printlogo


کد خبر: 169869تاریخ: 1395/10/14 00:00
حمله ناگهانی برانکو علیه کی‌روش و تیم‌ملی
جنگ سرد

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس بعد از مدتی آرامش بار دیگر به دلیل اردوی تیم‌ملی در دوبی جنگ لفظی را با کارلوس کی‌روش آغاز کرد. برانکو ایوانکوویچ و کارلوس کی‌روش هیچگاه رابطه گرمی با یکدیگر نداشته و بارها با مصاحبه و بیانیه و... از خجالت هم درآمده‌اند. در شرایطی که پس از آخرین بازی تیم‌ملی در آبان، تا حدی آرامش برقرار شده بود، سرمربی سرخ‌ها پس از تصمیم کی‌روش برای برگزاری اردو در دوبی بار دیگر بشدت به سرمربی تیم‌ملی حمله کرد. انتقاد برانکو از کی‌روش به دلیل لغو بازی دوستانه با مراکش بوده است. او می‌گوید در شرایطی که قرار نیست بازی تدارکاتی انجام شود، چه دلیلی دارد کی‌روش بازیکنان را از فرصت استراحت در نیم‌فصل محروم کند. مسلما کی‌روش دلیلی برای برگزاری این اردو داشته است بویژه در شرایطی که روابط سیاسی ایران و امارات هم در سطح بسیار پایینی قرار دارد و ظاهرا مسؤولان وزارت امور  خارجه هم چندان دل خوشی از سفر ملی‌پوشان به امارات نداشته‌اند. حالا که بازی دوستانه با مراکش نیز لغو شده باید منتظر ماند و دید در شرایطی که تیم‌ملی برنامه‌ای را پیش رو ندارد، کی‌روش چه استدلال و توجیهی برای انجام این اردو مطرح می‌کند. سرمربی پرسپولیس با عصبانیت تمام نسبت به برگزاری اردوی تیم‌ملی اعتراض و عنوان کرده این اردو باعث می‌شود بازیکنانش از شرایط آمادگی فاصله بگیرند. او گفته پس از اردوی تیم‌ملی بازیکنانش را با دو کیلو اضافه وزن در اختیار می‌گیرد اما در بخش دیگری از سخنانش عنوان کرده که کی‌روش با این اردو بازیکنان را خسته کرده و فرصت استراحت به آنها نمی‌دهد. برانکو باید موضع خود را مشخص کند که بالاخره بازیکنانش خوش می‌گذرانند و اضافه وزن می‌آورند یا تمرین می‌کنند و خسته می‌شوند؟! با توجه به سابقه‌ای که همه از سرمربی تیم‌ملی سراغ دارند او قطعا اظهارات همتایش در پرسپولیس را بی‌پاسخ نخواهد گذاشت! کی‌روش پیش از این و هنگامی که برانکو با لحنی بسیار آرام‌تر اعتراض کرده بود، در کمترین زمان ممکن از خجالت او درآمده بود. اکنون که برانکو بسیار عصبانی است و حتی نتایج تیم‌ملی در مقدماتی جام‌جهانی را زیر سوال برده بدون تردید باید منتظر پاسخی بسیار سنگین از سوی کی‌روش باشد! دود دعوای برانکو و کی‌روش بیش از هر کس به چشم فوتبال ملی و منافع آن می‌رود. در شرایطی که تیم‌ملی نتایج قابل قبولی در انتخابی جام‌جهانی گرفته و پرسپولیس هم صدرنشین لیگ برتر است، ایجاد هر حاشیه‌ای به ضرر هر دو خواهد بود. مساله مهم‌تر اینکه بازیکنان ملی‌پوش پرسپولیس، به ناچار مجبورند با 2 مربی کار کنند، اگر قرار باشد این دو مربی روابط بدی داشته باشند، آنگاه می‌تواند مشکلاتی برای هر دو تیم ایجاد شود. از دعوت بی‌مورد بازیکنان به تیم‌ملی برای تضعیف باشگاه گرفته تا فشار مربی باشگاه برای تاخیر در تحویل بازیکنان به تیم‌ملی. در شرایطی که پس از نتایج خوب تیم‌ملی در راه صعود به جام‌جهانی حتی سرسخت‌ترین منتقدان وطنی کی‌روش هم سکوت اختیار کرده‌اند، حمله برانکو به کی‌روش زمینه را برای اعتراض مربیانی که نسبت به تعطیلی لیگ و... معترض هستند باز می‌کند تا آنها نیز به دنبال برانکو، شروع به اعتراض به کی‌روش کنند، بویژه اگر تیم‌شان در اولین بازی پس از نیم‌فصل نتیجه نگیرد.
عابدینی: با کی‌روش مشکل دارم اما برانکو فرافکنی نکند
رئیس کمیته‌ بازاریابی فدراسیون فوتبال درباره دلیل لغو دیدار دوستانه ایران با مراکش در امارات گفت‌: ما هنوز نتوانسته‌ایم حقوق‌مان را در دنیا بگیریم. دنیا با ما لجبازی می‌کند. ما با مردم دنیا رفیق هستیم و آنها هم با ما همین گونه هستند اما بر سیاست غیرفوتبالی لعنت که نمی‌گذارند چارچوب فوتبال خارج از سیاست شکل بگیرد. کشوری که با ما بازی می‌کند باید از فیلترهایی رد شود. ما مشکلی نداریم که در کیش بازی کنیم اما آنها می‌گویند کشور ثالث ولی کشور ثالث هم مسائلی با مملکت ما دارد. آنها بالا بروند یا پایین بیایند خلیج ما خلیج‌فارس است و بر سر آن معامله نمی‌کنیم.
عابدینی ‌اضافه کرد: من کار سیاسی کرده‌ام و این تنش‌ها را خوب می‌دانم. رسانه‌ها باید واقعیت‌ها را بدانند و در این زمینه به ما کمک کنند. ما جایی خواهیم رفت که شأن ما را به عنوان میهمان رعایت کنند. او همچنین درباره قرارداد قبلی فدراسیون با ‌اسپانسر پیراهن گفت‌: در آن زمان کفاشیان اصرار داشت که دعوا را خودش دنبال کند. آقای درخشان دوست من است و از این حرف من ناراحت می‌شود اما می‌گویم که آن قرارداد خوب نبود. آنها نمی‌دانستند که دارند چه می‌خرند. ‌اسپانسر می‌گوید در قراردادش نوشته است که جنس او درجه سوم است ولی آقایان این را قبول کردند. حالا فرض هم بگیریم که لباس‌ها را مجانی می‌گرفتید وقتی جنسش خوب نبود چرا این کار را کردید؟ رئیس کمیته‌ بازاریابی فدراسیون فوتبال در ادامه درباره صحبت‌های برانکو ایوانکوویچ علیه کارلوس کی‌روش و فدراسیون فوتبال، گفت‌: حرف‌های او می‌تواند درست باشد اگر ابتدای فصل برنامه لیگ و تیم‌‌‌ملی را به باشگاه‌ها نمی‌دادیم. برانکو مربی عاقل و متفکری است. بهتر است از حالا دعوای اینکه چرا تیمش قهرمان نشده است را نکند. پرسپولیس خوب کار می‌کند اما چرا این باشگاه 2 بازیکن خیلی خوبش را در یک معامله عجیب به باشگاه دیگر داد. اگر دوستان دیگر بودند آیا اجازه چنین کاری را می‌دادند؟پرسپولیس دانشگاه دارد، چرا عالیشاه و نوراللهی را دانشجو نکردند. من با کی‌روش مشکل شخصی دارم اما این حرف برانکو را قبول ندارم و منطبق با منطق نمی‌دانم. اگر برانکو فرافکنی نکند برای تیمش بهتر است. باشگاه پرسپولیس با کدام استدلال بازیکنان تاپ خود را به تیم رقیب داد که سینه به سینه با او بالا می‌آید؟ من به برانکو ارادت زیادی دارم اما بهتر است به فوتبال بپردازد و وارد بازی سیاسی نشود.
 


Page Generated in 0/0058 sec