printlogo


کد خبر: 169313تاریخ: 1395/10/4 00:00
چهارگوشه

بازداشت قائم‌مقام رئیس مجلس ترکیه
 نیروهای امنیتی ترکیه، صبح جمعه پروین بولدان نماینده حزب دموکراتیک خلق‌ها را در خانه‌اش در استانبول بازداشت کردند. پروین بولدان که همزمان قائم مقام رئیس مجلس ترکیه نیز هست در پیام توئیتری خبر بازداشت خود را تایید کرده است. چندی پیش مرکز مطبوعاتی و اطلاع‌رسانی حزب دموکراتیک خلق‌ها اعلام کرد: یک سال و نیم اخیر 8500 تن از اعضای این حزب به اتهام همکاری با پ‌ک‌ک دستگیر و  بازجویی شده‌اند. از این تعداد هم 3 هزار و 51 تن زندانی شده‌اند که 13 تن از آنان نمایندگان مجلس هستند.

جنگ موصل در انتظار «شوک»
نیروهای مشترک عراقی اعلام کردند مرحله دوم عملیات نینوا در ساعت‌ها یا روزهای آینده تحت عنوان «شوک» آغاز خواهد شد. نیروهای عراقی اعلام کردند طرح این عملیات براساس حمله همزمان از همه محورهای موصل با هدف تسریع در ریشه‌کنی گروه تروریستی داعش و جلوگیری از وقوع فاجعه انسانی علیه غیرنظامیان استوار است. فرمانده عملیات نینوا 2 روز پیش اعلام کرد نیروهای نظامی در انتظار صدور دستور از سوی حیدر العبادی، نخست‌وزیر و فرمانده کل نیروهای مسلح عراق هستند.

خنثی‌سازی عملیات داعش در ملبورن
پلیس استرالیا می‌گوید یک حمله‌ تروریستی برنامه‌ریزی‌شده داعش در روز کریسمس در شهر ملبورن را کشف و خنثی کرده‌ است. 6 تا 7 نفر در این ارتباط بازداشت شدند که 5 نفر از آنها همچنان در بازداشت به سر می‌برند. نیروهای امنیتی معتقد هستند این خطر در حال حاضر از میان رفته است. مراسم روزهای کریسمس و سال نو در سال رو به پایان میلادی، در سایه تهدیدها و حملات تروریستی ماه‌های گذشته و ابراز نگرانی برخی مقام‌ها و کشورها درباره احتمال وقوع حملات بیشتر برگزار می‌شود.
 
یک زن مسلمان  نخست‌وزیر احتمالی رومانی
رئیس‌جمهور رومانی، قرار بود پنجشنبه نامزد اصلی برای ریاست دولت آینده را به پارلمان کشور اعلام کند اما او اطلاع داد که این مهم را تا پس از جشن‌های سال نو مسیحی به تعویق انداخته است. در انتخابات پارلمانی که روز ۱۱ دسامبر برگزار شد، حزب سوسیال - دموکرات کشور بیشترین آرا را به دست آورد و اکنون این حزب می‌تواند مطابق قانون دولت آینده را تشکیل دهد. رهبری حزب سوسیال - دموکرات رومانی سویل شایده را برای نخست‌وزیری پیشنهاد کرده است. او از مسلمانان تاتار رومانی است.

سفر اعضای موساد به بحرین
در همین حال تارنمای عربی افشاگر پانوراما خبر از سفر اعضای موساد اسرائیل به بحرین در قالب هیات بازرگانان یهودی داد. تصاویری از دیدار مسؤولان بحرین با اعضای موساد که به این کشور سفر کرده‌اند در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده و جنجال زیادی در میان فعالان شبکه‌های اجتماعی علیه دولت این کشور برانگیخته است.


هواپیماربایی حامیان قذافی
 نخست‌وزیر مالت جمعه در توئیتر خود نوشت: «اطلاع داده شده است که یک هواپیمای خطوط هوایی لیبی ربوده شده و در مالت فرود آمده است.» وی افزود: «2 هواپیماربا تهدید کرده‌اند که این هواپیمای «ایرباس‌ای ۳۲۰» را منفجر خواهند کرد. ۱۱۸ مسافر در این هواپیما هستند.» اما عصر دیروز او خبر از آزادی تمام مسافران داد منابع محلی اعلام کردند عاملان ربودن هواپیمای مسافری لیبی، 2 نفر هستند ولی تاکنون انگیزه‌های این افراد مشخص نشده است. براین اساس، هواپیماربایان خلبان را وادار کردند مسیر هواپیما را به طرف کشور مالت تغییر دهد. در این میان، تلویزیون الحدث گزارش داد خبرهایی از درخواست ربایندگان جهت آزادی سیف‌الاسلام قذافی، فرزند معمر قذافی، دیکتاتور سابق لیبی وجود دارد.


Page Generated in 0/0054 sec