه می‌کنند که این پرداخت‌ها غیرقانونی نبوده است! آیت‌الله جنتی افزود: کجای این دریافت‌ها، با تعالیم اسلام، با قانون، با منویات امام خمینی(ره) و رهنمودهای مقام معظم رهبری سازگاری دارد؟! من تعجب می‌کنم چطور مقامات مافوق از این پدیده خبر نداشتند البته با دفاعی که از این پرداخت‌ها می‌شود، ظاهراً خبر داشتند و به این پرداخت‌ها هم
راضی بودند!

مقدم‌فر: وابسته‌سازی کشور به دشمن خیانت به مکتب امام(ره) است
مشاور فرمانده کل سپاه پاسداران گفت: وابسته‌سازی کشور به دشمن به اسم عقل گرایی
خیانت به مکتب امام(ره) است. به گزارش تسنیم، حمیدرضا مقدم‌فر در مراسم رونمایی از کتاب منظومه فکری امام خمینی(ره) با بیان اینکه «دشمن به خوبی دریافته‌ است راه شکست انقلاب اسلامی از رهگذر شکست مکتب فکری امام خمینی(ره) میسر است و تا این مکتب زنده است و راهنمای عمل انقلابیون است، شکست انقلاب ناممکن خواهد بود» به مروری بر روش‌ها و تکنیک‌های دشمن برای مقابله با مکتب فکری امام(ره) پرداخت و گفت: «برخورد گزینشی با مکتب امام و ناهمگون و ناسازوار نشان دادن»، «تشکیک در مبانی و مؤلفه‌های این مکتب»، «تخریب اصول و مبانی مکتب»، «تحریف»، «انکار برخی مبانی و اصول» و «کتمان» آنها از جمله روش‌های اصلی دشمن در این زمینه است. وی تحریف را مهم‌ترین روش دشمن برای ضربه زدن به مکتب امام(ره) توصیف کرد و گفت: اگر کسی یا جریانی بخواهد به نام عقل‌گرایی، از ارزش‌های اسلامی و انقلابی عدول کند، این انحراف است. اگر کسی بخواهد به وسیله‌ عقل‌گرایی در مقابل دشمن بی‌تقوایی به خرج بدهد، وابستگی به وجود بیاورد، این انحراف و  خیانت است.
 


Page Generated in 0/0054 sec