printlogo


کد خبر: 169266تاریخ: 1395/10/2 00:00
خدمات کنسولی به ایرانی‌‌ها در استانبول، ترابوزان و ارزروم سه‌شنبه و چهارشنبه تعطیل، پنجشنبه و جمعه فقط 2 ساعت
ترکیه تعطیل!

مقامات و مراکز دیپلماتیک ایران در ترکیه همچنان شرایط را برای فعالیت روزانه و طبیعی و ارائه خدمات کنسولی به هموطنان ایرانی در این کشور نامساعد می‌دانند. به گزارش «وطن امروز»، در پی تشدید فضای روانی و رسانه‌ای علیه ایران در ترکیه و پس از ترور سفیر روسیه در آنکارا، مراکز دیپلماتیک و فرهنگی ایران در ترکیه محدودیت‌های امنیتی اعمال کردند. پس از تعطیلی تمام کنسولگری‌های ایران در ترکیه در روز سه‌شنبه، دیروز چهارشنبه نیز به دلیل نامطلوب بودن وضعیت امنیتی در ترکیه، محدودیت‌های کنسولی اعلام و اعمال شد.
روز گذشته نیز سفارت کشورمان در آنکارا با ارائه اطلاعیه‌ای خبر از تعطیلی سرکنسولگری‌های ایران در ترکیه داد. متن اطلاعیه سفارت ایران در ترکیه به شرح زیر است:
«ارائه کلیه خدمات کنسولی در سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در استانبول، ترابوزان و ارزروم امروز چهارشنبه مورخ 1/۱۰/1395 تعطیل خواهد بود. از هموطنان گرامی درخواست دارد از مراجعه به این اماکن خودداری کنند». همزمان سفارت ایران در آنکارا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد سرکنسولگری‌های ایران در استانبول،‌ ترابوزان و ارزروم و بخش کنسولی سفارت پنجشنبه و جمعه ۲ ساعت و از ساعت 10 تا 12 باز هستند و به ارائه خدمات به ایرانیان می‌پردازند. متن این اطلاعیه به این شرح است: «به منظور مساعدت در انجام امور اداری هموطنان گرامی، ارائه خدمات کنسولی در سرکنسولگری‌های جمهوری اسلامی ایران در استانبول، ترابوزان، ارزروم و بخش کنسولی سفارت در آنکارا در روزهای پنجشنبه و جمعه مورخ 2/10/1395 لغایت 3/10/1395 به صورت محدود و از ساعت 10 لغایت 12 ظهر انجام خواهد شد. از هموطنان گرامی درخواست دارد از مراجعه به این اماکن  غیر از ایام و ساعت‌های قیدشده، خودداری کنند».
محمدابراهیم طاهریان‌فرد، سفیر ایران در ترکیه نیز روز گذشته از اقدامات عجیب و هماهنگ در ترکیه برای تشدید احساسات ضد ایرانی در این کشور خبر داد. طاهریان در این‌باره گفت: با توجه به فضاسازی کاذب برخی رسانه‌ها شاهد
تند ‌شدن فضای روانی جامعه و تحریک افکار عمومی هستیم. توسعه و عدم کنترل این فضا می‌تواند بحران‌ساز شود، بنابراین اگر به‌جای دیپلماسی، هدایت اوضاع در اختیار رسانه‌ها قرار گیرد، امکان کنترل و مدیریت در دست سیاستمداران نخواهد بود و در نتیجه بروز آسیب‌هایی همانند ترور سفیر فدراسیون روسیه غیر قابل کنترل می‌شود. سفیر ایران درباره عدم بازتاب اطلاعیه‌های مختلف سفارت ایران در رسانه‌های ترکیه و پردازش غلط گزارش‌های کذب و تلاش برای ایجاد اقدامات تحریک‌آمیز در جهت سیاهنمایی عمدی در قبال تحولات سوریه به‌قصد تحریک افکار عمومی، سانسورهای پیاپی نسبت به عدم بازتاب اعلام
حمایت‌های قاطع ایران از ملت و دولت ترکیه در قبال کودتای نافرجام و ابراز تنفر نسبت به اقدامات تروریستی در ترکیه گفت: شهر حلب بخش لاینفک سوریه است و این شهر در تصرف ارتش سوریه قرار دارد. حضور ایران در این کشور بنا به درخواست دولت سوریه و در سطح مستشاری است. دروغ‌های ساختگی زیادی این روزها از سوی تروریست‌ها و حامیان آنها تولید و پخش می‌شود. صرف نظر از همه این اکاذیب، ایران بارها چنین ادعاهای کذب و تحریک‌آمیزی را با ذکر دلایل و مستندات کافی تکذیب کرده است. طاهریان ادامه داد: متأسفانه فضای احساسی در برخی رسانه‌ها به هر دلیل تلاش می‌کند از انتشار دیدگاه‌های ایران ممانعت و پیام‌های روشنگرانه ایران را سانسور کند. درباره حمایت ایران در لحظات اولیه کودتا از ملت و دولت ترکیه نیز شاهد چنین سانسورهایی بودیم.
 


Page Generated in 0/0059 sec