printlogo


کد خبر: 169284تاریخ: 1395/10/2 00:00
تحلیل وضعیت هوا نشان می‌دهد
پیش‌بینی آخر هفته ناسالم پایتخت

با وجود برقراری شرایط کیفی مطلوب هوا در روز گذشته انتظار می‌رود غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون افزایش یابد و با تداوم روند افزایشی نسبی غلظت ذرات معلق تا روز پنجشنبه، شرایط کیفی هوای نامطلوب (بویژه برای گروه‌های حساس) در این روز برقرار شود. به گزارش ایسنا، براساس تحلیل ﺁخرین داده‌های هواشناسی پیش‌بینی شده برای شهر تهران، با وجود کاهش میزان ناپایداری جوی در روز گذشته در برخی ساعات روز وزش باد موثر انتظار می‌رود. این شرایط کم‌و بیش برای روز پنجشنبه دوم دی ادامه داشته و بتدریج با افزایش میزان ناپایداری جوی از شبانگاه روز پنجشنبه، بر سرعت باد افزوده خواهد شد. گفتنی است، تداوم این شرایط برای روز جمعه دور از انتظار نیست. همچنین طی روزهای پایانی هفته تغییر محسوسی در دما مشاهده نخواهد شد. طبق نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا، انتظار می‌رود با وجود برقراری شرایط کیفی نسبتا مطلوب هوا در روز گذشته غلظت ذرات معلق با قطر کمتر از 5/2 میکرون افزایش یابد و پیش‌بینی می‌شود با تداوم روند افزایشی نسبی غلظت ذرات معلق تا روز پنجشنبه، شرایط کیفی هوای نامطلوب (بویژه برای گروه‌های حساس) در این روز برقرار شود.
208 روز سالم و 48 روز ناسالم
این در حالی است که کیفیت هوای تهران طی 3 فصل گذشته سال، 15روز پاک، 208روز سالم، 48 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 5 روز ناسالم برای همه بوده است. به گزارش فارس، لیلا نظری، سخنگوی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان این مطلب گفت: نتایج بررسی شاخص‌ کیفیت هوای تهران طی 276 روز اخیر نشان می‌دهد کیفیت هوای تهران طی 3 فصل گذشته سال، 15روز پاک، 208روز سالم، 48 روز ناسالم برای گروه‌های حساس و 5 روز ناسالم برای همه بوده است. بدین ترتیب هوا 53 روز ناسالم بوده و شاخص میانگین هوا از حد استاندارد خارج شده بود. به گفته نظری در 5 درصد روزهای گذشته از امسال هوا پاک، 75درصد هوا سالم و 20درصد هوا ناسالم و آلوده بوده است. همچنین نتایج گزارش‌های سنجش کیفیت هوا نشان می‌دهد 23آبان با شاخص 156 آلوده‌ترین روز سال تاکنون بوده و اول فروردین با شاخص 35، پاک‌ترین روز سال بوده است. نکته حائز اهمیت اینکه در 6 ماه نخست امسال هوا ناسالم نشد اما در پاییز امسال به اندازه کل سال گذشته، هوا آلوده بود.
فعال شدن سامانه بارشی جدید از شنبه
همچنین مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی ضمن اشاره به پایداری جو کشور طی 2 روز آینده، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور از بعدازظهر روز شنبه چهارم دی و تداوم بارش باران و برف خبر داد. احد وظیفه با اشاره به اینکه با توجه به فعالیت سامانه بارشی، برای مناطقی از شمال شرق و شرق کشور بارش باران و برف و وزش باد پیش‌بینی می‌شود، گفت: این سامانه از سمت شمال شرق از کشور خارج خواهد شد. همچنین خلیج فارس مواج و در برخی نقاط شرق و جنوب شرق کشور وزش باد نسبتا شدید پیش‌بینی می‌شود. وی اظهار داشت: روزهای پنجشنبه و جمعه دوم و سوم دی، جوی پایدار در بیشتر مناطق کشور حاکم خواهد بود. از بعدازظهر روز شنبه چهارم دی با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت شمال غرب و غرب بارش برف و باران در این مناطق آغاز خواهد شد و روز یکشنبه گستره آن علاوه بر این مناطق، دامنه‌های جنوبی البرز، دامنه‌های زاگرس مرکزی و شمالی و همچنین سواحل مرکزی و غربی دریای خزر را نیز در بر خواهد گرفت. مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی درباره وضعیت هوای استان تهران طی 2 روز آینده،  گفت: آسمان تهران در روزهای پنجشنبه و جمعه، صاف، گاهی افزایش ابر، همراه با غبار صبحگاهی  با بیشینه و کمینه دمای 8 و منفی یک درجه سانتیگراد و 9 و صفر درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.
 


Page Generated in 0/0049 sec