printlogo


کد خبر: 169245تاریخ: 1395/10/2 00:00
رویدادها

مارتین اسکورسیزی دنیرو را دیجیتالی جوان می‌کند
مارتین اسکورسیزی، رابرت دنیرو را به صورت دیجیتالی در فیلم «ایرلندی» جوان می‌کند. به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، در جدیدترین فیلم مارتین اسکورسیزی که با حضور رابرت دنیرو ساخته می‌شود، کارگردان نامدار برای ارائه دوران جوانی شخصیت اصلی فیلم، او را به صورت دیجیتالی جوان می‌کند. این فیلم گانگستری که بار دیگر با حضور این دو چهره مشهور که از قدیم سابقه همکاری با هم را دارند شکل می‌گیرد، برمبنای زندگی واقعی یک قاتل حرفه‌ای به نام فرانک شیران که به عنوان «ایرلندی» شناخته می‌شود، ساخته می‌شود. گاستون پاولویچ، تهیه‌کننده «ایرلندی» که تهیه‌کننده «سکوت» هم بوده درباره طرح جسورانه اسکورسیزی در این زمینه گفته است: لازم نیست از چهره‌پردازی استفاده شود. آنها بازی خودشان را می‌کنند و تکنولوژی کار خودش را می‌کند و بازیگر را به سال‌های مختلف زندگی‌اش می‌برد. با چند تستی که در این زمینه زدیم به نتایج فوق‌العاده‌ای رسیده‌ایم. ما توانستیم باب را به صحنه‌های مختلف ببریم: ۲۰ سالگی، ۴۰ سالگی و ۶۰ سالگی. در تصاویر ساخته شده به این ترتیب دنیرو بسیار شبیه تصویری است که از او در «پدرخوانده» به جای مانده است.

سیاست‌های یک بام و دو هوای سازمان سینمایی
با توجه به اکران 2 فیلم پرفروش در گروه هنر و تجربه، چرا فیلم‌هایی همچون «یتیم‌خانه ایران» و «سیانور» در اکران گروه هنر و تجربه جای نگرفتند؟! به گزارش فارس، فلسفه تأسیس گروه هنر و تجربه اکران فیلم‌ها برای بیننده خاص است که به پیدا شدن استعداد‌های جدید در عرصه‌های مختلف، دست یافتن به فرم‌ها و سبک‌های جدید و ارتباط مستقیم تماشاگران و سینماگران کمک کند اما با گذشت بیش از ۲ سال از تأسیس این گروه اتفاقاتی رخ داد که باعث شد بسیاری از سینماگران از جمله رئیس شورایعالی تهیه‌کنندگان در دوره گذشته به انتقاد از عملکرد این گروه بپردازند و در موارد مختلف به دور شدن این گروه از اهدافش هشدار دهند. هزینه نمایش فیلم‌ها توسط دولت پرداخت می‌شود و بر لزوم اکران فیلم‌های هنر و تجربه با هر تعداد بلیت تاکید شد. با اکران ۲ فیلم سینمایی «فروشنده» و «لانتوری» در این گروه اعتراض سینماگران بالا گرفت و دولت اعلام کرد برای فیلم‌های پرمخاطب قطعا هزینه به گروه هنر و تجربه نمی‌پردازد. اما نکته حائز اهمیت اینکه این گروه در شهرهای مختلف دارای امکان نمایش و سالن‌های مناسب است و این دو فیلم از این امکانات بهره بردند و فیلم‌های پرفروش از این امکان استفاده کردند و ظلم به فیلم‌های دیگر است که هزینه اکران آنها توسط دولت پرداخت شده است. این درحالی است که اگر گروه هنر و تجربه امکان نمایش فیلم را به «یتیم‌خانه ایران» می‌داد و حتی دولت هم در هزینه‌های فیلم کمک نمی‌کرد، می‌توانست در ارتباط بهتر و بیشتر مخاطب با این اثر موفق‌تر عمل شود. فیلمی که درباره بخشی از تاریخ گمشده کشور است، با چه سیاستی مورد توجه سازمان سینمایی قرار نگرفت؟

اکران آقای نخست‌وزیر در گروه هنر و تجربه
مستند «آقای نخست‌وزیر» در ۲۵ نوبت اکران در گروه سینماهای هنر و تجربه به نمایش درمی‌آید. به گزارش فارس، مستند «آقای نخست‌وزیر» به کارگردانی محمدرضا امام‌قلی و تهیه‌کنندگی امین حسنی، تولیدشده در مرکز مستند سفیرفیلم، از روز 3 دی‌ماه 1395 در گروه سینماهای هنر و تجربه اکران خواهد شد. مستند «آقای نخست‌وزیر» طی 70 دقیقه با تکیه بر تصاویر آرشیوی ناب و کمتر دیده شده از دهه 30 شمسی و گفت‌وگو با چهره‌هایی همچون ابراهیم یزدی عضو جبهه ملی، داوود هرمیداس باوند عضو جبهه ملی، مهدی عبد خدایی عضو فدائیان اسلام و... و به شکل محدودی با استناد به اسناد مکتوب، سعی در نشان دادن 2 روی سکه از عملکرد دکتر محمد مصدق به عنوان یک شخصیت سیاسی تاثیرگذار تاریخ معاصر دارد. بنا بر اعلام گروه سینمایی هنر و تجربه، مستند «آقای نخست وزیر» اکران خود را در روز 3 دی‌ماه ساعت 18 در خانه هنرمندان آغاز می‌کند و در ادامه تا 10 بهمن‌ماه طی 24 نوبت در سالن‌ها خانه هنرمندان، موزه سینما، پردیس چارسو، پردیس پرشین کرج، پردیس هویزه مشهد، سوره اصفهان، هنر و تجربه شیراز و هنر و تجربه بابل نمایش داده می‌شود.


Page Generated in 0/0061 sec