printlogo


کد خبر: 169229تاریخ: 1395/10/2 00:00
جیش‌الفتح به دنبال خارج کردن سرکرده‌هایش از حلب با خودروی اختصاصی است
کارشکنی مجدد تروریست‌ها در فوعه و کفریا

همزمان با ادامه کارشکنی گروه‌های تکفیری در برابر خروج اتوبوس‌های حامل مجروحان و بیماران از کفریا و فوعه، منابع سوری از بارش شدید برف و وخیم‌تر شدن حال بیماران خبر دادند. این گروه‌ها بر خروج سرکردگان‌شان با خودروهای اختصاصی خود و بدون هرگونه بازرسی از سوی ارتش سوریه اصرار دارند اما دولت سوریه درخواست آنها را نپذیرفته و تروریست‌ها هم مانع عبور 8 دستگاه اتوبوس حامل مردم کفریا و فوعه به سمت گذرگاه‌ الراموسه حلب شده است،‌ اتوبوس‌ها از صبح دیروز همچنان در ایست‌های باند تروریستی جیش‌الفتح در سایه سرما و کولاک شدید گرفتار و متوقف شده‌اند.براساس اطلاعات موجود همچنان حدود 2200 فرد مسلح در محله‌های شرقی حلب باقی مانده‌اند، البته خبرنگار تسنیم می‌گوید: هنوز معلوم نیست شاید شماری از تروریست‌ها در این محله‌ها مخفی شده باشند و تعدادشان مشخص نیست، زیرا دروغگویی آنها پایانی ندارد. مهم‌ترین گروهی که در محله السکری باقی مانده، گروه تروریستی موسوم به نورالدین زنگی است که با اکثر سرکردگانش حضور دارد، اکثریت افراد مسلح این گروه از ساکنان حلب هستند، گفته می‌شود شماری از سرکردگان خارجی این گروه هم حضور دارند. تروریست‌های تکفیری همچنین اتوبوس‌های اعزامی از کفریا و فوعه را در ایست‌های بازرسی خود در الراشدین متوقف کرده و اجازه حرکت به آنها نمی‌دهند و به همین سبب بسیاری از سرنشینان این اتوبوس‌ها که بیمار و مجروح هستند به‌خاطر شرایط سخت آب و هوایی و سرمای شدید بشدت در رنج هستند و بدتر از همه اینکه تروریست‌های تکفیری به آنها فحاشی و آنها را تحقیر می‌کنند. یک افسر سوری به  تسنیم گفت که دولت سوریه درخواست افراد مسلح را رد کرده اما آنها گفته‌اند تنها در مقابل خروج 10 خودروی اختصاصی‌شان، اجازه می‌دهند یک دستگاه اتوبوس حامل ساکنان کفریا و فوعه خارج شود.
برف کفریا و فوعه را فرا گرفت
از صبح دیروز بارش برف در شهرک‌های کفریا و فوعه در حومه ادلب آغاز شده تا دلیل دیگری برای تاخیر در خروج مردم باشد، چرا که خبرهایی در دست است که راه‌ها به سبب شدت بارش برف اجازه حرکت خودروها را نمی‌دهد. گزارش شده مردم که در مقابل اتوبوس‌ها در میدان الفوعه تجمع کرده بودند، پس از بارش برف و سرمای شدید هوا به منازل خود بازگشته‌اند و بویژه حال مجروحان و بیماران پس از قرار گرفتن در معرض موج شدید سرما وخیم شده است، مردم در انتظار هستند که بار دیگر زمینه خروج و حرکت به سمت حلب فراهم شود. براساس گزارش کمیته بین‌المللی صلیب‌سرخ از پنجشنبه 25 آذر، 25 هزار نفر از افراد مسلح و غیرنظامیان از محله‌های شرقی حلب تا ظهر دوشنبه 29 آذر خارج شده‌اند و در مقابل فقط 10 اتوبوس حامل مردم بیمار و مجروح و خانواده‌های شهدا از شهرک‌های تحت محاصره کفریا و فوعه خارج شده‌اند و
8 اتوبوس همچنین در منطقه الراشدین از سوی تروریست‌ها توقیف شده‌اند، شب گذشته هم
14 اتوبوس دیگر وارد کفریا و فوعه شدند و در حال حاضر 21 دستگاه اتوبوس آماده انتقال گروه‌ دیگری از مردم هستند که تروریست‌ها همچنان کارشکنی می‌کنند.


Page Generated in 0/0074 sec