printlogo


کد خبر: 169230تاریخ: 1395/10/2 00:00
چهارگوشه

شبکه جعل تصاویر «کودکان حلب» لو رفت
یک تیم از افرادی که با گرفتن تصویرهای ساختگی در کنار ساختمان‌های مخروبه با عنوان«کودکان حلب» در شبکه‌های اجتماعی مشتری جلب می‌کردند توسط پلیس مصر بازداشت شدند. گفته شده است که این تیم 4 نفر از جمله 2 کودک عضو داشته و با سوءاستفاده از حساسیت افکار عمومی جهان به شبیه‌سازی صحنه‌های آوارگی کودکان سوری مبادرت می‌کردند. پلیس درباره شگرد کار آنها گفته است این افراد با ریختن رنگ قرمز روی لباس‌ها و عروسک این دو کودک از آنها در مقابل خانه‌ای ویرانه تصویربرداری و وانمود می‌کردند که آنها کودکان شهر حلب هستند.

تروریست برلین  همچنان متواری
پلیس آلمان در عملیاتی گسترده در جست‌وجوی راننده کامیونی است که دوشنبه‌شب در بازار کریسمس برلین، پایتخت این کشور جمعیت را زیر گرفت و 12 نفر را کشت. تنها مظنون دستگیر شده این اقدام تروریستی یک پناهجوی 23 ساله پاکستانی بود که سه‌شنبه به دلیل نبود ادله کافی مبنی در دست داشتنش در این حمله آزاد شد. به گزارش پایگاه خبری اشپیگل، پلیس آلمان در جست‌وجوی یک مرد تونسی است که سند هویتی وی زیر صندلی راننده کامیون پیدا شده است.

تیراندازی در اردوگاه عین‌الحلوه
صبح چهارشنبه  در حادثه تیراندازی در عین‌الحلوه در جنوب لبنان یک فعال که عضو گروه‌های مسلح بوده ترور و یک تن دیگر نیز زخمی شدند. در پی کشته شدن «سامر-ن» اهل فلسطین، تنش بر اردوگاه عین‌الحلوه در صیدا در جنوب لبنان حکمفرما شده است. هر از گاهی صدای شلیک گلوله شنیده می‌شود و نوعی نگرانی نیز دانش‌آموزان مدارس آنروا و خانواده‌های‌شان را فراگرفته است.

29 کشته در آتش‌سوزی مکزیک
در انفجار بزرگی در یک بازار فروش ابزار آتش‌بازی در نزدیکی پایتخت مکزیک، دست‌کم 29 نفر کشته و 70 نفر زخمی شده‌اند. محل انفجار به خرابه‌ای سوخته تبدیل شده‌است. این انفجار مهیب، سه‌شنبه به وقت مکزیک رخ داده و رویترز می‌گوید واقعه به‌یادآورنده مناطق جنگی بود. طی 10 سال گذشته این سومین بار است که در این بازار شلوغ و پرمشتری، انفجاری از این دست رخ می‌دهد.  

انفجار 600 خودرو توسط داعش در موصل
در حالی‌که عملیات ارتش عراق در موصل با پیشروی‌های خوبی همراه شده، داعش در این شهر به بمب و خودروهای بمب‌گذاری شده و تک‌تیراندازها روی آورده است. در همین راستا، یک منبع امنیتی در استان نینوا اعلام کرد: داعش بیش از ۶۰۰ خودروی بمبگذاری‌شده از زمان شروع عملیات آزادسازی موصل منفجر کرده است. این منبع بیان کرد: نیروهای مبارزه با تروریسم که وارد موصل شده‌اند پس از تجربه‌ای که طی سالیان گذشته در جنگ با داعش در مناطق مختلف به دست آورده‌اند عملکرد خوبی داشته‌اند.

تونسی‌ها تروریست و خبرنگار اسرائیلی را محکوم کردند
مردم تونس با تظاهرات در شهرهای مختلف این کشور اقدام رژیم صهیونیستی در ترور مهندس هموطن‌شان را محکوم کردند. محمد الزواری، مهندس تعمیر و نگهداری هواپیما که زندگی خود را وقف مقاومت فلسطین کرد، جمعه گذشته توسط عوامل موساد به شهادت رسید. او پشت فرمان خودرو و بیرون منزلش در [شهر صفاقس] هدف گلوله مزدور اسرائیلی قرار گرفت. وی کارشناس پهپاد بود و با طرح‌های هوانوردی خود به حماس یاری می‌رساند. تونسی‌ها همچنین پوشش خبر این ترور توسط یک خبرنگار اسرائیلی را که متهم به جاسوسی در مصر و عراق است، تقبیح کردند. او در پوشش یک گردشگر آلمانی وارد تونس شد در حالی‌ که خبرنگار یک شبکه تلویزیونی اسرائیلی بود و بلافاصله پس از تهیه گزارش خبری از این کشور گریخت. در حاشیه این تظاهرات عماد دایمی، نماینده مجلس تونس به پرس‌تی‌وی گفت «تروریسم در باور صهیونیست‌هاست». او تاکید کرد آرمان فلسطین اولویت اول تونس باقی می‌ماند.
 


Page Generated in 0/0058 sec