printlogo


کد خبر: 169874تاریخ: 1395/10/14 00:00
3 نکته درباره بازی چلسی- استوک
معمای کونته

میگل دیلینی: در زیر به 3 نکته از بازی چلسی و استوک‌سیتی که با برد 4 بر 2 آبی‌های لندن همراه بود اشاره  می‌کنم.
1- روند بردهای چلسی
چلسی رکوردش را حفظ کرد و به روند بردهایش ادامه داد. به نظر در راه رسیدن به قهرمانی آنها می‌خواهند از همه بازی‌ها امتیاز بگیرند. ویلیان ستاره انفجاری برد 4 بر 2 چلسی مقابل استوک بود و تیم کونته را به رکورد سال 2002 آرسنال که در 13 بازی پشت سر هم پیروز شده بودند رساند و همچنین باعث شد تیمش در صدر فاصله با دیگر تیم‌ها را حفظ کند. از جهتی دیگر هم این بازی جذاب بود و آن هم این بود که چلسی به روندش ادامه داد، آن هم در بازی‌ای که 2 بار از حریف پیش افتاد و دوباره بازی مساوی شد. در این بازی و در نیمه دوم چلسی به اندازه کل 12 بازی قبل گل خورد و با این حال کار خودشان را ادامه دادند؛ بردند. این ویلیان بود که در این بازی از همه بازیکنان تاثیرگذارتر بود اما گری کیهیل توفان را شروع کرد. او در دقیقه 34 گل زد و باعث شد آبی‌ها بالاخره بعد از شروع ضعیف‌شان به گل برسند. آنها در نیمه دوم هم با جدیت کار نکردند و به ایندی اجازه دادند بازی را مساوی کند اما آنها 2 بار به مساوی شدن بازی بخوبی واکنش نشان دادند و در نهایت هم برنده شدند. جدا از همه حاشیه‌ها چلسی 3 امتیاز دیگر کسب کرد. سوال این است که آیا در این تیم شرایط تغییری خواهد کرد؟
2- ویلیان، ستاره بازی
بعد از همه تمجیدهایی که از کاستا، آزار، کانته و داوید لوئیز برای روند 12 برد پشت سر هم چلسی تا قبل از این بازی شده بود، نوبت رسیده که یک ستاره دیگر و بازیکنی را که به اندازه آنها تاثیرگذار است معرفی کنیم؛ ویلیان.
ویلیان در حالی 2 گل برای چلسی زد که با هر پیشروی‌اش تیم پشت سرش خراب نشد. موضوع فقط این نبود که او گل زد، موضوع این است زمانی گل زد که تیمش در خط حمله کیفیت همیشگی را نداشت و بارها هم ضدحملات خوبی را پایه‌ریزی کرد. نکته قابل توجه این بازی این بود که چلسی از 3 بازیکن استوک که در زمین خودشان بودند علیه خودشان استفاده کرد. در طول نیمه دوم آنها ضعف تیم مارک هیوز را پیدا کرده بودند و بارها توپ را پشت خط میانی و جایی که انتظار می‌رفت ویلیان آنجا باشد فرستادند و بارها موقعیت خطرناک ایجاد کردند.
3- استوک نتوانست معمای چلسی را حل کند
مارک هیوز آخرین مربی‌ای شد که از تاکتیکی جدید مقابل چلسی استفاده کرد و موفق نبود اما در واقع از همه نزدیک‌تر به نتیجه گرفتن بود. تاکتیک او بیش از باقی مربیان چلسی را آزار داد. در مقابل سیستم 3 دفاعی چلسی، استوک سعی کرد از توپ‌های مستقیم استفاده کند و این سیستم ابتدا خوب کار کرد. آنها در 20 دقیقه اول تیم برتر میدان بودند. از طرفی تیم کونته هم به میهمان اجازه داده بود مالکیت توپ را داشته باشد و این کار را برای آبی‌ها سخت‌تر کرده بود. جو آلن در مرکز تاکتیک‌های استوک بود و بارها برای وینگر‌های کناری توپ‌ها را پخش کرد، آنها هم از کناره‌ها توپ را ارسال می‌کردند و این روش در نیمه اول بخوبی جواب داد. یکی از آن توپ‌ها هم به کرواچ رسید و نتیجه داد اما بعد از گل ایندی به نظر بازی شکلی پیدا کرده بود که دیگر تاکتیک‌ها اهمیتی نداشتند اما در پایان باز هم برد به خاطر یک تاکتیک به دست آمد. کونته بود که از 3 بازیکن حاضر در زمین استوک علیه خودشان استفاده کرد.
 


Page Generated in 0/0032 sec