printlogo


کد خبر: 169274تاریخ: 1395/10/2 00:00
اخبار

 نان صنعتی بی‌نام و نشان نخرید
نماینده مردم سردشت و پیرانشهر در مجلس با بیان اینکه مصرف جوش‌شیرین در نان ممنوع است و اگر چنین موردی مشاهد شود باید با تدابیر قانونی با آن برخورد شود، گفت: شهروندان نان صنعتی را بدون برند و شناسنامه خریداری نکنند. رسول خضری در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره وضعیت تولید نان در کشور گفت: سالم بودن نان یکی از ضروریات اصلی سلامت تغذیه به شمار می‌آید، زیرا نان در سفره تمام مردم جامعه دارای جایگاه ویژه است بنابراین حفظ سلامت بهداشتی نان باید در اولویت  قرار بگیرد.

افزایش قیمت لبنیات در میان غفلت مسؤولان
رئیس انجمن صنفی گاوداران گفت: طی چند روز اخیر، با وجود افزایش بی‌سروصدای قیمت برخی محصولات لبنی نرخ خرید شیر خام 50 تومان کاهش یافته است. احمد مقدسی، رئیس انجمن صنفی گاوداران در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با انتقاد از کاهش نرخ خرید شیر خام از دامداران اظهار داشت: با وجود افزایش بی‌سروصدای  قیمت برخی محصولات لبنی طی روزهای اخیر نه تنها مصوبه 1440 تومانی اجرا نشده، بلکه با 50 تومان کاهش نرخ خرید از دامداران به 1200 تومان رسیده است.

افزایش قیمت گوشت گوسفندی در بازار
رئیس اتحادیه گوشت گوسفندی از افزایش هزار تومانی گوشت گوسفندی نسبت به هفته گذشته خبر داد. علی‌اصغر ملکی در گفت‌وگو با تسنیم در واکنش به افزایش قیمت گوشت در بازار اظهار داشت: با توجه به کاهش دام در بازار قیمت گوشت نسبت به هفته گذشته هزار تومان افزایش یافته است، بنابراین گوشت توسط مغازه‌داران 34 تا 35 هزار تومان خریداری و بین 38 تا 39 هزار تومان شقه بدون دنبه  عرضه می‌شود. وی ادامه داد: با توجه به نزدیکی به ماه‌های پایانی سال، دام پیش‌بینی‌شده برای امسال در حال اتمام است و ذبح‌های بی‌رویه در اعیاد گذشته نیز یکی از دلایل کاهش دام در این روز‌هاست. بر همین اساس، اگر دولت فکری برای جبران کمبود بازار نکند، احتمال تداوم افزایش قیمت گوشت  مانند یک ماه گذشته وجود دارد.

طلای جهانی گران شد
در حالی که ارزش دلار آمریکا کاهش یافته و از بالاترین رقم ۱۴ سال اخیر که در جلسه قبلی به ثبت رسیده بود فاصله گرفته است، قیمت طلا دیروز چهارشنبه افزایش یافت. به گزارش تسنیم، قیمت هر اونس طلا دیروز با 4/0 درصد افزایش به 1135 دلار و 83 سنت رسید. قیمت فلز زرد در جلسه قبلی 6/0 درصد کاهش یافته بود. جفری هالی، تحلیلگر موسسه اوآندا در سنگاپور گفت: «ما شاهد نوسان زیادی در بازار هستیم که ناشی از جهت حرکت ارزش دلار است... اگر قیمت طلا از رقم 1100 دلار که یک رقم مهم به لحاظ روانی است پایین‌تر بیاید، طبیعتا تا کریسمس شاهد خروج مقادیر بیشتری سرمایه از بازار طلا خواهیم بود و این ممکن است موجب کاهش بیشتر قیمت‌ها شود». شاخص دلار در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی دیروز با 2/0 درصد کاهش به 140/103 رسید. شاخص دلار روز سه‌شنبه به رقم 65/103 رسید که بالاترین رقم از دسامبر 2002 تاکنون بود.
 


Page Generated in 0/0062 sec