printlogo


کد خبر: 169556تاریخ: 1395/10/8 00:00
خودروسواران از خدمات نارضی‌اند

گروه اقتصادی:‌ گزارش وضع رضایتمندی مشتریان از فرآیند خدمات پس از فروش خودروهای سواری در 6 ماهه نخست 1395 از سوی شرکت بازرسی کیفیت و استاندارد ایران ارائه شد. به گزارش «وطن‌امروز» این ارزیابی به اندازه‌گیری رضایتمندی مشتریان از خدمات پس از فروش نمایندگی‌های مجاز 22 شرکت عرضه‌کننده خدمات پس از فروش خودروی سواری در 6 ماه نخست 1395 پرداخته است. اگرچه رضایت مشتریان در این دوره در مقایسه با 6 ماه دوم 1394 بالغ‌ بر 9/0 درصد افزایش یافته اما متوسط افزایش رضایتمندی، اختلاف معناداری با دوره قبل نداشته است. برای این ارزیابی با 562 هزار و 328 مشتری دریافت‌کننده خدمات پس از فروش گفت‌وگو شده و شاخص امتیاز عدد 1000 است که بررسی این گزارش نشان می‌دهد متوسط امتیاز کسب‌شده از سوی شرکت‌ها عدد 691 بوده است. در ارزیابی رضایتمندی مشتریان، شاخص‌هایی از جمله زمان صرف‌شده برای انجام تعمیرات، برخورد و پاسخگویی، هزینه پرداختی و کیفیت خدمات و توزیع شبکه خدمات پس از فروش سنجیده شده است؛ بر این اساس بیشترین انتقاد مشتریان از شرکت‌های عرضه‌کننده خدمات خودروهای سواری، کمبود یا نبود قطعات یدکی است. در جدول زیر امتیاز دریافتی هر شرکت آمده است.
 


Page Generated in 0/0059 sec